  • 1. Data: 2011-07-30 17:45:31
    Temat: Ladowarka do dbania o akumulator
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czesc!

    Jaka mozecie polecic ladowarke, ktora sie podpina pod akumulator i ktora
    utrzymuje odpowiednie napiecie w samochodzie odpalanym kilka razy w roku?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-07-30 23:41:41
    Temat: Re: Ladowarka do dbania o akumulator
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    nie wiem czy akurat ta sie nada ale w LIDLU za 60zl, problem w tym ze pewnie
    sie pojawia w ofercie pozna jesenia :) Na allegro sa klony tego. Automatyczna
    ale nie chce mi sie sprawdzac (w piwnicy zakopana) czy miala podtrzymanie hmmm
    tj konserwujacy prad - wygooluj, nic taniej nie dostaniesz z takich lepszych
    gotowych. Tak czy siak raz na 2 miesiace jak mozesz podlaczyc do pradu sam to
    sie nada na pewno (watpliwosc mam tylko jakbys chcial podlaczyc raz i dwa lata
    nie zagladac).

  • 3. Data: 2011-07-31 02:05:27
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > mozesz podlaczyc do pradu sam to sie nada na pewno (watpliwosc mam tylko
    > jakbys chcial podlaczyc raz i dwa lata nie zagladac).

    niestety te z LIDLA się nie nadaja do tego celu. Gdy znika zasilanie
    ładowarka się resetuje i trzeba ją popchnąć z palca. LIPA do tego celu !!!

    Dawid

  • 4. Data: 2011-07-31 02:12:01
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

> [...]
    > mozesz podlaczyc do pradu sam to sie nada na pewno (watpliwosc mam tylko
    > jakbys chcial podlaczyc raz i dwa lata nie zagladac).

    raczej chodzi o coś takiego np

    http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-akumulator-ze
    lowy-12v-automat-i1720773078.html

    Dawid

  • 5. Data: 2011-07-31 02:12:53
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

> [...]
    > mozesz podlaczyc do pradu sam to sie nada na pewno (watpliwosc mam tylko
    > jakbys chcial podlaczyc raz i dwa lata nie zagladac).

    lub to :

    http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-akumulatora-1
    2v-10-250ah-230v-i1709789907.html

    Dawid

  • 6. Data: 2011-07-31 09:36:14
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-30 17:45, RadekNet pisze:
> [...]
    > utrzymuje odpowiednie napiecie w samochodzie odpalanym kilka razy w roku?

    Kup stary zasilacz od kompa, taki jeszcze AT ze stałym włącznikiem. Tam
    będziesz miał jakieś 12.8V wystarczy by trzymać dobry poziom naładowania
    akumulatora. Albo jakiś zwykły prostownik i włącznik czasowy taki z
    planem tygodniowym i ustaw ładowanie raz w tygodniu przez godzinę.
    Włącznik czasowy około 40zł do tego prostownik pewnie jakiś masz, a jak
    nie to cokolwiek do 70zł

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-07-31 11:18:12
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 31.07.2011 02:12, Dawidus pisze:
    > U?ytkownik "Papkin"<s...@s...net> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > raczej chodzi o co? takiego np
    >
    > http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-akumulator-ze
    lowy-12v-automat-i1720773078.html

    Otoz to! :) Nawet cena duzo nizsza niz sie spodziewalem.
    Dzieki.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2011-07-31 12:03:53
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Lewis <lewisa[tnij]@poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Kup stary zasilacz od kompa, taki jeszcze AT ze staĹ&#65533;ym
    wĹ&#65533;Ä&#65533;cznikiem. Tam
    > bÄ&#65533;dziesz miaĹ&#65533; jakieĹ&#65533; 12.8V wystarczy by trzymaÄ&#65533;
    dobry poziom naĹ&#65533;adowania
    > akumulatora. Albo jakiĹ&#65533; zwykĹ&#65533;y prostownik i
    wĹ&#65533;Ä&#65533;cznik czasowy taki z
    > planem tygodniowym i ustaw Ĺ&#65533;adowanie raz w tygodniu przez godzinÄ&#65533;.
    > WĹ&#65533;Ä&#65533;cznik czasowy okoĹ&#65533;o 40zĹ&#65533; do tego prostownik
    pewnie jakiĹ&#65533; masz, a jak
    > nie to cokolwiek do 70zĹ&#65533;

    Poważny błąd. Podłączenie na długi czas akumulatora rozruchowego pod
    prostownik dający za niskie napięcie spowoduje jego uszkodzenie. Akumulator
    rozruchowy może znieść skrajnie wysokie prądy ładowania i rozładowania. Ale
    nie znosi napięcia ładowania innego niż z zakresu 14-14,5. Nie ma to nic
    wspólnego z cudem a ze stopniem przereagowania mas czynnych na płytach.
    Awaryjnie można użyć zasilacza od komputera do podładowania żeby odpalić.

  • 9. Data: 2011-07-31 13:53:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2011 10:03:53 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> [...]

    > nie znosi napięcia ładowania innego niż z zakresu 14-14,5. Nie ma to nic
    > wspólnego z cudem a ze stopniem przereagowania mas czynnych na płytach.

    Jak mu podlaczysz 14.5V to go IMO szybko zalatwisz - w miesiac, dwa.
    On tyle znosi .. ale 100kkm to jakies 2000h.

    Za to jak samochod wylaczysz to napiecie szybko spadnie ponizej 14V, i w
    takim wlasnie stanie akumulator stoi i stoi ..

    J.

  • 10. Data: 2011-07-31 14:35:41
    Od: "cation" <c...@m...wp.pl>

> [...]
    > wspólnego z cudem a ze stopniem przereagowania mas czynnych na płytach.
    > Awaryjnie można użyć zasilacza od komputera do podładowania żeby odpalić.

    Nieprawda
    Akumulator samochodowy jak kazdy kwasowo-ołowiowy ma napięcie ładowania przy
    pracy buforowej rzędu 13,6 - 13,8V (w zależności od temperatury).
    Napięcie ładowania >14V to praca cykliczna - naładować i wyłączyć.