    From: "Janusz" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Laptop, partycje
    Date: Sat, 30 Oct 2010 16:13:52 +0200

    Do swojego laptopa (Samsung R530), dokupiłem dysk zewnętrzny. Stworzyłem na
    nim dwie partycje, a właściwie cztery, bo sklonowałem dwie niewidoczne
    partycje (rozruchową i recovery). Jedną partycję F przeznaczyłem na backup,
    natomiast G, postanowiłem przeznaczyć na eksperymenty. Uważałem, że jest to
    niegroźne, gdyż zawsze mogę tą partycję sformatować.
    Na płytce w " PC World" znalazłem system "Ubutu 10.4" i postanowiłem go
    zainstalować na wolnej partycji dysku USB. System zainstalował się bez
    problemu. Gdy uruchomiłem komputer, pokazała się tablica partycji. Miałem
    pięć możliwości wyboru:
    2 * loader Win 7
    2* loader Vista
    i Ubutu
    Podwójny "loader" wynika ze sklonowania na drugim dysku dwóch niewidocznych
    partycji. Loader Win 7 to niewidoczna partycja rozruchowa, a Vista to "
    Samsung Recovery"??? ( To samo co wduszenie przy starcie F4)
    Problem rozpoczął się, gdy odłączyłem dysk zewnętrzny. Po uruchomieniu
    pokazał się komunikat o braku urządzenia i numer seryjny dysku USB. Później
    pojawił się kursor, więc przypuszczam, że przy pomocy odpowiedniej komendy,
    mógłbym uruchomić Win 7. Wpisywanie komendy (gdybym ją znał) :))), przy
    braku dysku zewnętrznego, absolutnie mi nie odpowiadało. Podłączyłem dysk
    zewnętrzny, uruchomiłem recovery i wybrałem opcję, zainstaluj na nowo
    wszystkie pliki systemowe. Po uruchomieniu już nie było żadnej tablicy
    partycji i nie można było uruchomić systemu ani recovery. Komputer po
    uruchomieniu, sam się bez końca restartował(nie dział nawet F4 recovery). Na
    szczęście backup sam się butuje. Zrobiłem start z dysku zewnętrznego i
    przywróciłem wszystko z backup 'a.
    Czy był inny sposób, aby pozbyć się problemu, po zainstalowaniu Ubutu?
    Teraz przypuszczam, że przywrócenie z kopii, partycji rozruchowej by
    wystarczyło?

    -- Pozdrowienia
    Janusz F