-
11. Data: 2018-03-30 16:22:54
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: ń <ń@ń.ń>
Jak na razie za LPG masz prawo wjazdu do centrum (np. Londyn).
-----
> Oczywiscie mozna kupic tani na LPG ... ale potem zakaza wjazdu do centrum
-
12. Data: 2018-03-30 16:38:08
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-03-30 o 14:55, J.F. pisze:
>>> A jak sie komus wyczerpia akumulatory,
>> generator prądotwórczy dieslowski o mocy 10kW. teraz większość aut ma
>> dpfy, jaieś badania. a generatorki dieslowsie nie musza spełniać
>> żadnych norm.
>
> Z rura do kabiny - prosze bardzo :-)
>
> Tylko na 10 kW szybko nie pojedziesz ... ale 90 za ciezarowka moze sie
> uda :-)
>
> Dziwi mnie, ze nie kombinuja z hybrydami.
> Po miescie na pradzie, w trasie na silniczku, i nie ma sie co bac braku
> pradu.
>
> Za malo radykalne ?
Za drogie.
Pierwsze hybrydy nie miały takiej opcji a dzisiejsze to chyba
30 km na aku maks. Ze sporym ograniczeniem prędkości w dodatku.
Pozdrawiam
-
13. Data: 2018-03-30 16:57:18
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p9li50$8nk$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-03-30 o 14:55, J.F. pisze:
>> Dziwi mnie, ze nie kombinuja z hybrydami.
>> Po miescie na pradzie, w trasie na silniczku, i nie ma sie co bac
>> braku pradu.
>> Za malo radykalne ?
>Za drogie.
A jednak jedna firma robi i sie sprzedaja.
I sa tansze niz cale elektryki :-)
>Pierwsze hybrydy nie miały takiej opcji
Co tez jest bardzo ciekawe ... dogadali sie z urzedem skarbowym czy co
?
>a dzisiejsze to chyba
>30 km na aku maks. Ze sporym ograniczeniem prędkości w dodatku.
To niech troche ulepsza baterie - 30km i 80km/h w zasadzie mnie
satysfakcjonuje - po miescie oczywiscie.
J.
-
14. Data: 2018-03-30 17:29:58
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 30-03-2018 o 14:14, Trybun pisze:
> W dniu 2018-03-30 o 11:44, T. pisze:
>> Znane są już stawki ładowania samochodów elektrycznych w sieci GreenWay
>> Koszt jednej kWh został określony na 1,89 zł w przypadku ładowania
>> prądem stałym i mocą do 50 kW oraz 1,19 zł kWh przy ładowaniu prądu
>> zmiennego z mocą do 22 kW.
>>
>> Zatem dla przykładu - naładowanie nowego (w sensie większej obecnie
>> pojemności - 40 kWh) akumulatora Nissana Leaf to koszt ok. 75 zł
>> (teoretycznie, bo nikt nie będzie ładował od zera). Czyli przejechanie
>> 100 km w lecie tym autem to ok. 30 zł. Jest to obecnie koszt 6,9 l
>> paliwa. Tej wielkości auto spalinowe zwykle pali między 5 a 6 l przy
>> jeździe w mieście. W trasie to jeszcze mniej.
>> Zatem takie autko elektryczne - droższe o ok. 50 tys. zł, opłaci się
>> ładować wyłącznie w domu.
>> Co ciekawe - mam wrażenie, że na stacjach wzdłuż autostrad ceny
>> ładowania jeszcze pójdą w górę, bo właściciele zauważą, że w długiej
>> trasie kierowca jest skazany na taką właśnie stację. No chyba że
>> pojawi się konkurencja obok, ale jakoś na razie nie widzę tłoku...
>> T.
>
>
> W domu niewiele mniej. Wszyscy jakoś dziwnie zapominają że prąd w Polsce
> to jedno z najdroższych źródeł energii.
Bo wiedzą do czego służy II taryfa, gdzie koszt np, grzania jest
porównywalny z gazem.
-
15. Data: 2018-03-30 17:31:00
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 30-03-2018 o 14:52, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5abe2a3a$0$987$6...@n...neostrada.
pl...
