  • 1. Data: 2018-07-28 23:00:27
    Temat: Kupując UPS-a
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    Kupując UPS-a na co zwrócić uwagę?
    Np. od jakiej ceny wzwyż zaczynają się te, w których później łatwo
    będzie wymienić padnięte akumulatory?
    No i co jeszcze uwzględnić w decyzji?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 2. Data: 2018-07-29 00:08:52
    Temat: Re: Kupując UPS-a
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    BaSk wrote on 28.07.2018 23:00:
    > Kupując UPS-a na co zwrócić uwagę?

    Na moc i ilość podłączonych do niego urządzeń. Na renomę producenta.

    > Np. od jakiej ceny wzwyż zaczynają się te, w których później łatwo
    > będzie wymienić padnięte akumulatory?

    Łatwość wymiany nie jest raczej związana z ceną a z konstrukcją obudowy.

    > No i co jeszcze uwzględnić w decyzji?

    1. czy ma AVR (przydatne jeśli miewasz zbyt wysokie/niskie napięcie
    sieciowe)
    2. czy można podłączyć go przez USB do komputera i automatycznie
    wyłączyć komputer jak zostanie np. 1 minuta do końca podtrzymania.
    3. czy potrafi robić diagnostykę akumulatora

  • 3. Data: 2018-07-29 00:29:57
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-07-29 o 00:08, Zbych pisze:

    > (---)
    >
    > Łatwość wymiany nie jest raczej związana z ceną a z konstrukcją
    > obudowy.

    Ale chyba bardziej "perspektywiczna" konstrukcja obudowy, ułatwiająca
    wymianę aku - kosztować będzie co-nieco?

> [...]
    > automatycznie wyłączyć komputer jak zostanie np. 1 minuta do końca
    > podtrzymania. 3. czy potrafi robić diagnostykę akumulatora

    No cenne to informacje, acz na Allegro się tym jakoś nie chwalą, no nie
    wiem czemu :(

    Po niezbyt intensywnych poszukiwaniach, przejrzeniu kilku rankingów,
    wpadł mi w oko taki, co (istotne) niedrogi, a chwalony:
    https://www.ceneo.pl/277604#pid=17667
    Co istotne to jest też oferta niedrogich aku do niego (m.in.):
    https://allegro.pl/kategoria/elektronika?price_to=10
    0&string=POWERCOM%20BNT%20800AP&description=1&order=
    m&bmatch=baseline-ele-1-5-0725

    - tylko 7 dych za nówki! Co ma w tym przypadku znaczenie o tyle, że
    samych UPS-ów tego typu, nowych - nie uświadczysz. Natomiast jest spora
    oferta używek. Gdzie zapewne aku są zajechane, i nadają się tylko do
    utylizacji. Czy warto kupić któryś z tych:
    https://allegro.pl/listing?string=UPS%20POWERCOM%20B
    NT&order=m&bmatch=baseline-uni-1-5-0725

    ? Zwraca uwagę koszt wysyłki niektórych, ponad 25 zł! To nieco tylko
    mnij, niż inni chcą za samego UPS-a.

  • 4. Data: 2018-07-29 09:29:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 23:00:27 +0200, BaSk napisał(a):
    > Kupując UPS-a na co zwrócić uwagę?
    > Np. od jakiej ceny wzwyż zaczynają się te, w których później łatwo
    > będzie wymienić padnięte akumulatory?

    Hm, czy nie do ... im drozsze, tym wieksze ryzyko, ze jakiejs
    kalibracji trzeba, tylko w serwisie :-)
    W tanich wymienisz bez problemu :-)

    > No i co jeszcze uwzględnić w decyzji?

    A do czego ten UPS ?

    Offline, Online, AVR ?
    Sinus, prostokat ?
    Moc, czas pracy ?

    USB do zamykania serwera ... dwoch serwerow ?
    Czy wystarczy RS232 ?

    Automatyczny start serwerow ?

    Monitor parametrow sieci - fajny, czy zbedny ?

    Automatyczne sprawdzanie akumulatora ?

    To nie jest takie proste :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-07-29 09:47:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 28 Jul 2018 23:00:27 +0200, BaSk

    > No i co jeszcze uwzględnić w decyzji?

