  • 71. Data: 2023-08-29 20:31:32
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 29.08.2023 o 19:28, Lisciasty pisze:

    > Może i używają ale nie muszą stać w kolejce jak nie chcą. Ot różnica.

    Przecież właściciele spaliniaków też nie muszą.
    Jak widzę, że na stacji stoi więcej niż 1 samochód do dystrybutora, to
    jadę dalej (i staram się tankować na Orlenie), nawet jak się rezerwa
    zaświeci, to te 100 km powinno dać się przejechać. W teście na
    wyborkierowcow.pl podawali, ze Golfem 2.0 tdi z 2017 przejechali na
    rezerwie 160 km bez ecodrivingu. W Megane 1.6 '98 120 km. Zasięg _na
    zerowym wskazaniu_ w testowanych samochodach był 40-70km!
    Zresztą - popularne diesle można tankować dużo rzadziej - co 600-1000
    km, więc co tu porównywać.
    Zagazowanego też można przecież przełączyć na benzynę i pojechać na
    luźniejszą stację jeśli lubimy stać w korkach albo zależy nam na czasie.
    Pewnie, że zdarzają się kolejki, np. przy jakichś szczytach typu
    początek wakacji i trasa z dużego miasta nad morze, albo po dużej
    imprezie typu mecz, koncert, gdzie dodatkowe tysiące ludzi zjeżdża się z
    odległych rejonów. Ale do ładowarek też pewnie wtedy są kolejki.

    Pozdr.
    W.

  • 72. Data: 2023-08-29 20:38:47
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 27.08.2023 o 22:42, nadir pisze:

    > To nie jakiś Opel przypadkiem, może Insignia w diesel-u?

    zgadza się

  • 73. Data: 2023-08-29 21:02:20
    Od: W <...@...kom>

    > ... jeśli lubimy stać w korkach
    jeśli nie lubimy stać w kolejkach

  • 74. Data: 2023-08-29 21:19:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.08.2023 o 20:31, W pisze:

> [...]
    > jadę dalej (i staram się tankować na Orlenie), nawet jak się rezerwa
    > zaświeci, to te 100 km powinno dać się przejechać.

    A w elektryku nie?

  • 75. Data: 2023-08-29 21:48:13
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 29.08.2023 o 21:19, io pisze:

    > A w elektryku nie?
    po przejechaniu wcześniej 600-900 km bez "tankowania"?

  • 76. Data: 2023-08-29 21:58:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.08.2023 o 18:37, io pisze:

    > No właśnie zwykle nie można :-)

    Przecież są bezobsługowe stacje paliw, bez żadnego zająknięcia przyjmują
    najzwyklejsze karty płatnicze.

    > A jest problemem, że jakaś karta nie zadziałała na ładowarce czy nie ma?

    Ty czytasz cokolwiek z tego na co odpowiadasz czy tylko pierdolisz o
    jakiej elektrycznej deskorolce trzy po trzy? Obrejżyj qrwa jeden film,
    obejrzy drugi, i wyciągnij wnioski czy jest problem czy go nie ma.

    > Kiedy można, dokładnie tak, jak przy dystrybutorze, czyli niekiedy.

    Dla niepełnosprytnych jak ty, na każdej stacji benzynowej podejdzie
    obsługa, zatankuje samochód do pełna i będziesz miał możliwość
    zapłacenia gotówką lub podstawią pod nos przenośny terminal do kart
    płatniczych.
    Idź teraz się qrwa płacz, że jakieś gówniane twizy nie ma takiego fjuczeru.

  • 77. Data: 2023-08-29 22:13:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-29 o 21:58, nadir pisze:

> [...]
    > obsługa, zatankuje samochód do pełna i będziesz miał możliwość
    > zapłacenia gotówką lub podstawią pod nos przenośny terminal do kart

    Za granicą w czasie tegorocznych wakacji tak miałem. Nie na każdej stacji,
    ale na kilku. Czyli może jeszcze jesteśmy
    mało cywilizowani :-)

  • 78. Data: 2023-08-29 23:34:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.08.2023 o 22:13, cef pisze:

    > Za granicą w czasie tegorocznych wakacji tak miałem. Nie  na każdej stacji,
    > ale na kilku. Czyli może jeszcze jesteśmy
    > mało cywilizowani :-)

    W zasadzie na każdej stacji benzynowej jak poprosisz obsługę, to
    zatankują samochód. W mojej okolicy są dwie takie, różnych koncernów,
    gdzie chodzi sobie gostek między dystrybutorami i pyta czy nie pomóc w
    tankowaniu. Na jednej z nich ma nawet przenośny terminal płatniczy w
    podręcznej saszetce, ale przyjmuje też gotówkę.
    Kiedyś to była norma, że pracownik stacji nalewał paliwo, nie wiem jak
    się mają obecne przepisy w przypadku benzyny i diesla, ale jeżeli chodzi
    o LPG, to tylko dobra wola klienta, że sam sobie zatankuje. Ogólnie ma
    to robić obsługa stacji.

  • 79. Data: 2023-08-30 06:55:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-08-2023 o 17:53, J.F pisze:

    > Tu nie chodzi o 20m, tu chodzi o to, ze trzeba jakies apki instalować.

    Nie trzeba.
    Można, żeby było taniej.
    A to różnica.

    Mam kartę od Kia, mogę nią uruchomić praktycznie wszystko, oprócz Orlenu.
    Ale nie bardzo chcę, bo ceny bez abo, wyższe niż z apki operatora.

  • 80. Data: 2023-08-30 07:52:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-29 o 23:34, nadir pisze:

> [...]
    > się mają obecne przepisy w przypadku benzyny i diesla, ale jeżeli chodzi
    > o LPG, to tylko dobra wola klienta, że sam sobie zatankuje. Ogólnie ma

    Chyba nie bardzo zrozumiałem te wypowiedzi.