  • 11. Data: 2013-07-22 13:37:34
    Temat: Re: LM2596s + radiator
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Jak dostaniesz przetwornicę, to sam się przekonasz. Jeśli koniecznie
    > chcesz poprawić odprowadzanie ciepła, to rzeczywiście przylutuj
    > kawałek miedzianej blaszki do wystającej części. Ale - moim zdaniem -
    > będzie potrzeba wymiany diody SS34 na coś mocniejszego, niekoniecznie
    > SMD. Diody MBR1645 są pojedyncze w obudowie TO220 - myślę, że przy
    > odrobinie gimnastyki dałoby się ją umocować poziomo nad układem
    > LM2596S.

    W sumie *nie przewiduję* prądów większych niż 2.8 A, a zwykle będzie
    1.4A. Chodzi o ładowanie 4 lub 2 ogniw prądem 0,7A, ładowarką BC700 w
    samochodzie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2013-07-22 15:15:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Monday, July 22, 2013, 1:37:34 PM, you wrote:

    > W sumie *nie przewiduję* prądów większych niż 2.8 A, a zwykle będzie
    > 1.4A. Chodzi o ładowanie 4 lub 2 ogniw prądem 0,7A, ładowarką BC700 w
    > samochodzie.

    Ale nie ma większego znaczenie czy 2.8A czy 3A. Dioda obrywa strasznie
    w tej konfiguracji - mam to sprawdzone, też na BC-700 w samochodzie
    tylko ja użyłem LM2673S. SS34 się przegrzewała. MBR745 (taka dość
    nietypowa w obudowie TO252) z trudem dawała radę. Dopiero MBR1645 nie
    wymagała dodatkowych zabiegów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2013-07-22 18:04:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > tylko ja użyłem LM2673S. SS34 się przegrzewała. MBR745 (taka dość
    > nietypowa w obudowie TO252) z trudem dawała radę. Dopiero MBR1645 nie

    A tak teoretyzując, gdybym zasilił tę przetwornicę z gniazda 5V/3A ? BC
    700 jest wrażliwa na napięcie zasilające ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2013-07-22 19:09:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Monday, July 22, 2013, 6:04:20 PM, you wrote:

    > A tak teoretyzując, gdybym zasilił tę przetwornicę z gniazda 5V/3A ? BC
    > 700 jest wrażliwa na napięcie zasilające ?

    BC-700 nie możesz na pewno zasilić z 5V. Zasilenie z 5V LM2596 nie
    gwarantuje uzyskania na wyjściu 3V przy prądzie 3A a poza tym - wtedy
    będzie się bardzo grzał sam LM...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2013-07-23 06:38:56
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > BC-700 nie możesz na pewno zasilić z 5V.

    To wiem, szukam możliwie najprostszego i skutecznego sposobu na
    konwersję 5V->3V dla BC700. Stąd moje pytanie o wrażliwość BC700 na
    napięcie zasilania, bo jeśli jest mało wrażliwa, to te 2 V ( z ogonkiem
    ) wystarczy odłożyć na 3 diodach krzemowych.

    > Zasilenie z 5V LM2596 nie
    > gwarantuje uzyskania na wyjściu 3V przy prądzie 3A a poza tym - wtedy
    > będzie się bardzo grzał sam LM...

    No nic, sklecę radiator i poeksperymentuję na żywym organizmie.
    Ostatecznie BC700 nie musi pracować przy 4x0.7A, a wystarczy 4x0.5A.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2013-07-29 08:27:59
    Od: "Stasiek_T" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    > W sumie *nie przewiduję* prądów większych niż 2.8 A, a zwykle będzie 1.4A.
    > Chodzi o ładowanie 4 lub 2 ogniw prądem 0,7A, ładowarką BC700 w
    > samochodzie.

    A ja bym poszedł w inną stronę i wyposażył auto w "instalację ~230V" za
    pomocą handlowej przetwornicy. Pomijając zabawę z uruchamianiem własnego
    układu i mniejszą w tym wypadku sprawność (bo trzeba dwa razy przetwarzać)
    dostajemy rozwiązanie bardziej uniwersalne. Przetwornice widziałem np.
    ostatnio w tanim sklepie na B w jakieś wyprzedaży po 60 zł. Nie wiem ile
    warte, ale w razie czego jest gwarancja.

  • 17. Data: 2013-07-29 08:53:42
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-07-29 08:27, Stasiek_T pisze:

    > A ja bym poszed? w inn? stron? i wyposa?y? auto w "instalacj? ~230V" za
    > pomoc? handlowej przetwornicy.

    Rozwiązanie jest uniwersalne, ale dla mnie całkowicie zbędne. W tej
    chwili z przenośnej elektroniki do zasilania w aucie tylko BC700 została.

    > Przetwornice widzia?em np.
    > ostatnio w tanim sklepie na B w jakie? wyprzeda?y po 60 z?. Nie wiem ile
    > warte, ale w razie czego jest gwarancja.

    To jakaś mocno lokalna promocja. W słowackim sklepie na L też widziałem
    w fajnej cenie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem