  • 1. Data: 2009-12-11 14:55:46
    Temat: Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam
    Moze ktos zna parametry termiczne radiatora typu RE takiego ja przedstawilem
    ponizej.
    http://img.edysk.pl/dis/156730/ZmdkjdCvtaPG/
    Nigdzie nie moge znaleźć informacji na temat zdolności rozproszenia ciepła
    dla tego radiatora.

    A może ktoś moglby z praktyki powiedzieć do jakiej temperatury rozgrzeje się
    radiator o długości 50cm w temp. 25stC jeżeil umieszcze na nim 3 moduły
    tyrystorowe na ktorych wydziela sie moc 130W (sumarycznie okolo 400W) bez
    wymuszonego obiegu powietrza.

  • 2. Data: 2009-12-11 16:37:33
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "roxy" napisał:
> [...]
    > przedstawilem ponizej. http://img.edysk.pl/dis/156730/ZmdkjdCvtaPG/
    > Nigdzie nie moge znaleźć informacji na temat zdolności rozproszenia ciepła

    jeśli to jest czerniony aluminiowy radiator to:
    1,1 K/W dla 50mm radiatora, 0,7K/W dla 100mm, 0,5W/K dla 150mm

> [...]
    > się radiator o długości 50cm w temp. 25stC jeżeil umieszcze na nim 3
    > moduły tyrystorowe na ktorych wydziela sie moc 130W (sumarycznie okolo

    jakieś 90stopni jeśli podłączysz je do trzech15cm-owych kawałkuf tego
    radiatora:O)

  • 3. Data: 2009-12-11 17:58:18
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > jeśli to jest czerniony aluminiowy radiator to:
    > 1,1 K/W dla 50mm radiatora, 0,7K/W dla 100mm, 0,5W/K dla 150mm

    Dziekujew za szybka odpowiedz. Radiator nie jest czerniony. Jedyny parametr
    jaki podaje producent to jego waga ktora wynosi 19kg/mb długosci.

  • 4. Data: 2009-12-11 19:27:04
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "roxy" napisał:
    > Dziekujew za szybka odpowiedz. Radiator nie jest czerniony. Jedyny
    > parametr jaki podaje producent to jego waga ktora wynosi 19kg/mb długosci.

    jeśli nie jest czerniony to niebędzie miał takich parametruf jak napisałem,
    zresztą do chłodzenia pasywmego nie ma sensu stosowania bladych radiatorów,
    bo czernienie zwiększa jego wydajność nawet o 70% w stosunku do
    nieczernionego:O)

  • 5. Data: 2009-12-12 09:52:38
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> napisał w wiadomości

> [...]
    radiatorów,
    > bo czernienie zwiększa jego wydajność nawet o 70% w stosunku do

    Może 70% miało to co piłeś, skąd takie dane ?

    Włodek

  • 6. Data: 2009-12-12 15:37:40
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał:
    > Może 70% miało to co piłeś, skąd takie dane ?

    jak byś się chociaż raz w życiu w to bawił to byś wiedział:O)
    rozumiem że z ciebie taki strongmen że jedynie 0% pijasz, ale zastanów się
    dlaczego produkuje się radiatory czernione mimo faktu że jest to kosztowne,
    bo chyba nie dla ozdowy twoim zdaniem?:O)

  • 7. Data: 2009-12-13 09:27:57
    Od: "Szymon" <g...@p...pl>

> [...]
    > dlaczego produkuje się radiatory czernione mimo faktu że jest to
    > kosztowne, bo chyba nie dla ozdowy twoim zdaniem?:O)

    A kaloryfery produkuje sie białe.

    Sorry, ale dowód mało inżynierski.

  • 8. Data: 2009-12-13 12:54:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Szymon,

    Sunday, December 13, 2009, 10:27:57 AM, you wrote:

    > A kaloryfery produkuje sie białe.

    Chciabyś mieć w domu czarne kaloryfery?

    > Sorry, ale dowód mało inżynierski.

    Mało inżynierski? Ty naprawdę nie uznajesz tego, że czarne radiatory
    lepiej oddają ciepło? Czy tylko sobie z nas tu jaja robisz, jak ten,
    co to niby aluminium od miedzi nie odróżnia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2009-12-13 14:20:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Dec 2009 13:54:30 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Mało inżynierski? Ty naprawdę nie uznajesz tego, że czarne radiatory
    >lepiej oddają ciepło? Czy tylko sobie z nas tu jaja robisz, jak ten,
    >co to niby aluminium od miedzi nie odróżnia.

    A o ile lepiej oddaja ? Bo jak pamietam praktyke grot lutownicy
    [wielkosci rzedu palca] przez promieniowanie oddaje mniej wiecej tyle
    co przez konwekcje dopiero przy temperaturze rzedu 200 C.

    Cialo doskonale czarne w temp 60C emituje ~700W/m^2.
    Ale jednoczesnie przyjmuje ~400W z otoczenia ktore ma 20C.
    Czyli razem zostaje jakies 280W/m^2.

    Jesli wezmiesz pod uwage ze wielozebrowy radiator nie moze w pelni
    emitowac, bo sie zebra przeslaniaja, to taki typowy zasilaczowy
    radiatorek o wymiarze powiedzmy 5x5cm, moglby jakies 1.5W
    wypromieniowac.

    Jak dodasz do tego ze kolor farby nie musi odpowiadac jej
    wlasciwosciom w dalekiej podczerwieni, ze promieniowanie nie musi byc
    pozadane, bo podgrzewa okoliczne elementy, ze warstwa farby izoluje
    cieplnie, to sie nie ma co dziwic ze sporo jest nieczernionych.

    J.

    P.S. Miedz dobrze odbija w pasmie 10um. Czyli zle emituje.
    Ile utlenione aluminium to mi sie nie udalo wyguglac.

    Ale udalo sie ze dobre lustra laserowe sa z mozliwie czystej miedzi
    beztlenowej :-)

  • 10. Data: 2009-12-13 14:52:43
    Temat: Re: Kto zna rezystancje termicznš radiatora typu RE
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "J.F." napisał:
    > Cialo doskonale czarne w temp 60C emituje ~700W/m^2.
    > Ale jednoczesnie przyjmuje ~400W z otoczenia ktore ma 20C.
    > Czyli razem zostaje jakies 280W/m^2.

    aleś mnie rozbawił:O)
    ciało doskonale czarne ma ma taką samą emisję, co absorbcję, bo absorbcja to
    jest emisja ze znakiem przeciwnym:O)

> [...]
    > pozadane, bo podgrzewa okoliczne elementy, ze warstwa farby izoluje
    > cieplnie, to sie nie ma co dziwic ze sporo jest nieczernionych.

    weźno znowu nie rozśmieszaj i nie zachowuj się jak przedstawiciel handlowy
    bez szkoły:O)
    radiatoruf się nie maluije, tylko powleka nieswykle cienka warstwą
    przewodzącą termicznie:O)

    p.s. jak kiedyś w sklepie spytałem się dlaczego nie mają czaenych
    radiatoruf, tylko same srebrne, handlarz spytał się po co skoro nie ma
    żadnej różnicy, to mu odpowiedziałem że trzeba było do szkoły chodzić to by
    widział różnicę:O)