eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKoszt ładowania elektryka w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 141

  • 11. Data: 2018-03-30 16:22:54
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jak na razie za LPG masz prawo wjazdu do centrum (np. Londyn).


    -----
    > Oczywiscie mozna kupic tani na LPG ... ale potem zakaza wjazdu do centrum


  • 12. Data: 2018-03-30 16:38:08
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-30 o 14:55, J.F. pisze:

    >>> A jak sie komus wyczerpia akumulatory,
    >> generator prądotwórczy dieslowski o mocy 10kW. teraz większość aut ma
    >> dpfy, jaieś badania. a generatorki dieslowsie nie musza spełniać
    >> żadnych norm.
    >
    > Z rura do kabiny - prosze bardzo :-)
    >
    > Tylko na 10 kW szybko nie pojedziesz ... ale 90 za ciezarowka moze sie
    > uda :-)
    >
    > Dziwi mnie, ze nie kombinuja z hybrydami.
    > Po miescie na pradzie, w trasie na silniczku, i nie ma sie co bac braku
    > pradu.
    >
    > Za malo radykalne ?

    Za drogie.
    Pierwsze hybrydy nie miały takiej opcji a dzisiejsze to chyba
    30 km na aku maks. Ze sporym ograniczeniem prędkości w dodatku.


    Pozdrawiam


  • 13. Data: 2018-03-30 16:57:18
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p9li50$8nk$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-03-30 o 14:55, J.F. pisze:
    >> Dziwi mnie, ze nie kombinuja z hybrydami.
    >> Po miescie na pradzie, w trasie na silniczku, i nie ma sie co bac
    >> braku pradu.
    >> Za malo radykalne ?

    >Za drogie.

    A jednak jedna firma robi i sie sprzedaja.
    I sa tansze niz cale elektryki :-)

    >Pierwsze hybrydy nie miały takiej opcji

    Co tez jest bardzo ciekawe ... dogadali sie z urzedem skarbowym czy co
    ?

    >a dzisiejsze to chyba
    >30 km na aku maks. Ze sporym ograniczeniem prędkości w dodatku.

    To niech troche ulepsza baterie - 30km i 80km/h w zasadzie mnie
    satysfakcjonuje - po miescie oczywiscie.

    J.




  • 14. Data: 2018-03-30 17:29:58
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-03-2018 o 14:14, Trybun pisze:
    > W dniu 2018-03-30 o 11:44, T. pisze:
    >> Znane są już stawki ładowania samochodów elektrycznych w sieci GreenWay
    >> Koszt jednej kWh został określony na 1,89 zł w przypadku ładowania
    >> prądem stałym i mocą do 50 kW oraz 1,19 zł kWh przy ładowaniu prądu
    >> zmiennego z mocą do 22 kW.
    >>
    >> Zatem dla przykładu - naładowanie nowego (w sensie większej obecnie
    >> pojemności - 40 kWh) akumulatora Nissana Leaf to koszt ok. 75 zł
    >> (teoretycznie, bo nikt nie będzie ładował od zera). Czyli przejechanie
    >> 100 km w lecie tym autem to ok. 30 zł. Jest to obecnie koszt 6,9 l
    >> paliwa. Tej wielkości auto spalinowe zwykle pali między 5 a 6 l przy
    >> jeździe w mieście. W trasie to jeszcze mniej.
    >> Zatem takie autko elektryczne - droższe o ok. 50 tys. zł, opłaci się
    >> ładować wyłącznie w domu.
    >> Co ciekawe - mam wrażenie, że na stacjach wzdłuż autostrad ceny
    >> ładowania jeszcze pójdą w górę, bo właściciele zauważą, że w długiej
    >> trasie kierowca jest skazany na taką właśnie stację. No chyba że
    >> pojawi się konkurencja obok, ale jakoś na razie nie widzę tłoku...
    >> T.
    >
    >
    > W domu niewiele mniej. Wszyscy jakoś dziwnie zapominają że prąd w Polsce
    > to jedno z najdroższych źródeł energii.

    Bo wiedzą do czego służy II taryfa, gdzie koszt np, grzania jest
    porównywalny z gazem.


