  • 1. Data: 2009-08-14 15:27:22
    Temat: Ładowanie baterii laptopa
    Od: "Zosia" <...@o...pl>

    Bardzo proszę o wyjaśnienie co i jak ma wpływ na żywotność
    baterii laptopa.
    Przede wszystkim chodzi mi o odpowiedzi na następujące pytania:
    - czy na czas używania laptopa w domu należy wyjmować baterię
    - jeśli nie, to czy rozładowywać ją do końca, czy raczej ustawić na
    jakiś (jaki?) procent rozładowania, przy którym nastąpi doładowanie
    i do ilu procent doładowywać (mogę ustawić te dwie wartości, ale
    nie wiem jakie są prawidłowe)

    Jeśli jest gdzieś spis podstawowych i praktycznych wskazówek
    na ten temat, to bardzo proszę o podanie adresu.

  • 2. Data: 2009-08-14 15:52:48
    Temat: Re: Ładowanie baterii laptopa
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Zosia pisze:
    > Bardzo proszę o wyjaśnienie co i jak ma wpływ na żywotność
    > baterii laptopa.

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-08-14 16:19:10
    Od: "Zosia" <...@o...pl>

    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    Bardzo dziękuję. Zapoznam się z tym artykułem dokładnie.
    Ten artykuł jest sprzed 3 lat, mój laptop ma rok.
    Czy w tym czasie instalowane są ciągle takie same baterie?

  • 4. Data: 2009-08-14 16:39:47
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Zosia pisze:
    > Czy w tym czasie instalowane są ciągle takie same baterie?

    Tak.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-08-14 20:52:33
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    Jest tu wiekie oszustwo, cytuję fragment 1-szej strony:
    " ....gdy poziom naładowania akumulatora zbliży się do poziomu ostrzeżenia
    (zazwyczaj około 5% pojemności baterii) podłącz zasilanie sieciowe i naładuj
    akumulator do pełna. "

    Jestem dobrego serca i przeżyłem to na własnej skórze więc moja dobra rada
    mówi:
    absolutnie nie wolno Ci schodizć do 5%!!!
    Proponuję max. 20%, jeżeli, chcesz, aby bateria miała swoją 100% pojemność.
    Ja uwierzyłem tym bzdurom (5%) i w dwóch laptopach 1 mc po zakupie mam kilka
    procent zużycia baterii.

  • 6. Data: 2009-08-14 22:03:02
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

> [...]
    > uwierzyłem tym bzdurom (5%) i w dwóch laptopach 1 mc po zakupie mam kilka
    Wątpię, aby to była przyczyna. Po proatu wiele serii baterii jest złej jakości,
    nawet u renomowanych producentów. W moim Lenovo T61 bateria padła całkowicie po
    13 miesiącach. A notebook był używany raczej z głową. Identycznie traktowany
    tani F_S pracował na baterii ok 2,5 roku.
    S.

  • 7. Data: 2009-08-15 04:53:59
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

> [...]
    > padła całkowicie po 13 miesiącach. A notebook był używany raczej z
    > głową. Identycznie traktowany tani F_S pracował na baterii ok 2,5 roku.

    No cóż, ja swoją wypowiedź oparłem na faktach, a nie plotkach sprzed kilku
    lat ;)
    Zresztą znawcy tematu wypowiedzieli się też tutaj:
    http://www.nhl.pl/index.php?showtopic=20477&hl=

    czytaj cały wątek! Nie wchodzę w szczegóły, nie wiem czy kiepska czy nie,
    ale wiem, że obecnie produkowane chińskie baterie nie cierpią głębokich
    rozładowań i tyle mam na ten temat! Skoro sam stwierdzasz, że baterie
    obecnie są słabe, to nie proponuje je rozładowywać do 5 %.

