  • 11. Data: 2010-11-10 17:55:35
    Temat: Re: Łancuchy - stalowe czy syntetyczne_i_ja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w

    > Hm, to znaczy jak, same się dociągają?

    Sa i takie co "same" - tzn maja odpowiednia gume do naciagania

    > Jednak powierzchnia styku opony z gruntem jest dość spora, a
    > łańcuchy mają raczej gęsto te poprzeczne "nici".

    Ale i te czesto da sie zalozyc bez ruszania

    > http://www.swistak.pl/a6117544,LANCUCHY-NIGDY-WIECEJ
    -PUT-GO.html

    Moze sie skusze po zmianie auta, jak sie rozmiar opon zmieni :-)

    > Na opakowaniu "no more SNOW CHAIN" ;-)
    > Nazywa się toto "paski antypoślizgowe", a nie "łańcuchy" stąd
    > moja
    > wątpliwość..

    Kurcze, duza czcionka przy tym "no more" :-)

    Wyslac pytanie do ambasady ?

    J.

  • 12. Data: 2010-11-10 18:27:59
    Temat: Re: Łancuchy - stalowe czy synte=?utf-8?Q?tyczne=5Fi=5Fja?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > Kurcze, duza czcionka przy tym "no more" :-)
    >
    > Wyslac pytanie do ambasady ?

    Poczytałem na ich stronie i tak niejasno piszą...
    Takie coś w jednym miejscu:
    "Od 2008 r. samochody osobowe, kombi i ciężarowe o masie
    całkowitej do 3,5t muszą być wyposażone w opony zimowe na
    wszystkich kołach lub łańcuchy na kołach napędowych (łańcuchy
    mogą zastępować opony zimowe tylko przy jeździe po śniegu), w
    warunkach zimowych, w okresie od 1 listopada do 15 kwietnia."

    Czyli opony zimowe LUB łańcuchy. Tak jakby mając zimówki, nie
    trzeba łancuchów.

    Ale w drugim miejscu:
    "Turyści poruszający się samochodami powinni liczyć się z
    drobiazgowymi kontrolami stanu technicznego pojazdów (szczególnie
    ważne: ogumienie, hamulce oraz posiadanie apteczki, trójkąta
    ostrzegawczego oraz odblaskowej kamizelki, a w zimie także
    łańcuchów)."

    Tak jakby te łańcuchy były jednak wymagane.

    Jest odniesienie do innej strony, www.oeamtc.at ale w tym bandyckim
    języku ;-)

    --
    Pozdro