  • 11. Data: 2010-03-03 12:47:09
    Temat: Re: Linux? do Lifebooka S6120
    Od: "Piotrek" <...@w...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4b8d74a5$1@news.home.net.pl...
    > Witam,
    > Mam takiego Lifebooka i chciałem zainstalować na nim jakiś inny system niż
    > Windows, jakiego Linuxa byście polecali, a może coś innego?
    > Bartek

    ..jak chcesz miec problemy to instaluj linuxa, zawsze będziesz cos musiał
    poprawiac i doinstalowywać, jeżeli nigdy nie pracowałes na linuxie to nie
    polecam bo będa kłopoty.
    Zdecydowanie najlepiej wspartym systemem jest Open Suse.

    ale mimio wszystko jednak radz Ci Windowsa xp, na allegro kupisz obecnie w
    granicach 100 zł .

    --

    Pozdrawiam Piotr

  • 12. Data: 2010-03-03 16:52:06
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 03.03.2010 13:47, Piotrek pisze:
> [...]
    > Zdecydowanie najlepiej wspartym systemem jest Open Suse.
    >
    > ale mimio wszystko jednak radz Ci Windowsa xp, na allegro kupisz obecnie

    Przecież to właśnie cały w tym urok i frajda, żeby dłubać i widzieć
    czemu ta, a inna aplikacja nie chciała ruszyć.
    Z ciągłym poprawianiem i doinstalowywaniem to święta racja. Ja co jakiś
    czas coś doinstalowuje i zmieniam, ale dlatego, że chcę.
    W Windowsie raczej nie ma takiej możliwości, poza automatycznymi
    aktualizacjami czyli łataniem jednych dziur i wstawianiem następnych. Po
    których system coraz wolniej chodzi, o ile wstanie po którejś z
    aktualizacji (spotkałem się kilka razy z takim przypadkiem).

    Poza tym co w tym złego, że ktoś chce spróbować czegoś innego. Jakie
    mogą być kłopoty?? Trudności z przystosowaniem do nowego środowiska...
    owszem, chociaż dużo zależy od danego osobnika.
    Odpali sobie którąś z dystrybucji i przetestuje, albo mu się spodoba,
    albo nie. Nic za to nie płaci... no może koszt płyty do wypalenia.
    Jeżeli jesteś zorientowany to wiesz, że wersje Live są w pełni
    funkcjonalne po odpaleniu z płyty.

    Poza tym pytanie było o Linuksa, więc oferta XP z allegro jest nie na
    miejscu. Nie wiem jak to z tym w końcu jest, ale wersja OEM instalowana
    na własnym komputerze jest traktowana jak wersja piracka. A wersja BOX
    kosztuje znacznie więcej.
    Chociaż na tą ofertę można byłoby się skusić:)
    http://www.allegro.pl/item943445472_ms_windows_xp_pr
    ofesional_sp_2_3_oem_polski.html
    Ta myszka chyba jest w pakiecie:)))) Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-03-03 18:06:08
    Od: zen3x <z...@o...pl>

    On 3 Mar, 07:32, Grzegorz S <g...@s...waw.pl> wrote:

    > Zainstaluj od razu Ubuntu albo Linux Mint i nie baw się w żadne *BSD
    > Poradzisz sobie, bez obaw.
    >
    > --
    > gs

    Aż taka niechęć do *BSD. Z linuxa jeszcze slackware jest do strawienia.

  • 14. Data: 2010-03-04 09:25:57
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Wed, 3 Mar 2010 10:06:08 -0800 (PST), zen3x wrote:

    > Aż taka niechęć do *BSD. Z linuxa jeszcze slackware jest do strawienia.

    Stawiasz bardzo odważne tezy :) I żeby nie było, też od "zawsze" używałem
    slackware. Ale jak ma się go jako Osa na > 10 maszynach, to zaczyna się
    robić nieciekawie...
    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Kto pod kim dołki kopie - Ten szybko awansuje.

  • 15. Data: 2010-03-04 09:27:41
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Wed, 03 Mar 2010 13:44:44 +0100, Nex@pl wrote:

    > A używasz go na co dzień? :) Ja akurat mam tę możliwość i praca na
    > systemie operacyjnym znajdującym się na USB to nie jest szybkie i
    > stabilne rozwiązanie. Oczywiście to tylko moje zdanie i źle to ująłem,
    > nie miałem na mysli, że SLAX jest niepełnowartościowym linuxem.

    Mam go przy kluczach na pendrive. Wiele razy zaoszczedzil mi czasu i nerwow
    :) Ja generalnie od jakiegos juz czasu nie uzywam slackware - bo nie mam na
    to czasu. Wole Debiana ktory jest <flame_mode> szybki, ladny i przyjemny
    </flame_mode>

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    If you're too open minded, your brains will fall out.

  • 16. Data: 2010-03-04 09:57:14
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-03-04 10:27, Artur Frydel pisze:

> [...]
    > to czasu. Wole Debiana ktory jest<flame_mode> szybki, ladny i przyjemny

    Owszem, ja także go trzymam na pendrivie, mało tego, obecnie mam laptopa
    bez dysku i jestem zmuszony z niego korzystać :) Debiana też mam, ale na
    vmware playerze na stacjonarnym ;)

  • 17. Data: 2010-03-04 10:46:11
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Artur Frydel rzecze:

> [...]
    > to czasu. Wole Debiana ktory jest <flame_mode> szybki, ladny i przyjemny

    Jak wolisz Debiana (jako i ja), to po co Ci SLAX na pendrive?
    Od jakiegoś czasu jest oficjalny Debian Live. Używam, działa znakomicie.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 18. Data: 2010-03-04 10:56:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Maru" <m...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > Z ciągłym poprawianiem i doinstalowywaniem to święta racja. Ja co jakiś
    > czas coś doinstalowuje i zmieniam, ale dlatego, że chcę.

    Nie kazdy posiadacz samochodu lubi spedzac wiecej czasu pod nim, niz jezdac.
    ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-03-04 12:42:04
    Od: "Piotrek" <...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nerwow :) Ja generalnie od jakiegos juz czasu nie uzywam slackware - bo
    > nie mam na to czasu. Wole Debiana ktory jest <flame_mode> szybki, ladny

    mógłbyś podać więcej informacji na temat Debina na Pendriva. Skąd pobrać ,
    jaki ma programy, czy montuje sie podobie jak SLAX, może jakiś link do
    dobrej strony na ten temat

    --

    Pozdrawiam Piotr

  • 20. Data: 2010-03-04 13:44:11