  • 1. Data: 2009-03-19 13:33:58
    Temat: Lewe wiertła do metalu
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    No właśnie, wie ktoś może gdzie można takie dostać?

    W Obich i innych Lerojach to ni cholery nie ma, sprawdziłem 2 lokalne
    sklepy
    z narzędziami w Warszawie i też nie było, teraz siedzę we Wrześni i się
    dowiedziałem że hurtownia tutejsza może sprowadzić na zamówienie, ale to by
    trwało prawie tydzień a wtedy to mnie już tam nie będzie...

    Jakoś niespecjalnie mam ochotę zabierać się do wrdzewiałej
    ukręconej śruby wykrętakiem bo istnieje spora szanse że mi
    się urwie, wolałbym zacząć od lewego wiertła :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 2. Data: 2009-03-19 13:45:12
    Temat: Re: Lewe wiertła do metalu
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    > Jakoś niespecjalnie mam ochotę zabierać się do wrdzewiałej
    > ukręconej śruby wykrętakiem bo istnieje spora szanse że mi
    > się urwie, wolałbym zacząć od lewego wiertła :-)

    Polac cola, zostawic na noc, potem Wd40 i obluzowac gumowym mlotkiem.

    A potem dziurka w srubie, dobry wykretak ( o tym ze zestaw wykretakow za
    10 piendziesiat nie jest dobry to nie musze szczegolnie pisac) i musi
    wyjsc.

    KJ

  • 3. Data: 2009-03-19 14:05:20
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Leszek Karlik pisze:

    > Jakoś niespecjalnie mam ochotę zabierać się do wrdzewiałej
    > ukręconej śruby wykrętakiem bo istnieje spora szanse że mi
    > się urwie, wolałbym zacząć od lewego wiertła :-)

    Wyjasnij mi idee. Bo czy wiertlo lewe czy prawe to taka sama szansa
    uszkodzenia gwintu w ktorym siedzi sruba. A dobry wykretak nigdy mnie
    jeszcze nie zawiodl.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 4. Data: 2009-03-19 14:30:55
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 19 Mar 2009 15:05:20 +0100, Kuczu <p...@j...pl>
    wrote:

    > Wyjasnij mi idee. Bo czy wiertlo lewe czy prawe to taka sama szansa
    > uszkodzenia gwintu w ktorym siedzi sruba. A dobry wykretak nigdy mnie
    > jeszcze nie zawiodl.

    Idea jest taka, że jak wiercę wiertłem lewym to wiertło próbuje
    wykręcić śrubę, a jak wiercę normalnym to ją jeszcze mocniej w gwint
    wkręca. Na advrider.com w dziale garaż dość klną na wykrętaki, bo
    jak taki easy-out się złamie w śrubie to już rozwiercić go trudno. :-)

    BTW, jak ktoś tam w wątku polecał zestaw wykrętaków to w zestawie
    były też opowiednie wiertła, i były lewe. A w Polsce wszystkie zestawy
    jakie znalazłem miały normalne wiertła. Przecież większość wiertarek
    ma możliwość wyboru kierunku obrotu, to czemu lewe wiertła są takie
    rzadkie?

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 5. Data: 2009-03-19 14:32:26
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 19 Mar 2009 14:45:12 +0100, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    [...]
> [...]
    > A potem dziurka w srubie, dobry wykretak ( o tym ze zestaw wykretakow za
    > 10 piendziesiat nie jest dobry to nie musze szczegolnie pisac) i musi

    No owszem, na jakieś plastelinowe topexy za 10 zł na Allegro czy 30 zł w
    Obi to nawet nie patrzę. Ale tak z ciekawości, czy dobry wykrętak to już
    będzie Jonnesway za trzy dychy czy musze wydać stówę na Yato? :-)

    > KJ
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 6. Data: 2009-03-19 14:41:24
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-19 14:33:58 +0100, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:

    > No właśnie, wie ktoś może gdzie można takie dostać?

    Jak będziesz w Wawie, to spróbuj w Autonarzędzia na Wóycickiego.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 7. Data: 2009-03-19 14:46:01
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Leszek Karlik pisze:

    > Idea jest taka, że jak wiercę wiertłem lewym to wiertło próbuje
    > wykręcić śrubę, a jak wiercę normalnym to ją jeszcze mocniej w gwint
    > wkręca.

    Teoria. Wszystko zalezy od ostrosci wertla, jego srednicy i materialu w
    ktorym wiercisz.

    > Na advrider.com w dziale garaż dość klną na wykrętaki, bo
    > jak taki easy-out się złamie w śrubie to już rozwiercić go trudno. :-)

    Bo kupuja chu...nie. Ja mam wykretaki kupione kiedys za ok 60 pln i
    dzialaja bezblednie. Jeden ukrecil kierowca przy wykrecaniu sruby
    hydraulicznej w ciezarowce ale nie byla to wina wykretaka tylko kultury
    technicznej wykrecajacego :)

> [...]
    > jakie znalazłem miały normalne wiertła. Przecież większość wiertarek
    > ma możliwość wyboru kierunku obrotu, to czemu lewe wiertła są takie

    Bo nie ma potrzeby uzywania lewych wiertel ? Mam przed soba grubasny
    katalog z profi narzedziami do obrobki metalu i lewych wiertel w nim nie ma.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 8. Data: 2009-03-19 15:04:56
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Leszek Karlik pisze:

    > Idea jest taka, że jak wiercę wiertłem lewym to wiertło próbuje
    > wykręcić śrubę,

    roznice miedzy srednica wiertla pod wykretak a srednica sruby sa dosc
    duze i male wiertlo nie da takiego momentu zeby dokrecic srube.

    > BTW, jak ktoś tam w wątku polecał zestaw wykrętaków to w zestawie
    > były też opowiednie wiertła, i były lewe.

    Ale kierunek krecenia sie wiertla ktorym robisz dziure malo ma wspolnego
    z kierunkiem pracy wykretaka ktory wkladasz w ta dziure, bo to okragla
    dziura jest.

    Za to jakbys mial lewy wykretak to by dawal rade tylko lewym gwintom, bo
    wykretak zazwycZaj jest kierunkowy i blokuje sie tylko w jedna strone.

    KJ

  • 9. Data: 2009-03-19 16:15:57
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    KJ Siła Słów pisze:

    > Za to jakbys mial lewy wykretak to by dawal rade tylko lewym gwintom

    Wykretaki do prawych srub maja lewy gwint i odwrotnie. Nie rozumiem wiec
    Twojego wywodu.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 10. Data: 2009-03-19 20:26:18
    Od: Solo <s...@g...com>

    de Fresz pisze:

    > Jak będziesz w Wawie, to spróbuj w Autonarzędzia na Wóycickiego.

    Nie potrzebnie robisz sobie problem z poszukiwaniem lewych wierteł. A
    jak juz takowe znajdziesz to pewnie będą drogie. Normalne wiertło na
    pewno ci śruby nie wkręci, a już na pewno nie na tyle zeby była
    jakakolwiek róznica miedzy użyciem wykrętaka po wywierceniu otworu lewym
    bądź prawym wiertłem.
    Ale tak jak zaznaczali przedmówcy wykrętaki mają być dobre, bo ja z
    miesiąc temu dorwałem jakieś ze starych lat za marne pare złoty i w
    trakcie forsowania śruby skubany się rozwiną jak wstążka.

    Solo R1