  • 1. Data: 2011-01-29 21:23:46
    Temat: Ktory plyn nie zamarza?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Ja mam chyba jakiegos pecha. Kupilem Aure Nano z Biedronki, ale niestety
    wyprodukowana przez Achtel, a nie Organike (wszyscy polecaja wlasnie
    Aure z Organiki, ale nigdzie nie moge go trafic). Wczesniej mialem
    jakies zwykle (wcale nie tanie) z Orlenu. I kupa. Przy -5 zamarza na
    szybie. Wyglada to tak, ze jade, pryskam. Wycieraczki przejezdzaja 3
    razy. Za kilka sekund przejezdzaja jeszcze raz automatycznie. I po kilku
    sekundach na szybie zostaje szron - nic nie widze. Znika po
    kilkudziesieciu sekundach, ale nie caly - zostaja resztki. Jaki plyn
    kupic, zebym nie tracil widocznosci przy kazdym prysnieciu na szybe i
    zebym przestal sie bac uzywac spryskiwacza? Sonax?

  • 2. Data: 2011-01-29 21:28:20
    Temat: Re: Ktory plyn nie zamarza?
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    Organika ma sklep on-line.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2011-01-29 21:31:15
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-29 21:28, kml pisze:

    > Organika ma sklep on-line.

    Wiem, zamawialem tam jakis czas temu Adixol i skonczyl mi sie zapas.
    Czasem potrzeba cos na szybko, bez kupowania za 150zl albo placenia za
    kuriera 35zl.

  • 4. Data: 2011-01-29 21:48:54
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-29, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    > Jaki plyn
    > kupic, zebym nie tracil widocznosci przy kazdym prysnieciu na szybe i
    > zebym przestal sie bac uzywac spryskiwacza? Sonax?

    Spróbuj zainwestować w lepsze wycieraczki. Serio, serio. Każdy płyn
    normalnie dostępny to woda ze spirytusem (i z dodatkami). Spirytus
    szybciej odparowywuje, woda zostaje - jak zostanie cienka warstwa wody
    to błyskawicznie zamarza. Jeśli wycieraczki zgarną wszystko zanim
    zostanie woda bez spirytusu to nie zamarznie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 5. Data: 2011-01-29 21:54:24
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 29 Sty, 21:31, neoniusz <n...@j...org> wrote:
    > Wiem, zamawialem tam jakis czas temu Adixol i skonczyl mi sie zapas.
    > Czasem potrzeba cos na szybko, bez kupowania za 150zl albo placenia za
    > kuriera 35zl.

    Biedronkowa Aura zamarzła mi - efekt podobny jak u Ciebie - dzisiaj
    przy -8, więc nie jest taka cudowna (chociaż jak szron zniknął, to
    szyba zrobiła się czysta). Z drugiej strony jej cena jeszcze spadła
    (do 5,99), stąd nie narzekam :-)

    A koncentrat Adixol do -50 mają w Castoramie.

    --
    Gom

  • 6. Data: 2011-01-29 21:58:55
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Wiem, zamawialem tam jakis czas temu Adixol i skonczyl mi sie zapas.
    > Czasem potrzeba cos na szybko, bez kupowania za 150zl albo placenia za
    > kuriera 35zl.

    Ja kupuje śmierdzący płyn z auchana i jest ok.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2011-01-29 22:07:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Jan 2011 21:48:54 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
> [...]
    >to błyskawicznie zamarza. Jeśli wycieraczki zgarną wszystko zanim
    >zostanie woda bez spirytusu to nie zamarznie.

    Hm, jak pamietam to wystarczylo jednak zmienic plyn zeby nie zamarzal
    przy tych samych wycieraczkach.

    Normalnie to patrzylem na to czy on jest "-22", bo mi tak jakos
    wychodzilo ze zazwyczaj jednak pilnuja wlasnego slowa i wytrzymuje co
    napisali - tzn nie zamarza w lodowce przy -20.
    A ze zimy potrafia byc u nas srogie - wiec -22 a nie -17.
    Najchetniej to bym troche koncentratu kupil, ale jakis dziwnie malo
    popularny i drogi.

    Ale jesli zamarza przy -5 - cos tu chyba grubo nie tak.
    Nie rozcienczyles przypadkiem woda ? Moze letni kupiles ?
    A moze warto go zapakowac do zamrazarki i zobaczyc co warty.
    Nawet w calosci, bez zerwania zabezpieczen na zakretce.

  • 8. Data: 2011-01-29 22:12:34
    Od: neoniusz <n...@j...org>

> [...]
    > to błyskawicznie zamarza. Jeśli wycieraczki zgarną wszystko zanim
    > zostanie woda bez spirytusu to nie zamarznie.

    Wycieraczki (a wlasciwie wklady w oryginalne mocowania) kupilem przed
    zima w salonie i wymienili. Sa swietne, bo w ogole ich nie slychac i nie
    zostaje ani troche wody na szybie. Rok temu bylo dobrze, po wymianie
    chwile tez, a teraz jakos trafiam na trefne plyny...

  • 9. Data: 2011-01-29 22:15:33
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-29 22:07, J.F. pisze:
> [...]
    > A moze warto go zapakowac do zamrazarki i zobaczyc co warty.
    > Nawet w calosci, bez zerwania zabezpieczen na zakretce.

    Zbiornik byl pusty, juz mi auto piszczalo co kilka sekund, zebym mu
    dolal, wiec na szybko kupilem biedronkowy. Trzy butle 4 litrowe. Prawie
    dwie wlalem, zostala mi jedna oryginalnie zapakowana. Zaraz pojde i
    wezme to na noc do zamrazarki.

  • 10. Data: 2011-01-29 22:18:07
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    neoniusz pisze:

    > jakies zwykle (wcale nie tanie) z Orlenu. I kupa. Przy -5 zamarza na
    > szybie. Wyglada to tak, ze jade, pryskam.

    Mój wujek wlewa/dolewa denaturat bezbarwny i mówi, że mu na szybie nic
    nie zamarza (ale o szczegółach nie rozmawiałem). Podstawowa wada -
    specyficzny zapach, jak się porządnie po szybie poleje to w aucie jak na
    jakieś imprezie, gdzie wódkę leją... ;)
    Pierwszy z brzegu link:
    http://www.fibor.pl/chemia.php?kat=6&prod=908
    Cena nie aż taka zła... ;)

    Z tego co wiem, to zamarzanie wynika z tego, że alkohol paruje szybciej
    niż woda, która zamarza i tworzy się szron. Musieliby chyba zwiększyć
    zawartość środka zapobiegającego zamarzaniu (etanol, glikol), ale wtedy
    pewnie producent od razu by się chwalił, że nie zamarza w -50*C...
    Temperatura zamarzania dotyczy butelki, a nie płynu po rozlaniu na
    szybę, zwłaszcza podczas jazdy. :)

    PS Ja używam z Tesco - dużo, tanio, intensywnie i ładnie pachnie. :) Na
    szybie zamarza.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.