  • 11. Data: 2009-03-29 18:04:28
    Temat: Re: Koniec tanich PI/AS?
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Przemysław Gubernat wrote:
    > [..]
    >>

    > http://www.ripe.net/news/2007-01-docs.html
    >
    > Dwa lata zwlekali z wdrożeniem tego... ;-) jednakże ktoś w RIPE ostro przegiął z
    > punktacją i kosztami. Jednakże taka postawa umożliwi wyczyszczenie nieużywanych
    > klas adresowych oraz pośrednio może zmniejszyć trochę liczbę prefixów.
    > U swojego klienta proponuję zostanie LIRem zamiast podpisywania umowy z RIPE
    > (potencjalnie 2x więcej adresów za mniejsze pieniądze).

    po co ???
    Przecież wystarczy żeby Twój klient podpisał umowę z Tobą jako z LIRem i
    już może trzymać swoje PI. Możesz go nawet za to skasować - mniej niż za
    bycie LIRem, ale też nie musisz (i pewnie wielu nie będzie kasować).

    Marcin

  • 12. Data: 2009-03-29 18:08:57
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Ślązak wrote:

    > Przy uzyskiwaniu LIR-a zdeklarowaliśy się, że oddamy sukcesywnie w ciągu
    > dwóch lat wszystkie stare PI i przeszło, jest harmonogram zrobiony i
    > pierwsze 'piaje' już poszły 'do zwrotu'.

    i przeszło ?? w zamian za co ?
    Bo chyba nie za to że Was przyjęli do grona LIRów ;-)

    A deadline, to mam na myśli ze wszystkie PI muszą zostać przypisane
    umową do jakiegoś LIRa.
    Dajmy na to, ze przez firmę X załatwiłem sobie kiedyś PI.
    Owe PI wiszą nadal na "ewidencji" firmy X i wypływają na ich punktacje w
    RIPE. Jeżeli punktów jest za dużo, to może ich to zaboleć w postaci
    przeskoku np z medium do large (extra 2keuro cirka ebałt).

    Więc taki LIR (firma X) może powiedzieć - stary, nie jesteś moim
    klientem, nic z tego nie mam że to u mnie wisi a wręcz mnie to kosztuje.
    Masz możliwość - znajdź sobie innego LIRa sponsora, podpisz umowe na te
    IP z RIPE lub poprostu zostań LIRem.

    Marcin

  • 13. Data: 2009-03-29 18:31:48
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Marcin Kuczera napisał:

    > i przeszło ?? w zamian za co ?
    > Bo chyba nie za to że Was przyjęli do grona LIRów ;-)

    Za nic. :-) To było w zeszłym roku, zapytali, czy oddamy PI, no to
    napisaliśmy, że oddamy, ale 'chwilę na to potrzebujemy'.

    --
    Ślązak

  • 14. Data: 2009-03-29 19:20:30
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Marcin Kuczera pisze:
    [..]
> [...]

    Mój klient != jestem LIRem ;) Zresztą zobaczymy czy jeden z LIRów nie
    "przygarnie" klienta z jego adresacją.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 15. Data: 2009-03-30 15:16:19
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

    > Euro kolego, normalne opłaty za bycie LIRem extra small.

    Ale chyba na rok prawda ?

    > Zresztą RIPE tego nie ukrywa że to te same koszty bo wolą mieć LIRów.
    > Problemem była właśnie europa środkowo-wschodnia, gdzie było najwięcej PI
    > (darmowych) a mało LIRów (bo drogie). To zmienili zasady.

    Ile taki LIR extra small może mieć adresów IP żeby nie wypaść z extra small
    ?

    Darek

  • 16. Data: 2009-03-30 16:35:08
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Lee napisał:

    > Ile taki LIR extra small może mieć adresów IP żeby nie wypaść z extra
    > small ?

    OIDP za 17 pkt w tym roku. Czyli np. dwie alokacje /22 PA i 'po ptokach.'

    --
    Ślązak

  • 17. Data: 2009-03-30 18:30:52
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Lee wrote:

    > Ale chyba na rok prawda ?

    tak, rocznie.

    > Ile taki LIR extra small może mieć adresów IP żeby nie wypaść z extra small
    > ?

    jeżeli pytasz czy ze swoimi adresami się zmieścisz - z PI nie, gdyby to
    była taka sama ilość PA to tak.
    Ale już /21 i wsakujesz wyżej.

    Za to nie masz się obecnie czym przejmować, bo my jesteśmy Waszym
    sponsor-LIRem i bierzemy to na siebie ;-)
    Nowe adresy też.

    Marcin

  • 18. Data: 2009-03-31 20:10:25
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Marcin Kuczera pisze:
> [...]
    > klientem, nic z tego nie mam że to u mnie wisi a wręcz mnie to kosztuje.
    > Masz możliwość - znajdź sobie innego LIRa sponsora, podpisz umowe na te

    na to jest wg. ripe jest 3 mc.

    Między starym a nowym LIRem.

    Darek