eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŁadowarka z Lidla i AldiŁadowarka z Lidla i Aldi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.
    pl!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx01.iad01.new
    shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 18 Oct 2013 00:20:53 +0200
    From: Jacek <s...@o...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Ładowarka z Lidla i Aldi
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <526062c6$0$2279$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.115.21
    X-Trace: 1382048454 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2279 83.24.115.21:52245
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:663332
    [ ukryj nagłówki ]

    Testuję właśnie równolegle dwie "promocyjne" ładowarki do akumulatorów.
    Obie cenowo jednakowe 57-58 zł. Obie mają funkcje ładowania aku
    motocyklowego i samochodowego oraz tryb "zimowy". Wielkość ładowarek i
    długość przewodów podobna. Przełączanie funkcji tu i tu odbywa się
    jednym przyciskiem.
    Ponieważ mam tylko aku 12V więc nie opiszę, jak działają w trybie 6V.
    Obie dają prąd niecałe 0,8 A (zmierzone 0,77) w trybie motocyklowym i
    zależnie od napięcia akumulatora od 1,4 do 3,7 w trybie samochodowym.
    Akumulator rozładowany dostanie 3,7 A a prawie naładowany tylko 1,4.
    Obie jednakowo odłączają ładowanie przy ok. 14,45 V.
    W trybie zimowym prąd jest taki sam, jak w trybie samochodowym.
    Teraz różnice:
    Aldi ma wyświetlacz LCD, który pokazuje symbol wybranego trybu oraz
    napięcie. Pomiar napięcia w porównaniu z miernikiem cyfrowym klasy 1
    wypada nieźle (różnica 0,5 V). Pomiaru prądu nie ma.
    Lidl ma tylko kontrolki LED.
    Tutaj na plus zapisujemy pomiar napięcia w Aldi.
    W ładowarce z Aldi wybieramy tryb pracy zaraz po podłączaniu aku i potem
    już się nie da go zmienić.
    W lidlowej można przełączać w każdej chwili.
    Po krótkotrwałym zaniku napięcia (kilkanaście sekund) ładowarka z Lidla
    wyłącza się i trzeba kliknąć, żeby wystartowała.
    Ładowarka z Aldi przy takim krótkim zaniku zachowuje się dwojako:
    jak w chwili zaniku ładuje, to po powrocie zasilania startuje w trybie
    motocyklowym.
    Jeżeli w chwili zaniku nie ładuje, to po po powrocie zasilania jakby się
    zawiesza - jest podświetlenie wyświetlacza, ale nic się nie dzieje i nic
    nie wyświetla. Trzeba odłączyć i poczekać ok. minutę.
    Dłuższy zanik napięcia ładowarkę z Lidla przełącza na stan wyłączony, a
    ta z Aldi startuje w trybie motocyklowym.
    W sumie jakbym miał wybrać dla siebie to daję 4:3 dla Aldi.
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: