  • 51. Data: 2020-05-21 13:15:24
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5ec5d79f$0$17358$6...@n...neostrad
    a.pl...
    "J.F." 5ec506c0$0$17353$6...@n...neostrada.pl

    >Wiedzą, że mają najwydajniesze LEDki na Allegro więc nie przejmują
    >się
    >mymi pytaniami?

    Chyba nie tylko na allegro.

    >Pytanie kolejne -- ,,czy podane przez nich parametry są
    >prawdziwe?''...

    Ja bym nie zakladal :-)

    >>> https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-
    mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
    >0. Gdzie te litery?

    Tak male, ze ich nie widzisz :-)

    >1. Czy są H7 LED z homologacją?

    Chyba nawet nie moga, bo H7 to norma na zarowki.
    I nawet gdyby LED swietnie udawał włókno, to i tak przeszkoda formalna
    jest.

    Ale mysle, ze nawet nie udaje w tej lampce.

    >2. WYDAJNOŚĆ! 20 klm z 80 W lub z 40 W, lub jakos podobnie...
    > 20000/80 to 250 lm/W
    > 20000/40 to 125 lm/W <-- też niźle

    A tymczasem homologacja daje jakies wymagania co do lumenow adekwate
    do zarowki, czyli raczej 2k.

    mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
    >>> https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-30w-3152lm
    -185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803

    >Bo ściemniają -- mylę się?

    Masz na mysli kłamanie ?
    Tak ogolnie to niekoniecznie, choc kto by tam wierzyl chinskim
    lumenom.

    >>> https://allegro.pl/oferta/wlacznik-do-profil-led-12v
    -60w-sciemniacz-dotykowy-9214555419
    >>> https://allegro.pl/oferta/sciemniacz-z-wlacznikiem-d
    o-profili-led-dotykowy-8733045755
    >>> https://allegro.pl/oferta/tasma-240led-smd2835-1m-30
    w-3000lm-neutral-8435790660

    >Pasują -- ale trzeba jakoś podczepić.
    >Ponadto chcąc mieć 5 klm pod szafką,

    a po co ci tyle ?

    >trzeba chyba dać ponad 50 W czyli 5 A...

    nie tak znow duzo.

    > - kupić
    > - taśmy
    > - zasilacz
    > - ściemniacz
    > - przymocować
    > - taśmy pod szafki
    > - zasilacz na szafkach
    > - ściemniacz?...
    > - poskładać

    >Niby w łazience mam w sumie więcej watów
    >na 12 V, ale mimo wszystko to wyzwanie...

    Eee tam. Co kropelka sklei, sklei ... :-)

    -185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803

    > Ciekawe jak z temperatura i trwaloscia tego.
    > No i .. sciemnianie nie...

    Cena zaporowa.

    >>> https://allegro.pl/oferta/tasma-240led-smd2835-1m-30
    w-3000lm-neutral-8435790660

    >I w razie czego nie można udowodnić, że lumenów mało, bo czym je
    >mierzyć?

    dokladnie.

    Co prawda, jesli duzo brakuje, to mozesz UOKiK napuscic, moze
    przypadkiem laboratorium ma ..

    >Dlatego chcę tam dać dużo lumenów!
    >Nich odbijają się od ścian i sufitu...
    >Z 10 klm zawsze jakaś poświata ;) powstanie...

    >Też myślałem, ale trzeba albo kleić naprawdę, albo
    >dziurawić żelbe_to_nowy strop... Żal mi kręgosłupa...

    Co tam reklamuja ostatnio - tasma klejaca Tessa :-)

    J.

  • 52. Data: 2020-05-21 21:48:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec5def3$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    > "RoMan Mandziejewicz" 5040370000$2...@s...com

    Tu:
    https://www.wyposazeniegaudia.pl/cat/szafy-na-dokume
    nty/szafy-ognioodporne/
    podali jakieś normy...

