  • Data: 2008-06-19 13:41:49
    Temat: Kto filtruje?
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Spotkałem się z niecodziennym problemem. Od kilku dni nie mogę wysłać
    żadnego maila na serwery Yahoo. Serwery pocztowe nie raczą odpowiedzieć
    nawet na handshake TCP. Po tym, jak z takim samym problemem pojawiły się
    serwery klientów w Stanach, przyjrzałem się temu bliżej.
    Okazuje się, że:
    1) pingi we wszystkich kierunkach działają,
    2) na rzeczone serwery nie jestem się w stanie dostać z żadnego DSLa TP
    3) nie działają połączenia z MetroEthernetu (też TP)
    4) działają połączenia z TELENERGO i volny.cz (Czechy)
    5) _działają_ połączenia z POLPAKu (niby też TP)
    6) na serwerach klientów nie ma żadnych RBLi, które mogłyby blokować ruch

    Puściłem traceroute z DSLa i POLPAKu, oba przechodzą przez te same ASy
    (AS5617 i AS5511), w pierwszych przypadku nie działa, a w drugim działa.

    Czy ktoś z szanownych ma może pomysł, co może być przyczyną takiego
    dziwnego zachowania? Niestety, na wszystkich maszynach pootwierane są
    tylko porty TCP/25, więc nie mogę sprawdzić, czy filtrowany (bo co
    innego?) jest tylko ruch SMTP czy inny też (ICMP przechodzi).

    Ki diabeł?

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu