eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetLenovo B570e - błąd, ma tak być czy planowane postarzanie sprzętu? › Lenovo B570e - błąd, ma tak być czy planowane postarzanie sprzętu?
    Date: Sat, 02 Mar 2013 13:39:41 +0100
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Lenovo B570e - błąd, ma tak być czy planowane postarzanie sprzętu?

    Witam

    Zabrałem się za zmianę procka w Lenovo B570e z Intela B800 na i3.
    Rozebrałem, wyciągnąłem płytę - w sumie niewiele teraz w laptopach siedzi:
    http://imageshack.us/photo/my-images/35/56187016.jpg
    /
    Pod radiatorem - trójkątem procesor, obok kwadrat i pod nim pewno
    chipset. Ściągnąłem chłodzenie
    http://imageshack.us/photo/my-images/827/73626119.jp
    g/
    Procesor zapaćkany (tutaj już przeze mnie nową pastą, fabrycznie to był
    umorusany po brzegi) a chipset czysty, przyglądam się...
    http://imageshack.us/photo/my-images/707/o3xg.jpg/
    ...a tu chipset jest ponad 1mm oddalony od tego elementu chłodzącego i
    pustka.

    No i teraz pytanie jak w tytule :)

    W każdym razie dodałem tam kawałek taśmy termoprzewodzącej jak na pamięci.

    Pozdrawiam

    PS. kupiłem model bez modemu GSM. Na aledrogo są modemy na PCIe ale
    wymagają aby laptop posiadał gniazdo pamięci SIM.
    No i pod rozebraniu okazało się, że pod zaklejonym gumą otworem pod
    baterią jednak jest gniazdko SIM :-) Więc chyba wystarczy tylko dołożyć
    kartę i antenę (bo nie ma) i mamy wbudowany modem. Tak jakby kogoś
    korciło o dołożenie modemu. Tylko że nie mam modemu PCIe na testy aby to
    potwierdzić.

    --
    Irokez