    > -=-

    > Wełna do piasek po... ;)

    + Wełna to piasek po... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 53. Data: 2020-05-21 23:12:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ec50220$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > No jak nijak ?

    Do postrzegania koloru ma się nijak, bo oko balansuje.

    > Kamera moze i widzi wszystko na raz, ale nie wie gdzie jest wzorcowa biel,

    Owszem -- ale fotograf wie, gdzie jest biała/szara/czarna tablica.

    > wiec nie ma jak skompensowac.
    > A i tak jej to zadziwiajaco dobrze wychodzi.

    Też mnie to zastanawia.

    > Kiedys widzialem zdjecia z rodzinnej wycieczki,
    > gdzie czerwona sukienka miala bardzo rozny kolor.
    > A to byla ta sama sukienka, kilka minut pozniej,
    > nawet plener byl podobny - tylko aparat inaczej
    > sobie biel zbalansowal.

    Chyba RAWki nie balansują -- dopiero później jest balansowanie.

    > Oko natomiast przyzwyczaja sie dosc szybko, czy
    > tez ... nigdy nie bylo tak naprawde dobre w tych kolorach.

    Moje lewe widzi kolory inaczej niż prawe.
    (**chyba** lewe przesuwa q niebieskiemu względem prawego)

    > Potrafi dobrze odroznic dwa kolory, jak sa obok siebie.

    Owszem -- tak pracują ludzkie zmysły!

    Pies chyba widzi mniej kolorów niż człowiek; wąż słabo
    widzi i nie ma uszu, ale pyton widzi podczerwień; kot
    widzi w ciemnościach, doskonale słyszy i ma doskonały
    węch, łazi po płotach i domaga się drapania, głaskania,
    noszenia na rękach...

    > Ale to i tak bez wplywu na to, ze zrodlo swiatla
    > z dziurami w widmie bedzie cuda z kolorami wyczyniac.

    Owszem! Mają wówczasmniej niż 100 CRI/IRC...

    > Biale moze byc naprawde zolte albo trupio blekitne.

    Może, ale nawet bardzo niska temperatura barwowa nie zakłóca
    postrzegania kolorów. Zakłóca (i to mocno!) czerwona żarówka
    fotograficzna, bo odfiltrowuje to, na co czuły jest papier
    fotograficzny a pozostawia drobne części czerwieni.

    Oczywiście żarówa dająca maksimum w rentgenie nie dałaby 100 CRI. ;)
    Ale poza tym -- małej mocy czy ogromnej, żarówki nie wypaczają
    postrzegania kolorów, choć ogólnie (~zawsze poza specjalistycznymi)
    im wyższa moc, tym też wyższa wydajność (liczba lumenów z 1 wata)
    i wyższa temperatura barwowa żarówki...

    Postrzeganie aparatu/camerki wypaczą żarówki różnej mocy.
    (jak i mieszanie żarówek ze światłem słonecznym czy świetlówkami)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 54. Data: 2020-05-22 00:34:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Nie chcę używać 'IMO' -- bo IMO ;) wszystkie moje wypowiedzi są jeno IMO...
    Zatem albo będę co krok ;) dopisywał IMO, albo będę wskazywał, iż czasami
    piszę w cudzym imieniu...

    "J.F." 5ec662cc$0$537$6...@n...neostrada.pl

    pytaniami?

    > Chyba nie tylko na allegro.

    Widziałem pod koniec ubroku drogie (około 15 pln za E14) wydajne
    LEDki w marmurowym sklepie, ale dziś po tym sklepie nie ma śladu...
    Nie pamiętam ani mocy, ani... Czego? Jasności? Co mierzymy lumenami?
    Ani liczby lumenów, ale pamiętam, że qsiły...

    > Ja bym nie zakladal :-)

    Jeśli nie są -- ile brakuje do prawdy? 50%, 25%...

    mocne-zestaw-20000-lm-9210079502

    > Tak male, ze ich nie widzisz :-)

    Ważne, że nie ma wielkimi literami -- HOMOLOGACJA itd...

