  • 11. Data: 2013-07-02 20:08:27
    Temat: Re: Lobby dealerów atakuje
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-02 09:42, Andrzej Zbierzchowski pisze:
    > http://www.plwolnosci.pl/a/2692/Mozliwy-zakaz-handlu
    -uzywanymi-autami-w-Polsce

> [...]
    > wyszło Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena i Audi w Polsce. Projekt
    > zawiera więcej kontrowersyjnych elementów.
    >
    > ,,Wprowadzenie dodatkowej opłaty ekologicznej na auta liczące powyżej 10
    > lat, podwyższenie stawek za polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat,
    > zakaz ponownej rejestracji takiego auta w wypadku zmiany właściciela,
    > dodatkowe obowiązkowe kontrole starszych aut" - to fragment propozycji
    > dealerów, który interpretować należy jako zwykły zakaz handlu
    > samochodami starszymi niż 12 lat, ponieważ przy zmianie właściciela
    > takie pojazdy nie będą mogły być zarejestrowane".

    Widzę, że sporo pod lodem przeleżałeś :) Od dawna się pojawiają
    podobne pomysły - jedne głupsze od innych, choć niektóre są
    sensowne (choć niekoniecznie w pakiecie z innymi). Sensowne jest
    np. wprowadzenie jakiegoś podatku (tutaj bez linczu proszę), który
    by wzrastał nie tyle z wiekiem wprost, co z normą Euro - podobnie
    jak jest np. w Niemczech, ale to ogólnie pewien element polityki
    ekologiczno-społeczno-ekonomicznej. Wzrost polisy OC - niby
    na jakiej podstawie? Jakiekolwiek zakazy w dalszej rejestracji?
    Co za debilne pomysły :>

  • 12. Data: 2013-07-02 22:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > co z normą Euro

    Zgadzam sie. Tylko że chciałbym realnych oszczednosci, a nie normaltywnych.
    Czyli normy ok, a jednoczesnie sposób jazdy. Co z tego, ze mam super eko
    samochód, jak go butuje i spalam 15l/100km. O ile bedzie gorszy od
    starszego samochodu, którego własciciel jeździ oszczednie i spala połowe
    tego.

  • 13. Data: 2013-07-03 00:02:27
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

> [...]
    > samochodami starszymi niż 12 lat, ponieważ przy zmianie właściciela
    > takie pojazdy nie będą mogły być zarejestrowane".

    Coś takiego mają w Japonii. Skutkiem tego we Władywostoku można kupić
    całkiem młode japońskie auta za butelkę samogonu.

  • 14. Data: 2013-07-03 03:50:38
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

> [...]
    > np. wprowadzenie jakiegoś podatku (tutaj bez linczu proszę), który
    > by wzrastał nie tyle z wiekiem wprost, co z normą Euro

    norma euro blokowala sprowadzanie staruchow przed wejsciem do unii ...

  • 15. Data: 2013-07-03 08:12:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.07.2013 19:19, Tomek pisze:

    > zgadzam sie,
    > ale bierzecie mojego 12-latka i wy albo panstwo doplacacie 40-50%
    > jek regulowac to wszytsko

    Frajer ;)

    Ustawią komputery tak, że co 3 miesiące będziesz musiał jechać na
    "przegląd serwisowy" za tysiąc lub dwa, bo inaczej komputer zablokuje
    silnik w jakimś trybie awaryjnym i będziesz jeździł w tempie walca
    drogowego ;->

  • 16. Data: 2013-07-03 08:14:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.07.2013 22:00, Budzik pisze:

    > samochód, jak go butuje i spalam 15l/100km. O ile bedzie gorszy od
    > starszego samochodu, którego własciciel jeździ oszczednie i spala połowe
    > tego.

    Albo 1/3 :)

  • 17. Data: 2013-07-03 08:38:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Wednesday, July 3, 2013 12:02:27 AM UTC+2, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Coś takiego mają w Japonii. Skutkiem tego we Władywostoku można kupić
    > całkiem młode japońskie auta za butelkę samogonu.

    A my mieliśmy być drugą Japonią, czyli to chyba w dobrym kierunku idzie?

    L.

  • 18. Data: 2013-07-03 09:40:43
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-07-03 08:38, Lisciasty pisze:

    > A my mieliśmy być drugą Japonią, czyli to chyba w dobrym kierunku idzie?

    Ale ja nie chcę jeździć pod prąd.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 19. Data: 2013-07-03 10:09:34
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-03 03:50, misiek pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał:
    (...)

    > norma euro blokowala sprowadzanie staruchow przed wejsciem do unii ...

    Nigdzie nie pisałem o blokowaniu - kto chce to niech sobie kupuje,
    sprowadza i jeździ.

  • 20. Data: 2013-07-03 10:16:03
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    > A my mieliśmy być drugą Japonią, czyli to chyba w dobrym kierunku idzie?

    Ja już słyszałem, że mieliśmy być drugim wszystkim, łącznie z drugą
    Grecją. Fajnie to brzmi dzisiaj, jak widać co się w Grecji dzieje :D