    From: Radek D <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Który Caviar ?
    Date: Mon, 01 Aug 2011 22:00:51 +0200

    Potrzebuję 2TB dysk.
    Jako, że ostatnio padł mi Samsung, kupiłem kilka
    Seagatów z wadliwej serii - postanowiłem nie kusić losu wrócić do
    starych dobrych WD.

    Tu jednak jest kilka modeli do wyboru i za bardzo nie wiem na co się
    zdecydować.

    CAVIAR GREEN 2TB WD20EARX SATA III 64MB
    CAVIAR 2TB WD20EARS SATA II 64MB
    Według oznaczeń na stronie WD te dyski różnią się tylko wersją SATA
    i oba są z serii Green.

    Jest jeszcze przeznaczony do PVR/NAS
    AV-GP 2TB WD20EURS SATA II 64MB

    Pytanie tylko czym właściwie się różnią te z serii Green od tych AV-GP ?
    I jedne i drugie są energooszczędne, parametry te same ??

    Potrzebny mi jest dysk do magazynowania zdjęć - na stale podpięty w
    obudowie, dużo mielenia danymi, pliki 5-20MB.
    Różnice w prędkości tych dysków są chyba minimalne więc bardziej mi
    zależy na niezawodności.