    > Chyba nawet nie moga, bo H7 to norma na zarowki.

    Chyba tak.

    > I nawet gdyby LED swietnie udawał włókno,
    > to i tak przeszkoda formalna jest.

    Trzeba od razu budować reflektory LEDowe, nie kombinować...
    Szybciej reflektor (obudowa, regulacje, odbłyśnik)
    padnie niż źródło światła...

    Wówczas komplet by miał homologację...

    > A tymczasem homologacja daje jakies wymagania
    > co do lumenow adekwate do zarowki, czyli raczej 2k.

    mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
    -185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803

    > Masz na mysli kłamanie ?

    Mam na myśli opisy.

    > Tak ogolnie to niekoniecznie, choc kto by tam wierzyl chinskim lumenom.

    -60w-sciemniacz-dotykowy-9214555419
    o-profili-led-dotykowy-8733045755
    w-3000lm-neutral-8435790660

    > a po co ci tyle ?

    Żeby rozświetlić mroki...

    > nie tak znow duzo.

    > Eee tam. Co kropelka sklei, sklei ... :-)

    Przykleić taśmę do spodu szafki kuchennej?
    I zasilacz? I ściemniacz?...

    Na razie dla mnie to za dużo roboty...

    > Co prawda, jesli duzo brakuje, to mozesz UOKiK
    > napuscic, moze przypadkiem laboratorium ma ..

    Jeden Chińczyk przysłał mi za 1 centa amerykańskiego

    Tu są fotki do niego...
    http://eneuel.w.duna.pl/ledka/a.zip?spm=a2g0s.imconv
    ersation.0.0.13013e5f6JwkeC&file=a.zip

    raz jeszcze ,,1 klm'' a drugi zwrócił mi połowę tego,
    co zapłaciłem. W obu wypadkach były te same kukurydze
    E14 dające rzekomo 1 klm a w istocie mniej niż 400 lm

    W jednej kukurydzy nie świecił rządek LEDek.

    Może nawet zostawię tylko 5 klm.

    > Co tam reklamuja ostatnio - tasma klejaca Tessa :-)

    Drogie?... Silne?...

    -=-

    Czym oświetlić miejsce nad palnikami gazowymi?
    Okap niby światło ma, ale ciemne.
    Temperatura po okapem spora podczas gotowania...

    U mnie okap oświetlić potrafi całą kuchnię. ;)

    -=-

    Nad szafki do qchni chyba zamówię zaraz takie:
    https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led
    -5000lm-50w-panel-150cm-7797091063
    dwie, ale być może położę tylko jedną...

    Włączę włącznikiem w ww. okapie.
    Mało pracy, jasny efekt...

    Będę rozmyślał o lepszych rozwiązaniach...

    Nad zlewem wisi prowizorka, ale światło daje!
    Tam dobrze by było dać 12 V ze ściemnianiem i włączaniem machnięciem ręki.
    Prowizorkę dałem, by czymkolwiek zachęcić matkę do tasiemek -- efekt JEST!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 55. Data: 2020-05-22 01:39:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ec4fff4$0$17347$6...@n...neostrada.pl

    ectrum-do-roslin-7936204927?fromVariant=8103993899

    maksimum dla chlorofilu.

    https://youtu.be/PWV_c-57Iiw?t=645

    czerwony w górę, niebieski w bok

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 56. Data: 2020-05-22 10:36:14
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    [...]
    > Moje lewe widzi kolory inaczej niż prawe.
    > (**chyba** lewe przesuwa q niebieskiemu względem prawego)

    Masz zaćmę. Różną w lewym i prawym oku.

