  • 11. Data: 2009-11-09 06:57:20
    Temat: Re: Lutowanie na paste
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > ...i robi sie druga strone? Jak? Szukam pomyslu na jakas sprytna ramke
    > ktora umozliwi nalozenie pasty gdy plytka jest niejako 'w powietrzu' - na
    > dolnej stronie nie polozysz bo elementy sa juz przylutowane (i kleju nie
    > trzeba - male elementy trzymaja sie swietnie na samej pascie).
    >
    > Ma taka ramka dzialac z szablonami z nierdzewki bez zadnych ramek ani
    > dziur mocujacych.

    Drukarka do pasty umozliwia podparcie plytki w pewnych miejscach - sa
    regulowane 'podparcia'.
    Musisz zorganizowac cos podobnego.

    Oczywiscie SMD dwustronne montuje sie normalnie - dwuprzebiegowo.

    Natomiast metoda na klej dotyczy SMD i przewklekanych gdzie SMD lutuje sie
    od strony lutowania THT.
    Wtedy uklada sie elementy na klej, suszy klej a nastepnie lutuje sie na
    fali.
    Da sie bez problemu to robic dla elementów o niezbyt gestym rastrze.
    EM

  • 12. Data: 2009-11-09 21:57:45
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    EM wrote:

    > Drukarka do pasty umozliwia podparcie plytki w pewnych miejscach - sa
    > regulowane 'podparcia'.
    > Musisz zorganizowac cos podobnego.

    Aha, jasne. O to mi chodzilo - dzieki! Ja sie zastanawialem czy dobrze
    naciagniete sito nie zalatwia sprawy uginania sie plytki (a mialbym
    problem z naciagnieciem sita na sztywnej ramce), ale skoro piszesz ze
    zalatwia sie to podparciami to widac dziala.

    > Oczywiscie SMD dwustronne montuje sie normalnie - dwuprzebiegowo.

    Jasne. Mi chodzi tylko o sposob polozenia pasty na drugi przebieg.

    > Natomiast metoda na klej dotyczy SMD i przewklekanych gdzie SMD lutuje sie
    > od strony lutowania THT.

    Na klej nie chce, bo mi to do prototypow potrzebne, wiec nie chce w
    razie czego 'odlupywac' czesci.

    --
    Jerry1111

  • 13. Data: 2009-11-09 22:37:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message
    > Na klej nie chce, bo mi to do prototypow potrzebne, wiec nie chce w razie
    > czego 'odlupywac' czesci.

    Jak nie masz przewlekanych lub robisz je recznie, nie na fali
    to nie musisz niczego kleic.
    Z drugiej strony te kleje bardzo miekna w temperaturze
    lutowania, wiec zwykle nie trzeba nic odlupywac tylko po
    stopieniu cyny po prostu podwazyc element - klej jest w tej
    temperaturze miekki jak plastelina.