  • 71. Data: 2012-05-14 00:39:46
    Temat: Re: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    news:slrnjr065e.uvb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Spotkałem też programy parkujące zoptymalizowane pod klienta, a nie pod
    > dysk. Program taki przez dobre kilka sekund szurał głowicami wte i nazad,
    > aż wszystko ucichło. Kilient mial pewność, że z tym parkowaniem, to nie
    > jakaś bujda i że został dobrze obsłużony.

    Perfekcyjny program tego rodzaju to powinien przez głośniczek
    (ten w środku obudowy) emulować dźwięk szurania głowic.
    Niewprawny użytkownik i tak by się nie zorientował, że to nie
    głowice parkują. ;-)))

    Piotr

  • 72. Data: 2012-05-14 01:09:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiotRek napisał:

    > Perfekcyjny program tego rodzaju to powinien przez głośniczek
    > (ten w środku obudowy) emulować dźwięk szurania głowic.
    > Niewprawny użytkownik i tak by się nie zorientował, że to nie
    > głowice parkują. ;-)))

    Ale po co właściwie, skoro głowicą łatwiej? No i wcale tak łatwo nie
    było z oszukiwaniem -- ludzie się wtedy znali na komputerach.

    Natomiast jak się dobrze umiało kombinować, to na wewnętrznym głośniku
    PC/XT z zegarem 4,77MHz można było odtworzyć znakomity dźwięk:

    http://www.crossfire-designs.de/index.php?lang=en&wh
    at=articles&name=showarticle.htm&article=soundcards&
    page=3

    --
    Jarek

  • 73. Data: 2012-05-14 11:09:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Ale to IMO urban legend. Nawet 'komputery' Apollo i LEM-a były na
    > pamięciach półprzewodnikowych.

    Yeah, sure.

    Apollo:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Apollo_1024_bit_co
    re_memory_module.jpg

    Shuttle:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shuttle#Flight_sy
    stems

    The IBM AP-101 computers originally had about 424 kilobytes of
    magnetic core memory each. The CPU could process about 400,000
    instructions per second. They had no hard disk drive, and load
    software from magnetic tape cartridges.

    In 1990, the original computers were replaced with an upgraded model
    AP-101S, which had about 2.5 times the memory capacity (about 1
    megabyte) and three times the processor speed (about 1.2 million
    instructions per second). The memory was changed from magnetic core to
    semiconductor with battery backup.

    MJ

  • 74. Data: 2012-05-14 11:21:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Yeah, sure.
    >
    > Apollo:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/File:Apollo_1024_bit_co
    re_memory_module.jpg

    Zawsze się zastanawiałem nad odpornością na przeciążenia takiej pamięci.
    Tu widać, że jakimś klajstrem pociągnęli, ale i tak mniej niż się
    spodziewałem.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2012-05-14 21:05:06
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ale do HDD zrobiono kontroler z RLL, a do FDD nie. Nie wiem czy dlatego,
    > że się nie dało, czy z innych powodów. W ogóle z dyskietkami, to jakaś

    Stawiam na to, że RLL wymaga większej dokładności przebiegów, procesów, cego
    flopy z natury nie są w stanie zapewnić. Pewnie by się dało, cóż to
    oprogramować jakiś DSP, czy inną cholerę... ale jak jeden napęd kręci 300
    obrotów, to inny 315, inny 293, etc. gdzie albo się przebieg nie zmieści bo
    za szybko, albo zbocze wypadnie nie tu, gdzie trzeba... Gdybam...

  • 76. Data: 2012-05-14 21:10:07
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W DOS-ie było polecenie "park", służące do parkowania głowic przed
    > wyłączeniem dysku...
    > :-)

    No, miałem tego multum wersji, idea polegała na wywalenie pozycjonera poza
    obszar roboczy, albowiem dyski nie posiadały własnego parkowania (w momencie
    wyłączenia siłownik automatycznie wycofuje ramię).
    Używało się, pamiętam :) Nawet jeszcze za początków bratania się z IDE
    używałem "na wszelki wypadek", aż się dowiedziałem, że nie trzeba. (chociaż
    nie powiem, czy najpierwsze IDE (zwane czasem "autobus" od AT-BUS) już to
    miały).

  • 77. Data: 2012-05-15 10:42:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >pamięci.
    >Tu widać, że jakimś klajstrem pociągnęli, ale i tak mniej niż się

    Rdzenie malutkie, w sumie lekkie, a miedz swoja wytrzymalosc ma.
    Niewykluczone ze podparli jakimis plytkami, albo zamontowali tak zeby
    obciazenia byly wzdluz drutow.

    J.

  • 78. Data: 2012-05-15 12:52:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    >
    > Rdzenie malutkie, w sumie lekkie, a miedz swoja wytrzymalosc ma.
    > Niewykluczone ze podparli jakimis plytkami, albo zamontowali tak

    Jak to wzdłuż? Druty krzyżują się pod kątem prostym, a jeszcze drut
    odczytu leci zygzakiem pod kątem 45°. Tak się nie da. Tu widać
    "tkaninę" położoną na płytce -- spodziewam się, że wybrali planowane
    przeciążenia postopadłe do niej (i do wszystkich drutów).

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2012-05-15 14:30:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F napisał:

    >Jak to wzdłuż? Druty krzyżują się pod kątem prostym, a jeszcze drut
    >odczytu leci zygzakiem pod kątem 45°. Tak się nie da.

    Mialem na mysli wzdluz jednych drutow, co spowodowaloby ze one sa
    rozciagane, a nie "giete".

    Ale w sumie dobrze zauwazyles - jesli rdzenie sa luzne na drutach to
    nic nie da, wrecz bedzie jeszcze gorzej.
    Ale mozna je przykleic, i dopoki klej nie pusci, to bedzie lepiej.

    J.

  • 80. Data: 2012-05-15 14:40:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Mialem na mysli wzdluz jednych drutow, co spowodowaloby ze one sa
    > rozciagane, a nie "giete".

    ...co by spowodowało, że są w poprzek innych, giętych.

    > Ale w sumie dobrze zauwazyles - jesli rdzenie sa luzne na drutach to
    > nic nie da, wrecz bedzie jeszcze gorzej.
    > Ale mozna je przykleic, i dopoki klej nie pusci, to bedzie lepiej.

    Są przyklejone, co dobrze widać na zdjęciu. W "naziemnych" komputerach
    nie były i dość głośno pomrukiwały w czasie myślenia.

    --
    Jarek