> [...]
    > widzi w ciemnościach, doskonale słyszy i ma doskonały
    > węch, łazi po płotach i domaga się drapania, głaskania,

    Pies i kot widzą dwubarwnie. Węże widzą czterobarwnie, ale ich mózgi są
    mniej wydajne.
    Genetyka wzroku jest bardzo ciekawa. Na przykład kobiety widzą więcej
    kolorów, niż mężczyźni. Dużo więcej.
    Ale to już mocno off topic.

    P.P.

  • 57. Data: 2020-05-22 10:46:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.05.2020 o 10:36, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Pies i kot widzą dwubarwnie.

    Bzdura.

  • 58. Data: 2020-05-22 14:21:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    "J.F." 5ec662cc$0$537$6...@n...neostrada.pl

    >Widziałem pod koniec ubroku drogie (około 15 pln za E14) wydajne
    >LEDki w marmurowym sklepie, ale dziś po tym sklepie nie ma śladu...

    Chyba je widzialem a Castoramie albo Liroju ...

    >Jeśli nie są -- ile brakuje do prawdy? 50%, 25%...

    Chinczyki nie znaja umiaru :-)

    Ale faktem jest, ze swieca dosc jasno ...

    mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
    >Ważne, że nie ma wielkimi literami -- HOMOLOGACJA itd...

    I co - chcesz dochodzic swego prawnie ? Podstawy sa ...

    >Trzeba od razu budować reflektory LEDowe, nie kombinować...

    Przeszkod nie ma. Ale biorac pod uwage homologacje na swiatla - to
    zadanie dla duzych producentow.
    Dla konkretnego modelu samochodu.
    Czyli - tylko w nowych.

    Te nowe, adaptacyjne, to fajne tak nawiasem mowiac. Led w tym duzo,
    mozna np wylaczyc te odpowiedzialna za oslepianie pojazdu z przeciwka.

    >Szybciej reflektor (obudowa, regulacje, odbłyśnik)
    >padnie niż źródło światła...

    Zebys sie nie zdziwil.

    >Wówczas komplet by miał homologację...

    No wlasnie problem w tym, ze jakos nie zadbali o norme na "LED-owe
    zrodlo swiatla", wiec owszem - kompletna lampa ma homologacje, same
    LED niewymienne.
    A lampa kosztuje pewnie ze 2000zl a nie 44 ...

    >Żeby rozświetlić mroki...

    Co ty pod ta szafką - zegarki reperujesz ?

    >Drogie?... Silne?...

    W reklamie bardzo silna :-)

    >Czym oświetlić miejsce nad palnikami gazowymi?
    >Okap niby światło ma, ale ciemne.
    >Temperatura po okapem spora podczas gotowania...

    Chyba nie az tak goraco ... ale metalowy okap bedzie swietnie chlodzil
    tasmy LED ... o ile klej bedzie cienki :-)

    >Nad szafki do qchni chyba zamówię zaraz takie:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led
    -5000lm-50w-panel-150cm-7797091063
    >dwie, ale być może położę tylko jedną...

    Nie lepiej polowe tego na sufit przykleic ?

    >Włączę włącznikiem w ww. okapie.
    >Mało pracy, jasny efekt...

    A jak bedzie za jasno ?

    J.

  • 59. Data: 2020-05-22 14:27:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >"J.F." 5ec50220$0$512$6...@n...neostrada.pl

    >Do postrzegania koloru ma się nijak, bo oko balansuje.

    OK ... ale przez aparat to juz kiepsko :-)

    >Owszem -- ale fotograf wie, gdzie jest biała/szara/czarna tablica.

    Tylko nie zawsze wie, gdzie sie to w aparacie ustawia.
    O ile w ogole jest tak amozliwosc :-)

    >Chyba RAWki nie balansują -- dopiero później jest balansowanie.

    99.9% z RAW nie korzysta.

    A jak skorzysta ... to jaki kolor miala sukienka ? :-)

    J.

  • 60. Data: 2020-05-22 23:33:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "collie" 5ec79180$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > Bzdura.

    Więc jak widzą? Pies widzi tylko kolory żółty i niebieski?

    --