  • 11. Data: 2009-10-02 20:47:23
    Temat: Re: Likwidacja TVP, TVN, Polsat na rzecz operatora NOT
    Od: "Mn Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

    > Kiedy ten koniec nastąpił? Jeszcze rano grało u mnie PR1, PR3, Zet, RMF i
    > nie wspominali nic że zaprzestają transmisji.

    Nowe rozwiązania, internet, DVD, ebooki, audiobooki spowodowały, że
    słuchalność radia drastycznie spadła.

    W 2002 roku średni czas słuchania radia osób w wieku 20-39 lat wynosił
    224 minuty
    W 2009 roku średni czas słuchania radia osób w wieku 20-39 lat wynosił
    65 minuty.

    Zanik zainteresowania radiem spadł w ciągu 7 lat o 159 minut.

  • 12. Data: 2009-10-02 20:59:19
    Od: "Mn Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

    > niezależnego operatora , naprawdę w to wierzysz?

    Programy były nadawane w sposób archaiczny non stop to air w czasach kiedy nie
    można było archiwizować nagrań. W tej chwili telewizja powinna wyglądać jak
    videoteka z programami - pobierasz i płacisz za programy, które chcesz.
    Możliwości technologiczne do tego dojrzały. TVP, TVN, Polsat, chce żeby widz
    kupował nadal od niej hurtowo programy. Za cały dzień. Programy automatycznie
    te które zamówiłeś zachowywane byłyby na dysku. Oglądasz je kiedy chcesz.
    Dlaczego program informacyjny tylko o 19.30 i jeszcze raz za te same
    wiadomości płacisz o 22.45? Raz na kwartał następuje sczytanie z dekodera
    opłat za telewizję. To jest dziwna sytuacja, w tej chwili abonent utrzymuje
    rzesze pseudopracowników TVP, pseudoaktorów, i pseudodziennikarzy i ich
    siedziby w całej Polsce, to tak jakbyś płacił za cały dzień z korzystania z
    energii elektrycznej, a nie za czas, kiedy z niej korzystasz.

  • 13. Data: 2009-10-02 21:14:38
    Od: "Mn Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

    Państwo najpierw dawało monopol polskim nadawcom, a potem monopol polskim
    produkcjom, telewizja była zmuszona do nadawania określonej ilości programu
    wyprodukowanego w języku polskim. To ciekawa sytuacja, bowiem nie masz
    obowiązku kupienia określonej ilości sałaty wyprodukowanej w Polsce. Ustawa
    tak była skonstruowana, że chroniła telewizje z zagranicy mające
    doświadczenie, infrastrukturę i zasoby filmowe.

    Żeby nadawać w tej chwili podmiot musi uzyskać koncesję od KRRiT. To zaiste
    ciekawa sytuacja, że kiedy podmiot ma coś wartościowego do pokazania, żeby to
    pokazać, musi uzyskać na to koncesje. Bez koncesji, ustawa mówi, możee nadawać
    w obrębie jednego budynku. Na czas koncesji istniejące stacje mają monopol na
    nadawanie.

    Monopol istnieje też w obecnym systemie nadawania - zajmowanie częstotliwości
    - w sensie finansowym. Każdyt, aby rozpocząć nadawanie podmiot musi mieć
    kilkadziesiąt milionów złotych. A więc większość nie może nadawać programów.
    Tymczasem na produkcję programu wystarczy od 10 to 100 tysięcy złotych.
    Emitowanego przez Niezależny Operator Telewizyjny.

    Teatry, miasta, uniwersytety, firmy producenckie, i inne mogłyby produkować
    swoje programy i udostępniać do pobrania do dekodera w każdej chwili. Nie
    cieszyłyby się dużym zainteresowaniem, to byłby ich problem. Nie każdy ogląda
    teatr, ale każdy może go pobrać, to jest demokratyczny system telewizyjny.
    Ukulturalnianie, upolitycznianie na siłę, teatr w poniedziałek o dwudziestej,
    jest komunistyczną indoktrynacją za abonament.

  • 14. Data: 2009-10-03 06:16:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Mn Rolicki* napisał(-a):

    > Nowe rozwiązania, internet, DVD, ebooki, audiobooki spowodowały, że
    > słuchalność radia drastycznie spadła.

    No to nie manipuluj i nie podawaj bzdetów jako faktów. Powiem więcej
    słuchalność może będzie spadać, ale nie spadnie do zera. Ja sam w ciągu
    tygodnia słucham więcej niż najwyższa przytoczona tu wartość.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 15. Data: 2009-10-03 06:28:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Mn Rolicki* napisał(-a):

> [...]
    > kiedy nie można było archiwizować nagrań. W tej chwili telewizja
    > powinna wyglądać jak videoteka z programami - pobierasz i płacisz za

    Powinna? To Ty byś tego chciał.

    > program informacyjny tylko o 19.30 i jeszcze raz za te same
    > wiadomości płacisz o 22.45?

    Dla przykładu pon. 28 września TVP1: wszelkie wiadomości o godz. 12:00,
    15:00, 17:00, 19:30. Ale Ty to pewnie chciałbyś sobie nagrać takie
    wiadomości i obejrzeć np. za dwa dni, jak akurat będziesz miał kaprys na
    oglądanie czegokolwiek.

