  • 1. Data: 2015-05-28 11:23:15
    Temat: Jak sprzedać uszkodzone bateria do notebooka
    Od: Marek Kozlowski <k...@S...Ipw.NIEedu.SPAMUJpl>

    :-)

    Wyjaśniam: mam dwa ThinkPady (T400 i X61), każdy kupiony z parą baterii:
    lekką i pojemną. Nadmiarowo. Oba używane były tylko z jedna baterią z
    pary, druga leżała na pawlaczu... zbyt długo. Prawdopodobnie doszło do
    głębokiego rozładowania - po włożeniu notebooki nie chcą ich ładować,
    zgłaszają jako naturalnie zużyte.

    Obudowy oryginalne, elektronika sprawna, więc po wymianie ogniw na dobre
    powinny być lepsze niż no-name z Chin.

    Ja ich nie potrzebuję, więc chętnie odsprzedam firmie, która je
    zregeneruje I ZAOFERUJE KLIENTOM JAKO REGENEROWANE. Boję się jednak, że
    jakiś "Janusz biznesu" kupi je, porobi jakieś cuda-wianki z zamrażarką,
    albo włoży g**niane ogniwa i wystawi je na Allegro jako "oryginalne nowe".
    Pytanie: jak je zbyć aby zabezpieczyć się przed taką sytuacją?

    Pozdrawiam,
    /m

  • 2. Data: 2015-05-28 12:46:39
    Temat: Re: Jak sprzedać uszkodzone bateria do notebooka
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek Kozlowski pisze tak:

> [...]
    >
    > Obudowy oryginalne, elektronika sprawna, więc po wymianie ogniw na
    > dobre powinny być lepsze niż no-name z Chin.

    Nie trzeba wymieniać ogniw. Wystarczy je odlutować od kontrolera i
    podładować z zasilacza trochę aby ich napięcie wzrosło do poziomu
    akceptowalnego przez kontroler. Potem ładować normalnie w laptopie.

    Na jutubku są tutoriale

    --
    Piotrek

    Let me see your war face. You have got a war face?

  • 3. Data: 2015-05-28 12:54:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ja ich nie potrzebuję, więc chętnie odsprzedam firmie,
    sprzedaj na olx albo allegro
    (...)
    > Pytanie: jak je zbyć aby zabezpieczyć się przed taką sytuacją?
    doprowadź do uszkodzenia obudowy. wyłam coś istotnego kleszczami i tyle

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-05-28 13:11:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-28 o 11:23, Marek Kozlowski pisze:
> [...]
    > albo włoży g**niane ogniwa i wystawi je na Allegro jako "oryginalne nowe".
    > Pytanie: jak je zbyć aby zabezpieczyć się przed taką sytuacją?
    Jeżeli to prawda, co piszesz, to bym chętnie kupił same ogniwa. Możesz
    dać je w obudowie, gdzie, jak już ktoś radził wyłamiesz jakiś element.
    Tylko chodzi mi o ogniwa wielkości 18650, bo mam parę urządzeń (np.
    nożyce ogrodnicze), które zasilam takimi ogniwami.
    Nowe ogniwo dobrej marki to ok 20 zł, a "Uitra FLre" można kupić za 5,50
    zł, ale boję się , że mi się chałupa sfajczy.
    Jacek