    Się podepnę (znowu) do tematu upsa. Mam UPSa
    CyberPower Value 1200ei lcd 1200va/720W sinus

    Po zaniku prądu i przywróceniu zasilania UPS zaczyna brzęczeć naturalnie
    ładuje baterie, ale zamiast po naładowaniu baterii się wyłączyć (przez co
    rozumiem kompletny brak wydawania słyszalnego dźwięku), brzęczy dalej.
    Dopiero jak go wyłącze fizycznie z przycisku (co oczywiście zmusza do
    wyłączenia wszystkiego co podpięte do UPSa), brzęczy jeszcze z 10-20 sek.
    wtedy "klika" i się w końcu ucisza. Coś ma walnięte sterowanie? Gdzie
    konkretnie szukać problemu? AKumulatory są sprawne, nówki sztuki. Nie jest
    też przeciążony.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-07-29 12:08:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2018 00:29:57 +0200, BaSk napisał(a):

> [...]
    > https://allegro.pl/kategoria/elektronika?price_to=10
    0&string=POWERCOM%20BNT%20800AP&description=1&order=

    To sa akurat typowe akumulatory. Duzo producentow ... i wiekszosc UPS
    z takich korzysta.

    od ok 50 zl
    https://www.ceneo.pl/54854946
    (nie mowie, ze dobre)

> [...]
    NT&order=m&bmatch=baseline-uni-1-5-0725

    > ? Zwraca uwagę koszt wysyłki niektórych, ponad 25 zł! To nieco tylko

    Te akumulatory sa dosc ciezkie. Kwestia dogadania sie z kurierem.

    J.

  • 7. Data: 2018-07-29 12:27:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/28/2018 11:00 PM, BaSk wrote:
    > Kupując UPS-a na co zwrócić uwagę?

    a) na pojemność
    b) na wymienność akumulatora
    c) na cene akumulatora (żelowe Pb wychodza ciągle najtaniej)
    d) na kształt napięcia na wyjściu (prostokąt, trójstanowy "sinus",
    prawdziwy sinus) w zalezności od zastosowania
    e) na zimny start
    f) na przeciążenie
    g) na sposób informowania komputera o rozladowaniu
    h) ilość gniazd
    i) głośność brzęczyka
    j) szybkośc ładowania

    Punkty d, e i h mają znaczenie jak bedziesz chciał podpiąc awaryjnie np.
    lodówkę.

    > Np. od jakiej ceny wzwyż zaczynają się te, w których później łatwo
    > będzie wymienić padnięte akumulatory?

    Takie są bardzo tanie, o ile weźmiesz używany. Daje radę wyszarpać
    niektore całkiem przyzwoite za grosze, wymienić akku i mieć coś kilka
    razy taniej niż ze sklepu.

    > No i co jeszcze uwzględnić w decyzji?

    Wszystko inne, niedawno slyszałem w MM czy innym rtv rozmowę jak
    wytipsowana panienka szukała telewizora w kolorze beżowym. Bez znaczenia
    jaki. Do salonu inny nie pasował.

  • 8. Data: 2018-07-29 12:42:15
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 29.07.2018 o 12:27, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > e) na zimny start
    > f) na przeciążenie
    > g) na sposób informowania komputera o rozladowaniu

    Dorzucę: na czas podtrzymywania. Wbrew pozorom, nie zależy on jedynie od
    pojemności akumulatorów.

    P.P.

  • 9. Data: 2018-07-29 14:46:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/29/2018 12:27 PM, Sebastian Biały wrote:
    > f) na przeciążenie
    > Punkty d, e i h mają znaczenie jak bedziesz chciał podpiąc awaryjnie np.
    > lodówkę.

    Miało byc d, e, f. Silniki indukcyjne są strasznie nielubiane przez UPSy.

  • 10. Data: 2018-07-29 14:56:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2018 14:46:49 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Miało byc d, e, f. Silniki indukcyjne są strasznie nielubiane przez UPSy.

    Silniki indukcyjne, czy lodowki ?

    Wentylatory ... to raczej one nie lubia UPS. Pracuja, ale bucza.

    Lodowka natomiast na starcie duzy prad/moc pobiera, i tego moze nie
    lubic UPS lub jego akumulator.

    J.