> [...]
    > pseudodziennikarzy i ich siedziby w całej Polsce, to tak jakbyś
    > płacił za cały dzień z korzystania z energii elektrycznej, a nie za

    Bo to jest abonament, a nie rozliczenie na podstawie licznika motogodzin.
    Tak samo jak płacisz za internet abonamnet, a nie za czas bezproduktywnie
    przesiedziany przy komputerze.
    Możesz ten swój manifest (komunistyczny) wrzucić do kosza.
    PLONK

  • 16. Data: 2009-10-03 06:41:17
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

    > Możesz ten swój manifest (komunistyczny) wrzucić do kosza.
    > PLONK
    >
    > --
    > Big Jack

    Mania jakaś? Czy fobia?
    Gdzie tu widzisz manifest komunistyczny?
    Mnie się pomysł podoba. Płacić za to, co się oglada, a nie za wszystko, co
    tam leci.

  • 17. Data: 2009-10-03 07:29:50
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *zeeltom* napisał(-a):

    > Mnie się pomysł podoba. Płacić za to, co się oglada, a nie za
    > wszystko, co tam leci.

    To zblatuj się z *Mn Rolicki* i wspólnie forsujcie jego pomysł. Good luck,
    mnie już nic do tego.

  • 18. Data: 2009-10-03 20:43:37
    Od: "Mn Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

    > No to nie manipuluj i nie podawaj bzdetów jako faktów. Powiem więcej
    > słuchalność może będzie spadać, ale nie spadnie do zera. Ja sam w ciągu
    > tygodnia słucham więcej niż najwyższa przytoczona tu wartość.

    Czy ty nie rozumiesz słowa pisanego, wyrażeń obiegowych, stylistycznych, rock
    umarł, radio umarło ?

    Radio głównie oferowało muzykę, zaczynało w momencie gdy panowały jeszcze
    kasety, a CD były drogie. Obecnie królują łatwe przenoście odtwarzacze mp3 na
    których możesz zmieścić kilka tysięcy utworów. Naciskasz co chcesz i kiedy
    chcesz. Tak jak nowa telewizja. Ta rewolucja techniczna spowodowało odwrót od
    radia.

    R. Kozyra do zeszłego miesiąca prezes Radia Zet "musimy pomyśleć nad
    zdywersyfikowaniem kierunków działania radia."

    Krzysztof Nepelski z RMF FM. "Ostatnia rewolucja technologiczna jaka dotyczyła
    radia to był UKF. Najwyższy czas żeby stało się coś nowego. I to jest
    internet. (po drodze były oczywiście satelita i cyfrowe radia naziemne, ale to
    mniej ważne)."

  • 19. Data: 2009-10-03 20:54:10
    Od: "Mn Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

    > Mnie się pomysł podoba. Płacić za to, co się oglada, a nie za wszystko, co
    > tam leci.

    TVP, TVN, Polsat ewidentnie zajmuje częstotliwość emitując programy, seriale,
    programy rozrywkowe po dwa razy, wieczorem rano oraz w nocy następnego dnia.
    Obciążając kilkakrotnie nadajnik. W tym czasie inni nadawcy mogliby przesyłać
    do dekodera swoje produkcje serialowe, dokumentalne i rozrywkowe. Wczoraj, w
    piątek TVP1 wyemitowała za abonament programy, których nie zapłaciłbym z
    abonamentu i których nie widziałbym przyjemności oglądać "Młodziutka
    staruszka", "Złota sobota", "Królowie śródmieścia", "Moliki książkowe" "Wersja
    ostateczna ", itd. Nawet nazwy tych programów mi nic nie mówią. Chociaż ich
    nie oglądałem, grupa osób z TVP stojące za produkcją tych programów wzięła za
    nie pieniądze i się z nich utrzymują.

  • 20. Data: 2009-10-03 21:03:52
    Od: "Mn Rolicki" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > 15:00, 17:00, 19:30. Ale Ty to pewnie chciałbyś sobie nagrać takie
    > wiadomości i obejrzeć np. za dwa dni, jak akurat będziesz miał kaprys na

    No chyba nie chciałbyś żeby widz płacił za oglądanie czegoś czego nie oglądał.
    A następne wydanie kupi wtedy jak obejy bieżące, albo jak zechc zamówić
    następnym razem Fakty a nie Wiadomości.

    > Bo to jest abonament, a nie rozliczenie na podstawie licznika motogodzin.

    Abonament jest z archaicznych czasów, kiedy nie było technicznych możliwości
    mierzenia czasu oglądania programów.

    > Tak samo jak płacisz za internet abonament, a nie za czas bezproduktywnie
    > przesiedziany przy komputerze.

    Abonament w w internecie dotyczy czego innego, płacisz za infrastrukturę, nie
    płacisz za treść ściągniętych przez tą infrastrukturę danych. Do póki one nie
    są płatne. Jak ebooki, muzyka, rozrywka, tutoriale, itd. Za które użytkownik
    jest rozliczany dokładnie za te, za które pobrał.