  • 1. Data: 2003-12-06 20:05:40
    Temat: Koniec Spamu?
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org>

    <url: http://www.wired.com/news/business/0,1367,61495,00.h
    tml/wn_ascii >
    (artykul jest w jezyku angielskim).

    --
    Seks, seksić, seksolatki... news:pl.soc.seks.moderowana
    http://hyperreal.info { iWanToDie } WiNoNa ) (
    http://szatanowskie-ladacznice.0-700.pl foReVeR( * )
    Poznaj jej zwiewne kształty... http://www.opera.com 007

  • 2. Data: 2003-12-06 23:15:36
    Temat: Re: Koniec Spamu?
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    On Sat, 06 Dec 2003 21:05:40 +0100, Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD
    wrote:

    > <url: http://www.wired.com/news/business/0,1367,61495,00.h
    tml/wn_ascii >

    Temat wątku jest mocno na wyrost. Yahoo musiałby stworzyć odpowiednie
    RFC, który miałby szanse wdrożenia przez firmy tworzące oprogramowanie
    pocztowe. W przeciwnym razie cały szum to tylko robienie publicity.
    Kolejny problem to wykorzystanie niesymetrycznej kryptografii w trakcie
    odbierania wiadomości - wiele serwerów pocztowych jest już przeciążonych
    bez tego. Nie wiadomo też, czy filtrowanie ma szanse zaistnieć przed
    odebraniem treści wiadomości. Sądząc po fragmencie "If the public key is
    able to decrypt the private key embedded in the message" - nie. A to
    oznacza, że serwer adresata nie oszczędzi pasma i musi odebrać całą
    wiadomość, tylko po to żeby ją później odrzucić.

    Rozwiązanie, które może faktycznie zmniejszyć ilość spamu, to np.
    rozszerzenie DMP protokołu SMTP. Jest proste, do tego na etapie
    tworzenia RFC.

    http://www.pan-am.ca/dmp/

    Wolałbym żeby Yahoo zaimplementowało to u siebie, gdy RFC zostanie
    zaakceptowane, zamiast wymyślac własne kulawe rozwiązania.

    B.

  • 3. Data: 2003-12-08 14:49:30
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org> wrote:
    > <url: http://www.wired.com/news/business/0,1367,61495,00.h
    tml/wn_ascii >

    Czy to oznacza, że nie będziecie już więcej wysyłać takich
    idiotycznych spamów, jak parę dni temu?

    > (artykul jest w jezyku angielskim).

    PKI jest kosztowne. Poza tym nie jest to jakieś novum.
    A i tak lepiej (szybciej, taniej) coś na kształt
    http://spf.pobox.com/

    No i NTG, FUT gdzie trzeba.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 4. Data: 2003-12-08 16:42:47
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 2 Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD wrote:

    > <url: http://www.wired.com/news/business/0,1367,61495,00.h
    tml/wn_ascii >
    > (artykul jest w jezyku angielskim).

    Racczej szybko nie grozi, bo inni mogą tego nie zaakceptować.

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.4.0, OE-QuoteFix,