  • 51. Data: 2019-08-11 10:45:04
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Hello Cavallino,
    >
    > Sunday, August 11, 2019, 8:37:40 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A mi się zapala czerwony alarm - co za kretyn sprzedaje 2-letnie auto?
    > To najgorszy moment na sprzedaż!

    Leasing się kończy po 2-3 latach, to sprzedaje.
    Tak właśnie kupiłem swojego Sportage - gdy miał 28 miesięcy.

    Miał być na rok, żebym już nie musiał się użerać z Dusterem, ale po
    małych poprawkach okazał się na tyle bezawaryjny, a dotego wygodny,
    praktyczny i dynamiczny, że na razie jest już u mnie trzeci rok, a może
    dociągnie i do końca gwarancji (jeszcze kolejne 1,5 roku).

    Ja do tej pory z tego co obserwuję to na wartości stracił może 10-15% od
    mojej ceny zakupu.
    Czyli niewiele ponad 5 % rocznie.

  • 52. Data: 2019-08-11 10:45:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > W E papierosach 18650 dobrego producenta wytrzymuja dwa lata. Przy moim paleniu
    pobor pradu z akumulatora ~4A. Impulsowo z wypelnieniem 5% ciagne 2C. Znam takiego co
    dymi na 60W. Znaczy sie ciagnie w ipulsie 8C. Akumulator wystarcza mu na maksymalnie
    pol roku. W telefonach sa blizniacze do samochodowych akumulatory litowe. Bardzo
    lagodne warunki pracy maja. Maksymalny pobor pradu na poziomie 0,25C. Nie sluszalem
    zeby litowy akumulator w telefonie wytrzymal 10 lat i mial parametry zblizone do
    nowego. Wszyscy wiedza ze miliardy much zra gowno. Co miales na obiad?

    Pierwsza Tesla wyjechała na drogi w 2008 r. Jakoś nie słychać o masowo
    padających akumulatorach. Gdzieś tam artykuł, w którym było napisane,
    że po 10 latach w Tesli spadła pojemność do ok. 80%, co i tak jest
    niezłym wynikiem.
    Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się
    wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach -
    owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą
    nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas
    eksploatacji.
    T.

  • 54. Data: 2019-08-11 10:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A gdzie koszt napraw?
    > Raz wtopisz, bo zepsuje się coś poważniejszego i WSZYSTKIE
    > oszczędności biorą w łeb.

    Kolega mysli ze nowy to sie nie psuje...
    Nie wie tylko ze te nowe psuja sie bardziej i DROZEJ! :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 55. Data: 2019-08-11 10:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > grubo ponad 15mln km

    oczywiscie 1,5mln...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 53. Data: 2019-08-11 10:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > miałem i Octavie 2.0 140KM i BMW 3.0 184KM i BMW 3.0 z programem na
    > 320KM. spalanie miały podobne - tzn. w mieście 3.0 paliło zauważalnie
    > więcej, na trasie (w sensie nieautostradowej) 3.0 max 0.5l więcej, na
    > autostradzie... powyżej 190km/h 3.0 palił mniej niż 2.0 (bo dla 2.0 to
    > już był prawie max)

    Ok, w to jestem w stanie uwierzyc.
    :)
    No ale rozmawiajmy o normalnych predkosciach a nie jakichs chwilowych 200
    na godzine.

    > tak mi się przypomniało, jak z Audi A6 przesiadłem się do Octavii i
    > jeździłem po serwisach, gdzie mówili że wszystko ok - i dopiero jak
    > znajomy powiedział że on też tak ma (auto skakało, szczególnie to było
    > odczuwalne na jednym z odcinków A4) to sobie uświadomiłem, że to klasa
    > niżej i tak być musi (bo w A6 tego nie było..)

    Masz po prostu wygórowane wymagania...
    nie przecze ze zapewne da sie zrobić auto bardziej komfortowe od octavii
    i odpowiednio drozsze ale czy to bedzie rozwiazanie optymalne finansowo?

    W kwestii wygody - w jednym z odcinków zakupu kontrolowanego miłosnik bmw
    przyszedł kupic kolejna bmw. Wyjechał citroenem c5 :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 56. Data: 2019-08-11 11:46:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Sunday, August 11, 2019, 10:45:43 AM, you wrote:

> [...]
    > owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą
    > nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas

    W Teslach przede wszystkim aktywnemu chłodzeniu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 57. Data: 2019-08-11 12:57:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 10:59, Budzik pisze:

    > Ok, w to jestem w stanie uwierzyc.
    > :)
    > No ale rozmawiajmy o normalnych predkosciach a nie jakichs chwilowych 200
    > na godzine.

    Przy normalnych prędkościach 1,8 hondy(136km) w porównaiu do 2,5t volvo
    (210km automat):

    Miasto honda 14,5 volvo 16,5,
    trasa 90-110 (krajówki plus wojewódzkie) honda 10-11 volvo 11-12
    Autostrada 140 honda 10,5-11 volvo 10-11
    Autostrada 160 honda 12-13 volvo 11-12 (generalnie już mniej)
    Autostrada 200 - nie sprawdzałem;)

    Wszystko w LPG

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2019-08-11 13:23:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Aug 2019 16:21:58 +0200, Poldek

> [...]
    > upowszechniania elektryków proporcja opłaty "za gotowość" do 1 kWh
    > będzie stopniowo spadać i w związku z tym cena 1 kWh płacona przez
    > końcowego klienta będzie spadać. Druga sprawa, będzie więcej ładowarek,
    > będzie jakaś konkurencja. Na razie klient jadący elektrykiem nie ma
    > wyboru, jak benzynowicz, który może podjechać do tańszej stacji.
    > Będą się pojawiały różne karty z abonamentami, ofertami typu stała
    > opłata za ładowanie w sieci ładowarek itp.
    > 20 lat temu rozmowy przez telefon komórkowy kosztowały 5 zł/min. Teraz
    > za 19 zł można dzwonić cały miesiąc bez przerwy.

    Jakoś w UK/DE/Ogólnie_Zachód tego problemu nie mieli -- kiedyś, jak EV było
    tyle co kot napłakał, i dzisiaj mają takie same ceny (niskie). Zapewne za
    sprawą interwencji rządów. Tylko u nas wszystko na głowie i zamiast
    ułatwiać to nic nie robią poza jałowym piepprzeniu o milionie elektryków.
    :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2019-08-11 13:29:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Aug 2019 10:45:43 +0200, T.

> [...]
    > owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą
    > nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas

    Ale ignoranci tego nie rozumieją niestety (szczególnie ToMaszek). Dość rzec
    że w Teslach jest jeszcze chłodzenie jak i ogrzewanie baterii, zaś sama
    ładowarka pokładowa kosztuje blisko 10 tys. zł.

    Do tego sam fakt że spadnie pojemność baterii wcale nie wyklucza samochodu
    z użytku. Jest na FB na grupie KSE Tesla przyciągnięta po taksówce w DE z
    przelotem 525tkm na oryginalnej baterii.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2019-08-11 13:54:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 13:23, Myjk pisze:

> [...]
    > sprawą interwencji rządów. Tylko u nas wszystko na głowie i zamiast
    > ułatwiać to nic nie robią poza jałowym piepprzeniu o milionie elektryków.

    No jasne - wyborcy pisu na 100% chętnie dołożą się do wypasionych bryk
    dla kasiastych hipsterów:P

    --
    Shrek