  • 1. Data: 2012-07-31 20:45:41
    Temat: Lutowanie SMD
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    Cześć,

    trafiłem ostatnio na taki film na YouTube:

    http://www.youtube.com/watch?v=_5lksMvmqQc

    czy mógłbym prosić o dodatkowe info?

    Chodzi mi szczególnie o to jak wygląda przegrzewanie IC przy takim
    lutowaniu oraz czy luty rzeczywiście się tak ładnie separują. Czy może
    to ten jeden udany film na 10.

    Czy szablon w takim przypadku dużo pomaga?

    pozdr.
    w.

  • 2. Data: 2012-07-31 21:11:35
    Temat: Re: Lutowanie SMD
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Waga" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > lutowaniu oraz czy luty rzeczywiście się tak ładnie separują. Czy może

    Na moje kaprawe oko, to zostało kilka zwartych nóżek.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 3. Data: 2012-07-31 21:16:44
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 07/31/2012 09:11 PM, wowa wrote:
    > Na moje kaprawe oko, to zostało kilka zwartych nóżek.

    Na moje kalewe też, ale tyle można usunąć ręcznie.

    podzr.
    w.

  • 4. Data: 2012-07-31 21:24:18
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a Ktoś tu wyżej wspominał o jakichś mikro zwarciach...

  • 5. Data: 2012-08-01 09:24:03
    Od: Piotr Głębski <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 20:45:41 UTC+2 użytkownik Wojciech Waga napisał:
> [...]
    >
    > to ten jeden udany film na 10.
    >

    > Czy szablon w takim przypadku dużo pomaga?

    Układu się nie przegrzewa, ale stosuje się specjalne schematy grzania tj. wygrzewanie
    w bezpiecznej temperaturze i a potem szybki skok temperatury w celu roztopienia
    pasty. Wszystkie fabryczne urządzenia są tak lutowane ;)
    Ja lutowałem co prawda hotairem a nie w piecu. Wygląda jak na filmiku układ/element
    sam się pozycjonuje, pasta ładnie się rozdziela na pady. Ponieważ lutowałem tylko
    kilka prototypów nakładałem pastę ręcznie. Szablon bardzo to przyspiesza i poprawia
    powtarzalność, bo zawsze pasty jest tyle samo. Profesjonalnie stosuje się szablony z
    blachy, ale kosztują kupę kasy (tj zależy ile ma się zamiar lutować), na domowe
    potrzeby słyszałem o adaptacji foli ze zdjęć rentgenowskich do tego celu.
    Szukaj pod hasłem: "DIY reflow oven" naprawdę jest dużo informacji i praktycznych
    porad ;)

  • 6. Data: 2012-08-02 06:58:56
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 08/01/2012 09:24 AM, Piotr Głębski wrote:
> [...]
    > Szukaj pod hasłem: "DIY reflow oven" naprawdę jest dużo informacji i praktycznych

    Dzięki za odpowiedź, poszukam tematu.

    pozdr.
    w.