  • 15. Data: 2018-03-30 17:31:00
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-03-2018 o 14:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5abe2a3a$0$987$6...@n...neostrada.
    pl...
    >> W domu niewiele mniej. Wszyscy jakoś dziwnie zapominają że prąd w
    >> Polsce to jedno z najdroższych źródeł energii.  W swoim czasie
    >> robiliśmy obliczenia i wyszło że elektryk to tylko troszeczkę tańsze
    >> przejazdy od np. benzyniaka z gazem.
    >
    > Z gazem. Benzyne przelicz.
    > 1 litr ma ~9.5kWh, i kosztuje obecnie mniej niz prad.
    > Ale sprawnosc silnika to jakies 30%, uzytkowa jeszcze mniejsza,

    A akumulator z naładowaniem i oddaniem energii, plus silnik elektryczny
    to jaką ma sprawność?


  • 16. Data: 2018-03-30 17:32:22
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-03-2018 o 16:57, J.F. pisze:

    >> a dzisiejsze to chyba
    >> 30 km na aku maks. Ze sporym ograniczeniem prędkości w dodatku.
    >
    > To niech troche ulepsza baterie - 30km i 80km/h w zasadzie mnie
    > satysfakcjonuje - po miescie oczywiscie.

    Jeśli piszecie o hybrydach innych plugin to raczej 5 niż 30 km.
    Więcej na prądzie toto nie pojedzie.


  • 17. Data: 2018-03-30 18:33:20
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To niech troche ulepsza baterieto niech wynajdą teleporty.
    jest inne rozwiązanie, eklologiczne, tanie. samochód z benzynową
    instalacją rozruchową, bakiem na 10 litrów a główny napęd na LPG. w
    kołach/rozruszniku silnik 2kw który umożliwia toczenie sie w korku

    ToMasz


  • 18. Data: 2018-03-30 18:39:47
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A akumulator z naładowaniem i oddaniem energii, plus silnik elektryczny
    > to jaką ma sprawność?
    dane utajnione. pisze o tym raz na miesiąc. realnie przesył,
    transformacja ac/dc z regulacją prądu lub napięcia, sprawność
    akumulatora - szacunkowo 60% (w zależności od odległości od elektrowni,
    ale to w praktyce jest uśrednione). natomiast według katalogów
    reklamujących elektryki (*), prawie 100%. normalnie zamykać elektrownie
    szczytowo pompowe

    ToMasz
    (*)
    w testach aut elektrycznych przynajmniej to wyraźnie zaznaczyli, ze
    liczą od gniazdka. a więc jeśli gniazdko 230v, to ac/dc jest po stronie
    kierowcy. jeśli przystosowane do ładowania samochodów elektrycznych -
    być może po stronie dostawcy energii. wtedy auto elektryczne jest
    jeszcze bardziej ekologiczne, prąd droższy, a elektrownia (polska) to
    brzydki truciciel.


  • 19. Data: 2018-03-30 18:57:28
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 11:44:29 +0200, T. napisał(a):

    > Zatem takie autko elektryczne - droższe o ok. 50 tys. zł, opłaci się
    > ładować wyłącznie w domu.

    No i to są wyliczenia na tu i teraz, sytuacja kiedy paliwa płynne są wysoko
    opodatkowane, a prąd w zasadzie dotowany.


  • 20. Data: 2018-03-30 20:24:34
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 16:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:p9li50$8nk$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2018-03-30 o 14:55, J.F. pisze:
    >>> Dziwi mnie, ze nie kombinuja z hybrydami.
    >>> Po miescie na pradzie, w trasie na silniczku, i nie ma sie co bac
    >>> braku pradu.
    >>> Za malo radykalne ?
    >
    >> Za drogie.
    >
    > A jednak jedna firma robi i sie sprzedaja.
    > I sa tansze niz cale elektryki :-)
    >
    >> Pierwsze hybrydy nie miały takiej opcji
    >
    > Co tez jest bardzo ciekawe ... dogadali sie z urzedem skarbowym czy co ?
    >
    >> a dzisiejsze to chyba
    >> 30 km na aku maks. Ze sporym ograniczeniem prędkości w dodatku.
    >
    > To niech troche ulepsza baterie - 30km i 80km/h w zasadzie mnie
    > satysfakcjonuje - po miescie oczywiscie.

    15km zimą przez cały tydzień ? To musiałbyś mieć tylko 1,5km do pracy.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: