-
1. Data: 2016-05-12 13:26:43
Temat: Konserwacja autotransformatora Wielkopolanka TAR-0,25
Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>
Czy suwak-ślizgacz węglowy z rolką węglowa w polskim autotransformatorze
Wielkopolanka TaR-0,25 i podobnych wymaga jakiś specjalnych zabiegów po
latach leżakowania? Nie widać mechanicznego zużycia tylko zaśniedzenie po
latach.
Czy wystarczy wszystko wyczyścić izopropanolem razem z nieruchomą metalową
ścieżką (która "zbiera" prąd ze ślizgacza-rolki) i odizolowaną linią
uzwojeń? A całość potem pracuje na sucho?
Czy raczej smaruje się czymś mosiężną ośkę tej węglowej ruchomej rolki?
Jakiś tam środek Kontakt-PR z potencjometrów? Czy raczej zostawiamy
wyczyszczone do pracy na sucho bez żadnych smarowideł?
-
2. Data: 2016-05-12 13:57:10
Temat: Konserwacja autotransformatora Wielkopolanka TAR-0,25
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Odkurzaczem przewetyluj i wystarczy.
-
3. Data: 2016-05-12 16:33:34
Temat: Re: Konserwacja autotransformatora Wielkopolanka TAR-0,25
Od: PeJot <P...@n...pl>
W dniu 2016-05-12 o 13:57, Zenek Kapelinder pisze:
> Odkurzaczem przewetyluj i wystarczy.
Albo sprężonym powietrzem. Po latach leżakowania takiego diwajsa bałbym
się o zakurzenie uzwojeń w miejscu styku z rolką. I nie zapomnij
ściągnąć najnowszego firmware :>
>
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem