  • 11. Data: 2011-04-28 15:26:06
    Temat: Re: Lasery w odtwarzaczach DVD - spisek, czy jak?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > dioda ta sama do odczytu i zapisu, jest tylko kilka diód w zależności co
    > ma
    > czytać, w optyce BluRay (np. w ps3) są trzy diody i na pewno poważniejsza
    > optyka niz w zwykłym odtwarzaczu cd

    dioda pewnie ta sama, ale nie TAKA sama jak w laser-pickupie, który tylko
    czyta.
    Z założenia dioda w nagrywarce ma większą moc, więc i przy odczycie sprawdza
    się lepiej.
    Tak to wydaje mi się na zdrowy rozsądek, ale wystarczy pewnie wziąć parę
    datasheetów
    laserów do odtwarzaczy DVD i lasera z nagrywarki i porównać sobie.
    Ale to już niech wątkotwórca się bawi :)

  • 12. Data: 2011-04-28 15:26:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    > VSS zeznaje przed komisją:
    > ... a hel osadza się na mankietach.

    Ważne: opadający hel.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-04-28 16:43:17
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Oczywiście posty panów NICZEGO nie wyjaśniają (nawet nie próbują), ale za to
    świadczą o niezachwianym poczuciu wyższości i znakomitym samomoczopoczuciu.
    Tak trzymać chłoptasie.

    Ad rem.
    Jest faktem, że nawet w sprzęcie z tzw. wyższej półki stosowane są coraz
    tańsze podzespoły. Sa to skutki konstruowania urządzeń przez księgowych , a
    nie inżynierów i obłędnej polityki "wyrzuć stare-kup nowe".
    Jest też faktem ,że urządzenia sprzed 10-15 lat prezentują z reguły wyższy
    poziom wykonania, staranności konstrukcji i dojrzałości technologicznej niż
    modele obecne.

  • 14. Data: 2011-04-28 17:11:39
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Rodzice moi mieli odtwarzacz DVD. Jakiegoś LG. Mają nadal, ale głównie
    > w formie ozdoby, bowiem podupadł mu laser, mało którą płytę czyta.
    > Teściowa moja miała odtwarzacz DVD, tani model Philipsa. Równo z
    > końcem gwarancji padł mu laser. Wymieniłem na nowy, zakupiony wraz z
    > mechanizmem na allegro, niestety po kolejnym roku padł i ten.
    > Sam mam odtwarzacz Yamaha, model raczej z wyższej półki. Obecnie nie
    > jestem w stanie z niego korzystać, bowiem... no, kto zgadnie, co się
    > stało? (nie, czyszczenie nie pomaga - to tak dla jasności)

    Bo Yamaha to chyba w środku Philips był ;)

    Dlatego ja do ampli Yamahy kupiłem DVD Panasonic. 6 czy 7 lat już ma jak nie
    lepiej (DVD-S35) i gra do dziś.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2011-04-28 17:45:11
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Bo Yamaha to chyba w środku Philips był ;)

    na laserze pisze, że Sony, ale nie wiem, czy to wielka pociecha jest...

    > Dlatego ja do ampli Yamahy kupiłem DVD Panasonic. 6 czy 7 lat już ma jak
    > nie lepiej (DVD-S35) i gra do dziś.

    Eee, ale to design się nie zgadza ;)

    J.

  • 16. Data: 2011-04-28 19:18:09
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Całkiem do niedawna prowadziłem przez parę lat serwis audio itp,
    i zauważyłem, że np. Luxmany najczęściej trafiały po wielu latach (5-7), i
    najczęściej po przeczyszczeniu optyki
    chodziły jeszcze np. rok.
    W środku chyba lasery SONY były. Takie np. NAD-y, to średnio 2-3 lata i
    laser do wymiany.
    W wielu innych markach najczęściej 2 lata.

    Jakkolwiek znam markę (Advance Acoustic), która miała lasery wymieniane po
    okresie miesiąca, a dotyczyło to
    z kilkunastu procent urządzeń, jak nie lepiej. Po prostu hurtem.
    A lasery (jak zresztą cała reszta) masakryczna chińszczyzna.

  • 17. Data: 2011-04-28 19:35:36
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > na laserze pisze, że Sony, ale nie wiem, czy to wielka pociecha jest...
    > Eee, ale to design się nie zgadza ;)

    eetam, design. Yamaha stalowa a Pionek troszkę bardziej srebrny.
    A jak włączam kino to na TV patrzę a nie pudełka.
    Zresztą ten model akurat pionka jeszcze razem ze mną dwóch kumpli kupiło
    wtedy (promocja fajna była z 1100 na 550zł) i wszystkie chodzą do dziś.

    Właśnie kumpel dał mi stare DVD Onkyo do zrobienia, bo nie czyta żadnych
    DVD.
    hmm.. izopropanol i śmiga jak ta lala, DVD-RW połyka bez problemu. Pożyje
    jeszcze sporo.

    Irokez

  • 18. Data: 2011-04-28 20:59:08
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    zapinio wrote:
    > Oczywiście posty panów NICZEGO nie wyjaśniają (nawet nie próbują),
    (ciap)

    RTFM

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

    --
    Włodek

  • 19. Data: 2011-04-28 22:26:35
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com>
    >
    > Bo nie pracuja 4h na dobe ?

    Do kompa kupiłem nówkę sztukę nagrywarke DVD z lightscriebe i innymi
    bajerami, użyta raz do zainstalowania systemu, po roku tradycyjnie
    trzeba było zaorać winde bo już niedomagała, a tu niespodzianka, napęd
    nie czyta żadnej płyty...

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 20. Data: 2011-04-28 22:26:46
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    On 28 Kwi, 15:59, "VSS" <v...@o...pl> wrote:

    > podejrzewam, e problem nie jest z laserem ale z optyk , tanie plastiowe
    > soczewki matowiej po jakim czasie i czyszczenie nic nie daje, laser
    > rozbija si o "mg " na powierzchni.

    >Nadal zostaje pytanie: dlaczego to samo zjawisko nie występuje w
    >pecetowych napędach?

    Występuje. Mam w komputerze i 4 padły jedna po drugiej. Po włożeniu płyty
    chwilę poczytała i przestała czytać DVD. CD działało.
    W końcy przyszła taka co się nie popsuła ale miała nowy firmware.

    Nie jedna mi w życiu padła prawie bez używania.