  • 1. Data: 2011-11-15 09:57:41
    Temat: Laptop jako podręczne źródło zasilania
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Tak mi się coś ukuło w głowie ze przecież jak nosze laptopa w plecaku to
    mógłbym np ładować komórkę za pomocą jego baterii. Normalne ładowanie z
    portu USB działa. I teraz pytanie jak zmusić laptopa by tenże podawał
    ciągle +5V na porcie USB ale nie zżerał baterii dla całego procesu
    uruchomienia kiedy z niego nie korzystam. Czyli w skrócie ładować chce
    komórkę z laptopa w trybie stand-by.

    Próbowałem i niestety laptopowe stand-by jest inne niż zwykłego PC gdzie
    5V jest ciągle podawane na USB. w Laptopie to tak nie działa - nie
    wiedzieć czemu. Podłączenie kabla do ładowania komórki skutkuje że
    laptop się nie wzbudza.

    Jak ustawić taki tryb jak na PC żeby te 5V w stand-By było ciągle
    podawane i nie wzbudzało laptopa?

  • 2. Data: 2011-11-15 10:33:12
    Temat: Re: Laptop jako podręczne źródło zasilania
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

    W dniu 2011-11-15 10:57, Osadnik pisze:
> [...]
    > laptop się nie wzbudza.
    >
    > Jak ustawić taki tryb jak na PC żeby te 5V w stand-By było ciągle

    Wedlug standardu USB tylko zarejestrowane urzadzenia maja zasilanie,
    reszte podpowiedz sobie sam !

  • 3. Data: 2011-11-15 11:00:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.11.2011 10:57, Osadnik pisze:
> [...]
    > ciągle +5V na porcie USB ale nie zżerał baterii dla całego procesu
    > uruchomienia kiedy z niego nie korzystam. Czyli w skrócie ładować chce

    Niektóre pecety mają porty USB "sleep & charge", ale nie wiem jak to
    wygląda w laptopach.

    Zamiast tego poszukaj uniwersalnej ładowarki z wbudowanym akumulatorem -
    kiedyś dla prezesa coś takiego kupowałem.

  • 4. Data: 2011-11-15 12:02:48
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-11-15 12:00, Andrzej Lawa pisze:

    > Niektóre pecety mają porty USB "sleep& charge", ale nie wiem jak to
    > wygląda w laptopach.
    >
    > Zamiast tego poszukaj uniwersalnej ładowarki z wbudowanym akumulatorem -
    > kiedyś dla prezesa coś takiego kupowałem.

    Takiego cosia to i ja se zmajstrowałem kiedy na 4x NiMH ale to dodatkowy
    balast w plecaku a baterię i tak już nosze.

  • 5. Data: 2011-11-15 18:56:55
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

> [...]
    uruchomienia kiedy z niego nie korzystam. Czyli w skrócie ładować chce komórkę z

    Niektóre komputery przenośne mają specjalnie wydzielone gnia-
    zdo USB z cały czas podawanym napięciem zasilającym.

    > Próbowałem i niestety laptopowe stand-by jest inne niż zwykłego PC gdzie 5V jest
    ciągle podawane na USB. w Laptopie to tak nie działa - nie wiedzieć czemu.

    Wiedzieć czemu -- żeby podłączone do komputera urządzenia
    USB (myszy, klawiatury, aparaty fotograficzne, karty sie-
    ciowe) nie rozładowywały jego baterii w czasie, gdy kompu-
    ter nie jest używany.

    Tu są po prostu inne priorytety, niż w przypadku komputera
    stacjonarnego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2011-11-22 19:02:34
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Niektóre komputery przenośne mają specjalnie wydzielone gnia-
    > zdo USB z cały czas podawanym napięciem zasilającym.

    Tak dopowiem, że np. w Lenovo takie porty oznaczone są kolorem żółtym.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 7. Data: 2011-11-22 20:50:25
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 22 listopada 20:02, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Tak dopowiem, że np. w Lenovo takie porty oznaczone są kolorem żółtym.

    Nowo nabyty Samsung właśnie takie gniazdo ma, zastanawiałem się o co
    chodzi, teraz już wiem :)

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas