-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
X-Mozilla-News-Host: news://news.neostrada.pl:119
From: "T." <k...@i...pl>
Subject: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Date: Sat, 17 Feb 2018 12:32:11 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 33
Message-ID: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.217.16
X-Trace: 1518867131 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 583 83.28.217.16:54937
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624998
[ ukryj nagłówki ]Można sobie podładować, ale nie u konkurencji :-)
Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i
szybciej zajmować rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny
niechętnie dzieliły się wiedzą - każdy pracował dla siebie. Mamy więc
Teslę, która rozwija własną sieć szybkich ładowarek, standard CHAdeMO, z
którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo Charging System,
czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym światem są
Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia ładowania
i protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu - w
systemie CHAdoMO ładowarka dogaduje się z samochodem w języku, jakim
porozumiewają się między sobą poszczególne urządzenia w samochodzie, a w
systemie CCS w języku sieci energetycznych. Dlatego nie można nawet
przygotować jakiejś przejściówki, która pozwoliłaby samochód dostosowany
do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i odwrotnie. Tesla, która
także postawiła na protokół CAN, czyli język części samochodowych,
oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę pozwalającą im korzystać z
ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to już nie działa - firma nie
oferuje żadnego adaptera, który właścicielom elektrycznych Nissanów,
Mitsubishi czy Kia skorzystać z szybkich ładowarek Tesli.
Więcej:
https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
3118874172
T.
Ps. Pamiętam, jak kiedyś miałem zagazowany samochód i tankowałem się w
Belgii. Pan na stacji wyjął mi pudełko do butów pełne różnych końcówek i
poprosił, żebym sam sobie dobrał. Ale wystarczyła przejściówka - w
przypadku elektryków jak widać nie da rady...
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.18 13:55 ToMasz
- 17.02.18 14:50 t-1
- 17.02.18 17:59 Tomasz Pyra
- 17.02.18 18:45 ToMasz
- 17.02.18 20:24 Adam
- 17.02.18 23:18 ToMasz
- 18.02.18 23:26 Poldek
- 18.02.18 23:29 Poldek
- 19.02.18 00:19 J.F.
- 19.02.18 01:41 RadoslawF
- 19.02.18 02:09 J.F.
- 19.02.18 12:17 robot
- 19.02.18 13:04 RadoslawF
- 19.02.18 13:05 RadoslawF
- 19.02.18 18:35 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-03-12 O co chodzi Aliorowi?
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=