>> W domu niewiele mniej. Wszyscy jakoś dziwnie zapominają że prąd w
>> Polsce to jedno z najdroższych źródeł energii. W swoim czasie
>> robiliśmy obliczenia i wyszło że elektryk to tylko troszeczkę tańsze
>> przejazdy od np. benzyniaka z gazem.
>
> Z gazem. Benzyne przelicz.
> 1 litr ma ~9.5kWh, i kosztuje obecnie mniej niz prad.
> Ale sprawnosc silnika to jakies 30%, uzytkowa jeszcze mniejsza,
A akumulator z naładowaniem i oddaniem energii, plus silnik elektryczny
to jaką ma sprawność?
-
16. Data: 2018-03-30 17:32:22
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 30-03-2018 o 16:57, J.F. pisze:
>> a dzisiejsze to chyba
>> 30 km na aku maks. Ze sporym ograniczeniem prędkości w dodatku.
>
> To niech troche ulepsza baterie - 30km i 80km/h w zasadzie mnie
> satysfakcjonuje - po miescie oczywiscie.
Jeśli piszecie o hybrydach innych plugin to raczej 5 niż 30 km.
Więcej na prądzie toto nie pojedzie.
-
17. Data: 2018-03-30 18:33:20
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> To niech troche ulepsza baterieto niech wynajdą teleporty.
jest inne rozwiązanie, eklologiczne, tanie. samochód z benzynową
instalacją rozruchową, bakiem na 10 litrów a główny napęd na LPG. w
kołach/rozruszniku silnik 2kw który umożliwia toczenie sie w korku
ToMasz
-
18. Data: 2018-03-30 18:39:47
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> A akumulator z naładowaniem i oddaniem energii, plus silnik elektryczny
> to jaką ma sprawność?
dane utajnione. pisze o tym raz na miesiąc. realnie przesył,
transformacja ac/dc z regulacją prądu lub napięcia, sprawność
akumulatora - szacunkowo 60% (w zależności od odległości od elektrowni,
ale to w praktyce jest uśrednione). natomiast według katalogów
reklamujących elektryki (*), prawie 100%. normalnie zamykać elektrownie
szczytowo pompowe
ToMasz
(*)
w testach aut elektrycznych przynajmniej to wyraźnie zaznaczyli, ze
liczą od gniazdka. a więc jeśli gniazdko 230v, to ac/dc jest po stronie
kierowcy. jeśli przystosowane do ładowania samochodów elektrycznych -
być może po stronie dostawcy energii. wtedy auto elektryczne jest
jeszcze bardziej ekologiczne, prąd droższy, a elektrownia (polska) to
brzydki truciciel.
-
19. Data: 2018-03-30 18:57:28
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 30 Mar 2018 11:44:29 +0200, T. napisał(a):
> Zatem takie autko elektryczne - droższe o ok. 50 tys. zł, opłaci się
> ładować wyłącznie w domu.
No i to są wyliczenia na tu i teraz, sytuacja kiedy paliwa płynne są wysoko
opodatkowane, a prąd w zasadzie dotowany.
-
20. Data: 2018-03-30 20:24:34
Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-03-30 o 16:57, J.F. pisze:
> Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:p9li50$8nk$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018-03-30 o 14:55, J.F. pisze:
>>> Dziwi mnie, ze nie kombinuja z hybrydami.
>>> Po miescie na pradzie, w trasie na silniczku, i nie ma sie co bac
>>> braku pradu.
>>> Za malo radykalne ?
>
>> Za drogie.
>
> A jednak jedna firma robi i sie sprzedaja.
> I sa tansze niz cale elektryki :-)
>
>> Pierwsze hybrydy nie miały takiej opcji
>
> Co tez jest bardzo ciekawe ... dogadali sie z urzedem skarbowym czy co ?
>
>> a dzisiejsze to chyba
>> 30 km na aku maks. Ze sporym ograniczeniem prędkości w dodatku.
>
> To niech troche ulepsza baterie - 30km i 80km/h w zasadzie mnie
> satysfakcjonuje - po miescie oczywiscie.
15km zimą przez cały tydzień ? To musiałbyś mieć tylko 1,5km do pracy.