  • 31. Data: 2011-04-29 21:39:35
    Temat: Re: Lasery w odtwarzaczach DVD - spisek, czy jak?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011 22:31:37 +0200, Michoo wrote:
    >CD i DVD to różna długość fali a więc i różne lasery. (Chociaż widziałem
    >też je w jednej obudowie.)

    A nie jest tak ze mozna i CD przy pomocy czerwonego laseru czytac ?

    Bo o ile wiem to DVD uzywaja czerwonego, a CD dawniej podczerwonego ?

    J.

  • 32. Data: 2011-04-29 22:14:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 29.04.2011 23:39, J.F. pisze:

    > A nie jest tak ze mozna i CD przy pomocy czerwonego laseru czytac ?
    Móc, pewnie można, ale czy się to stosuje to nie wiem. Wypadałoby chyba
    dostosować średnicę wiązki do innych rozmiarów.

    > Bo o ile wiem to DVD uzywaja czerwonego, a CD dawniej podczerwonego ?
    Na to wyglądało w rozbieranych przeze mnie.

    Michoo

  • 33. Data: 2011-05-01 10:51:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Kwi, 22:10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja ma ciekawostke - CD czyta a DVD przestal.
    > Jak myslicie - co sie stalo ?
    >
    > Niestety, nie znam odpowiedzi.

    Tak jak juz podpowiadaja inni sa dwa elementy aktywne. Jeden dla DVD a
    drugi dla CD. W playstation nawet sa dwa osobne trymerki do regulacji.
    Tak wiec wszelkie awarie moga zdarzac sie w dosyc dowolne kombinacje.
    Mam u siebie laser ktory nie czyta dvd a z cd sobie radzi dobrze.
    Do tego zauwazylem ze kurz najpierw przeszkadza temu z DVD dopiero po
    porzadnym zakurzeniu CD przestaje czytac.
    Po przemieceniu pedzelkiem oba zaczely dzialac.

    To sie troche zgadza z tym czego sie kiedy obawialem. Mianowicie ze
    tak geste upakowanie danych bez zabezpieczenia kasetka czy obudowa
    lasera spowoduje problemy z odczytem plyty DVD tak od strony lasera
    jak i porysowanej plyty.

    Dlatego uwazam ze dobra metode obralem unikajac DVD calkowicie (mam
    chyba tylko kilka plyt) i trzymajac wszystko na CD a ostatnio
    wrzucajac co sie da na dyski.

  • 34. Data: 2011-05-01 16:11:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-04-2011 o 11:30:09 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Przypadkowy zbieg okoliczności?
    Prawda jest taka że w sprzętach domowych lasery są gorszej jakości,
    przez to pracują na granicy parametrów, efektem tego jest że nawet
    odrobina kurzu skutecznie osłąbaia odczyt i część płyt przestaje się
    czytać.
    Ja już podkręcałem laser w sonym szwagra parę lat temu, duża wieża ze
    zmieniarką i chyba po 2-3 latach przestał czytać. Od mojej regulacji
    już parę lat działą dobrze. Kiedyś dawno temu kupiłem zestaw kina domowego
    i też po paru latach przestał czytać, regulacja i czyta, po roku znowu
    to samo no to powtórka i jak na razie działa.
    Słyszałem opinię że to dość duża moc laserów powoduje pekanie struktury
    i wtedy wiązka się rozjedża tracąc ostrość, ale wtedy te moje podciągniecie
    mocy lasera powinno spowodować szybsze padnięcie jego, okazuje się na moim
    przykłądzie że jednak tak nie jest, sprzęty działąją już parę lat.
    Oczywiście nie szalałem z mocą, tyle dałęm aby zaczeły pewnie czytać płyty.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2011-05-01 19:00:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    x.googlegroups.com...

    > No właśnie w tym sęk, że odtwarzacze w mojej rodzinie pracują
    > może ze 4h w tygodniu, rzadko kiedy częściej.

    Masz jakiegoś palacza papierosów w rodzinie?

  • 36. Data: 2011-05-01 21:00:06
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Masz jakiegoś palacza papierosów w rodzinie?

    Nie. Zresztą, jak gdzieś w wątku pisałem, czyszczenie optyki nie pomaga.

    J.

  • 37. Data: 2011-05-02 10:45:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał

    >Tak jak juz podpowiadaja inni sa dwa elementy aktywne. Jeden dla
    >DVD a
    >drugi dla CD. W playstation nawet sa dwa osobne trymerki do
    >regulacji.

    Nie chce mi sie rozkrecac - tu trymerki tez sa dwa, ale swieci na
    plyte tak samo czerwono, niezaleznie od plyty.

    Jesli cos jest podwojnie, to moze odbiorniki ?

    J.

  • 38. Data: 2011-05-02 11:39:15
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > Masz jakiegoś palacza papierosów w rodzinie?

    Na to nie wpadłem.
    Prawdopodobnie to było przyczyną awarii odtwarzacza u znajomej staruszki.
    Dostała w prezencie DVD z "przebiegiem" kilkunastu filmów, obejrzała ze trzy i
    na 2-3 lata zapomniała o sprzęcie.
    Paliła jak lokomotywa.
    Po tej przerwie maszyna odtwarzała tylko CD, nie widziała DVD.
    Urządzenie nie miało otworów wentylacyjnych więc kurzu nie było, jakichś
    osadów tytoniowych na soczewce nie zauważyłem.
    Umyłem z wierzchu ale pewno osad został głębiej.
    Kręciłem PRkami, ściągnąłem nowy soft - nie pomogło.
    Kupiłem laser za chyba 17 zł od firmy, która nie dawała gwarancji, wolała
    obniżyć cenę bo, jak pisali, naprawiacze psują lasery przy wymianie a w
    dodatku nie potrafią zresetować jakiejś pamięci.
    Nie znalazłem żadnych punktów testowych, nic nie resetowałem - DVD ruszyło bez
    tego.
    U mnie maszyna stoi z pól roku od wymiany lasera, ja palę połowę tego, co
    staruszka - muszę dla sprawdzenia jakiś film puścić.

  • 39. Data: 2011-05-02 11:51:28
    Od: Przem <p...@o...pl>

    W dniu 01.05.2011 18:11, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > przykłądzie że jednak tak nie jest, sprzęty działąją już parę lat.
    > Oczywiście nie szalałem z mocą, tyle dałęm aby zaczeły pewnie czytać płyty.

    A mozna wiedziec w jaki sposob podkrecales moc lasera?

    Przem

  • 40. Data: 2011-05-02 12:03:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > przykłądzie że jednak tak nie jest, sprzęty działąją już parę lat.
    > Oczywiście nie szalałem z mocą, tyle dałęm aby zaczeły pewnie czytać

    Januszku, co to za brednie wypisujesz?