    Proponuję sprawdzić zużycie baterii w pierwszych dniach. Ja po zejściu,
    notabene systemowo ustawionym do 5%, straciłem kilka procent żywotności i to
    nie teoretycznie, ale praktycznie, bo odczuwam to na czasie pracy baterii.

    http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=2847&Batte
    ryBar+3.1+Build+60

  • 8. Data: 2009-08-15 07:16:29
    Od: "Zosia" <...@o...pl>

    Zainstalowałam program BatteryBar v.3.1 kompilacja 60.
    Podaje zużycie baterii 0,5% z 51830 mWh. To chyba dobrze.

    Laptopa mam od 13 miesięcy i właściwie prawie przez cały czas
    używania jest podłączony do sieci. Natomiast gdy go wyłączam,
    odłączam również sieć.
    Bateria była ładowana w sumie kilka razy, raz z powodu rozładowania
    baterii laptop się wyłączył (zapomniałam, że nie podłączyłam sieci).
    Wg informacji zawartej w http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie
    właściwie popełniłam wiele kardynalnych błędów. A jednak wynik jest
    chyba dobry.
    Muszę jeszcze praktycznie sprawdzić ile naprawdę ta bateria trzyma.
    Nigdy do tej pory nie miałam okazji to zrobić. Czy powinnam naładować
    ją do 100% czy trochę mniej i jakie programy w tym czasie uruchamiać,
    żeby wynik był miarodajny?
    Nie używam gier. Laptop służy głównie do Internetu, używania Office'a
    i oglądania filmów (nagranych na dysk lub DVD)

    Teraz będę laptopa używała częściej bez zasilania. Nie wiem jak i co
    mam ustawić żeby nie rozładowywał się poniżej 5%.
    Mam w nim możliwość ustawienia procentowo startu i stopu ładowania,
    ale po co ustawiać start skoro i tak bez sieci nie zacznie się ładować.
    To jest Lenovo R61.

  • 9. Data: 2009-08-15 07:45:08
    Od: "Zosia" <...@o...pl>

[...]

    Nigdy do tej pory nie miałam okazji tego zrobić. Czy powinnam naładować
[...]

    Dodam jeszcze, że na podstawie godziny, którą zanotowałam wcześniej,
    po przeliczeniu, bateria starczy na 2,5 godziny. To strasznie mało.
    W obserwowanym czasie (trochę ponad godzinę) tylko zainstalowałam
    BatteryBar i uaktualniłam SpyDoctora.

    Co mi z dobrych wyników BatteryBar (jeśli dobrze je interpretuję) skoro
    bateria wytrzymuje tak krótko.

  • 10. Data: 2009-08-15 08:11:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Adax pisze:
    > No có?, ja swoj? wypowied1/4 opar^(3)em na faktach, a nie plotkach sprzed kilku
    > lat ;)
    > Zreszt? znawcy tematu wypowiedzieli sie^ te? tutaj:
    > http://www.nhl.pl/index.php?showtopic=20477&hl=

    Skąd wiesz, że to są *znawcy*?

    Poziom 5% jest daleki od pełnego rozładowania baterii. Chroni
    przed tym elektronika baterii. Rozładowanie baterii do poziomu
    5% na pewno stanowi dla niej zdecydowanie mniejsze obciążenie,
    niż stałe naładowanie na 75% na przykład.

    > ale wiem, ?e obecnie produkowane chin~skie baterie nie cierpi? g^(3)e^bokich
    > roz^(3)adowan~ i tyle mam na ten temat! Skoro sam stwierdzasz, ?e baterie
    > obecnie s? s^(3)abe, to nie proponuje je roz^(3)adowywa? do 5 %.

    Głębokie rozładowanie to rozładowanie, przy którym elektro-
    nika baterii zwracałaby ujemne poziomy naładowania. Nawet
    przy 0% w baterii jest jeszcze całkiem spory ładunek!

    Brak pełnych cykli rozładowania-ładowania może spowodować
    brak kalibracji elektroniki baterii, a więc idiotyczne wska-
    zania pojemności i brak wiarygodnej informacji o zużyciu.

    PS. Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.
    http://www.grush.one.pl/mime/

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |