-
1. Data: 2013-10-29 07:45:26
Temat: Kranik mechaniczny
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
Witam
Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)
Czy ktos testowal, czy sa dostepne jakies nieduze elektrozawory? ew.
moze kranik podcisnieniowy ze skutera? (wiem, trzebaby dorobic krociec
pdcisnienia w kolektorze dolotowym, ale to raczej nie problem dla mnie).
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
2. Data: 2013-10-29 09:20:29
Temat: Re: Kranik mechaniczny
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Tue, 29 Oct 2013 07:45:26 +0100) ktos podajacy sie za MarcinJM
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Witam
> Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
> upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)
Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
3. Data: 2013-10-29 10:29:43
Temat: Re: Kranik mechaniczny
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-10-29, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
>> Witam
>> Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
>> upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)
>
> Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
> gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.
>
Tu sie zgadza, zamyka sie to dla bezpieczenstwa bo jak pewnego dnia sie
zaworek podwiesi albo zuzyje to bedzie w silniku plywala benzyna a motorek
juz ciut wiekowy ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
4. Data: 2013-10-29 10:31:02
Temat: Re: Kranik mechaniczny
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-10-29, MarcinJM <m...@o...pl> wrote:
> Witam
> Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
> upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)
>
> Czy ktos testowal, czy sa dostepne jakies nieduze elektrozawory? ew.
> moze kranik podcisnieniowy ze skutera? (wiem, trzebaby dorobic krociec
> pdcisnienia w kolektorze dolotowym, ale to raczej nie problem dla mnie).
>
To moze zwykly elektrozawor ktory montuja gazownicy?
O taki na ten przyklad:
http://www.truck-tychy.pl/p/s3/1361002952.jpg
Opcjonalnie masz wajche ktora mozesz recznie otworzyc zawor.
--
Artur
ZZR 1200
-
5. Data: 2013-10-29 11:25:57
Temat: Re: Kranik mechaniczny
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-10-29 07:45, MarcinJM pisze:
> Witam
> Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
> upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)
Dziwne. Ja czesto wyrzucam oryginalne kraniki podcisnieniowe i zastepuje
je mechanicznymi.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
6. Data: 2013-10-29 14:57:48
Temat: Re: Kranik mechaniczny
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Tue, 29 Oct 2013 09:29:43 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>> Witam
>>> Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
>>> upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)
>>
>> Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
>> gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.
>>
> Tu sie zgadza, zamyka sie to dla bezpieczenstwa bo jak pewnego dnia sie
> zaworek podwiesi albo zuzyje to bedzie w silniku plywala benzyna a motorek
> juz ciut wiekowy ;-)
>
Jest jeszcze jakiś przelew, który powinien przed tym zabezpieczyć. W każdym
razie tak to jest rozwiązane w mojej DR-Z.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
7. Data: 2013-10-30 10:03:51
Temat: Re: Kranik mechaniczny
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Piotr Klimek <usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:
>> Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
>> upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)
>
> Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
> gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.
Na forum gsxf.pl znane sa przypadki, gdy ktoś zostawił kranik na PRI
(otwarty nawet bez podciśnienia), okazało się, że zaworek w którymś
gaźniku nie jest tak do końca sprawny, paliwo dostało się do oleju
i odpalenie motocykla nie skończyło się dobrze.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
8. Data: 2013-10-30 10:38:56
Temat: Re: Kranik mechaniczny
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 30 Oct 2013 09:03:51 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Adam Wysocki
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>> Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
>>> upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)
>>
>> Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
>> gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.
>
> Na forum gsxf.pl znane sa przypadki, gdy ktoś zostawił kranik na PRI
> (otwarty nawet bez podciśnienia), okazało się, że zaworek w którymś
> gaźniku nie jest tak do końca sprawny, paliwo dostało się do oleju
> i odpalenie motocykla nie skończyło się dobrze.
Widocznie Suzuki poskąpiło w tych gaźnikach na zaworek przelewowy, albo i
on był niesprawny. Tak czy inaczej jak zostawiam motocykl na dłużej to
kranik staram się przekręcać.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
9. Data: 2013-10-30 12:18:47
Temat: Re: Kranik mechaniczny
Od: "James" <n...@d...for.spam>
"Piotr Klimek" wrote...
> ktos podajacy sie za Adam Wysocki wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>> Na forum gsxf.pl znane sa przypadki, gdy ktoś zostawił kranik na PRI
>> (otwarty nawet bez podciśnienia), okazało się, że zaworek w którymś
>> gaźniku nie jest tak do końca sprawny, paliwo dostało się do oleju
>> i odpalenie motocykla nie skończyło się dobrze.
>
> Widocznie Suzuki poskąpiło w tych gaźnikach na zaworek przelewowy, albo i
> on był niesprawny. Tak czy inaczej jak zostawiam motocykl na dłużej to
> kranik staram się przekręcać.
>
Mój brat chciał kiedyś pojeździć moim Suzuki Savage LS650. Niestety nie
wiedział do czego służą różne pozycje kranika i zostawił na PRI. Efekt był
taki, że całe paliwo spłynęło, w zbiorniku było pusto, natomiast na podłodze
była wielka plama. Ta plama mnie zastanowiła i postanowiłem sprawdzić olej -
było PEŁNO! Olej zmieszany z benzyną pod sam korek! Po wymianie oleju i
zatankowaniu wszystko było w porządku. Jeździłem jeszcze parę lat bez
żadnych problemów związanych z gaźnikiem czy silnikiem. Wnioskuję, że przy
sprawnym gaźniku paliwo nadal może spłynąć...
--
Pozdrawiam
James
-
10. Data: 2013-10-30 15:03:37
Temat: Re: Kranik mechaniczny
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2013-10-30 12:18, James pisze:
>Wnioskuję, że przy sprawnym gaźniku paliwo nadal może spłynąć...
Znaczy spieprzony zaworek iglicowy nie wplywa na sprawnosc gaznika ?
pozdr
newrom nieco zaskoczony
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---