  • 31. Data: 2011-12-21 13:42:10
    Temat: Re: Kto odpalał auto na korbę?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-21 12:13, J.F pisze:
    > Użytkownik "Chris" napisał w
    > J.F nabazgrał(a):
    >
    > Ale my nie mowimy o awarii linki uruchamiania rozrusznika, tylko o
    > zapalaniu bez rozrusznika, jak motorowki, kosiarki, pily spalinowe.

    Dokładnie - stąd też pisałem, że kij służył do odpalania jak się
    linka urwała (starsze maluchy miał "odpał na zaciąg", a nie na
    kluczyk), a linka do uruchamiania to dokładnie jak piszesz :)

  • 32. Data: 2011-12-21 15:12:38
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    >Nie na linkę a na kij od szczotki ... zresztą uniwersalne narzędzie bo
    >najpierw oczyściłeś auto ze żniegu potem odpaliłeś a i za statyw do
    >podsufitki potrafiło służyć :)

    Na linkę, na linkę :), w maluchu z prądnicą można było założyć coś jak "koło
    pasowe" i zaczepić linkę i palić jak kosiarkę/piłę motorową

    A jaki był fan jak się źle założyło linkę.

    Rafał

  • 33. Data: 2011-12-21 15:16:08
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-12-21 00:04, Gil pisze:
    > Ja zapalałem tak Skodę 100L w czasie ciężkich mrozów w latach 1985-1989.
    > To nic wielkiego bo w tych latach większość aut na to pozwalała.
    > Ale czy ktoś wie o czym mówię?

    tak, mój tato miał zaporożca :-P
    Poza tym zdarzało mi się jachtowe diesle na korbę odpalać, na takim
    "Korsarzu" na przykład potrzebne były do tego trzy osoby - jedna
    otwierała odprężniki, dwie pozostałe kręciły korbami (bo były dwie
    korby, jedną by nikt tym silnikiem pomimo odprężników nie zakręcił).
    Smarowanie tego silnika też było fajne - nad głowicą miał zbiornik z
    olejem, a przy nim ręczną pompkę. Przed rozruchem trzeba było najpierw
    21 razy zakręcić korbką w odpowiednim kierunku - za mało razy niedobrze,
    za dużo też nie - nie chciał wtedy odpalić. O głowicy chłodzonej
    bezpośrednio słoną morską wodą zaburtową już nie będę pisał ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 34. Data: 2011-12-21 15:16:44
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-21 10:26, Berni_bn pisze:

    > Citroen GSA a to nie taki znowu PRL.
    > Palił jak złoto. Ale trza umić korblować.:)

    Bardziej miałem na myśli Nyski, Warszawy, Syrenki i Żuki. OIDP niektóre
    Syrenki miały na osłonie chłodnicy otwór na korbę.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 35. Data: 2011-12-21 16:18:27
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Gil

    > Ja zapalałem tak Skodę 100L w czasie ciężkich mrozów w latach 1985-1989.
    > To nic wielkiego bo w tych latach większość aut na to pozwalała. Ale czy
    > ktoś wie o czym mówię?

    Troll Artur pewnie nadal tak odpala. ;)

  • 36. Data: 2011-12-21 16:28:56
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał

    > Syrenki miały na osłonie chłodnicy otwór na korbę.

    Nie miały.
    Korby zresztą też nie miały.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 37. Data: 2011-12-21 17:42:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-21 15:16, Grejon pisze:

    > Bardziej miałem na myśli Nyski, Warszawy, Syrenki i Żuki.

    Dorzuć Tarpany, skoro taką listę przedstawiłeś ;)

    > OIDP niektóre
    > Syrenki miały na osłonie chłodnicy otwór na korbę.

    Nie kojarzę.

  • 38. Data: 2011-12-21 17:56:40
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-12-21 00:04, Gil pisze:
    > Ja zapalałem tak Skodę 100L w czasie ciężkich mrozów w latach 1985-1989.
    > To nic wielkiego bo w tych latach większość aut na to pozwalała.
    > Ale czy ktoś wie o czym mówię?

    Warszawa M20 dolnozaworowa ;) parę razy dla zabawy paliłem na korbę :D

    Pozdrawiam !

  • 39. Data: 2011-12-21 18:07:04
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    " Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > Ja zapalałem tak Skodę 100L w czasie ciężkich mrozów w latach 1985-1989.
    > To nic wielkiego bo w tych latach większość aut na to pozwalała.
    > Ale czy ktoś wie o czym mówię?

    A pamiętasz starą Skodę Octavię? Tez była 'na korbkę' 1959rok:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Skoda-Octavia-2.jp

  • 40. Data: 2011-12-21 18:31:15
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 10:38:12 +0100, Hinek napisał(a):

    > Ale jak odpalało się jednoosiowy ciągnik "Dzik" pewnie
    > nikt nie wie :]

    Ja wiem, bo mam. Z tym że przerobiony na mały 2-osiowy traktorek.
    Strasznie kapryśny przy odpalaniu, z reguły świecę trzeba czyścić...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138