  • 31. Data: 2023-04-10 22:50:04
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.04.2023 o 22:48, nadir pisze:

    > Mnie nie pytaj, ja raz, że mam to gówno wyłączone,

    Dlatego pytam, bo jak dla mnie to teoria robiona pod teoretyczne emisji
    unijne. W praktyce nie działa albo działa na tyle słobo, że niw warto.

    > Ale producenci tych cudeniek chwalą się, że oszczędności w spalaniu są
    > "zajebiste".

    Taa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2023-04-10 22:52:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.04.2023 o 22:32, Shrek pisze:

    > Finlnie będzie coś koło 30%. I tak więcej od spalinku (jak uczciwie
    > liczyć to nawet znacznie więcej procentowo).

    > E no - bez przesady, transport ropy i jej przetwórstwo i ponowny
    > transport na stację za darmo nie jest - coś tam CO2 nakotłujesz.

    A nie zapomniałeś czasem, że w Polsce wyngiel z nieba nie leci do kotła?

    > Dupa to nie, ale dupy nie urywa. Zostaje jeszcze to, że silnik spalinowy
    > jest mało skalowalny i jak masz 2 litry to musisz te cylindry zalać
    > nawet jak stoisz. Turbiny trochę pomagają bo schodzisz z pojemności, ale
    > o tak stojąc w korku masz żenującą sprawność w l/km. Tu elektryk czy
    > nawet hybryda wygrywa. Tylko że elektryki niby nadają się na miejskie
    > auta, za to wszyscy ich agitatorzy twierdzą że ładują je z fotowoltaiki
    > i tu sprawia się już jebie;)

    Ta, kurwa, w nocy jak śpiom. OK, rozumiem że w dzień oddają (karmią
    jakiś market) a w nocy leci z wyngla do auta, tyle że te prątkowce
    zapominają o tym, że OGÓLNIE 70% leci z wyngla a nie z ich panelików.
    Gdyby prątkowców nagle się porobiło/kupiło w Polsce to się okaże, że
    prądu potrzeba wincyj i wincyj wyngla bo te paneliki to jakiś mizerny
    promil dla egoistów i egocentryków, na zasadzie: odpierdol się, bo JA
    produkuję. A ja kurwa drzewa sadzę i marchewkę ręcznie i tego tlenu i
    przemiału CO2 robię wincyj niż te śmieszne paneliki. Hipokryci.

    > Zabawna sytuacja bo nawet C40 w ambitnym celu likwidacji motoryzacji
    > prywatnej piszę że redukcja co2 będzie tylko o 50%.

    Obok w wątku podałem wyliczenia i link do źródła. Jak widać, jeśli nie
    zmieni się w Polsce produkcji prądu, to większa liczba prątków zwiększy
    emisję CO2 :] I o to mi chodziło w sensie dowodu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2023-04-10 22:59:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A nie zapomniałeś czasem, że w Polsce wyngiel z nieba nie leci do kotła?

    W przypadku brunatnego... tak zasadniczo leci od razu do kotła;)

    > Ta, kurwa, w nocy jak śpiom. OK, rozumiem że w dzień oddają (karmią
    > jakiś market) a w nocy leci z wyngla do auta, tyle że te prątkowce
    > zapominają o tym, że OGÓLNIE 70% leci z wyngla a nie z ich panelików.

    Oczywiście - prądki są zasilane miksem i tak to należy liczyć a nie
    żadne panele czy inne inteligentne elektrony. Z paneli leci w siec z
    sieci wraca 70% z węgla - koniec tematu.

    > Hipokryci.

    Oczywiście, natomiast my mamy liczyć uczciwie.

    > Obok w wątku podałem wyliczenia i link do źródła. Jak widać, jeśli nie
    > zmieni się w Polsce produkcji prądu, to większa liczba prątków zwiększy
    > emisję CO2 :] I o to mi chodziło w sensie dowodu.

    Tu chodzi o co innego. Nie będzie zamiany spalinek na prądki 1:1. Po
    prostu ma nie być motoryzacji indywidualnej "dla plebsu". Więc mają
    rację spalinka kopci bardziej niż brak samochodu. Tylko boją się tego
    uczciwie powiedzieć. Koniu kiedyś się wyrwał:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-04-10 23:18:29
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    W dniu 10.04.2023 o 18:12, To.Ja pisze:

    > Nie ma teraz? Jest, tylko technologii, by go odzyskać nie ma...

    Skoro nie ma technologi to i prądu nie ma. :-)

    > Akumulatory "elektyrków" to zły maazyn?

    Zły bo kosztowny.

    > O! Tylni Zadek właczy myślenie? Kiedy?]

    A ty kiedy?

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2023-04-11 00:13:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.04.2023 o 22:59, Shrek pisze:

> [...]
    > rację spalinka kopci bardziej niż brak samochodu. Tylko boją się tego
    > uczciwie powiedzieć. Koniu kiedyś się wyrwał:P

    Czytałem, nie Konia ale "teorie spiskowe". Tak prędko to nie nastąpi
    jeśli w ogóle.
    Przemysł motoryzacyjny to spory kawałek PKB i dla "Kowalskiego" drugi
    koszt zaraz po mieszkaniu. Gdyby obecne kraje "wysokorozwinięte"
    pozbawić zysku z motoryzacji, to by się w 20 lat okazało, że są chuja
    warte bo gdzie i z czego czerpać zyski i zatrudniać miliony? OK,
    robotyzacja już wiele załatwia ale nadal się to kręci w sensie zysków i
    bogactwa tych krajów. Gdyby Niemcy pozbawić motoryzacji w sensie
    produkcji, to czym mogą zaimponić i zdobywać kasiorę? Z buraków czy
    marchewki? Od chuja przemysłu będzie niepotrzebne a zbiorkomy niczego
    nie załatwią. Odpychać się na "wynajmie" jak obecnie hulajnogą?
    Bezrobocie wchuj bo co mają robić ludzie? Strugać kajaki?
    Potrafię sobie wyobrazić taki "wynajem" bo w końcu są i rowery, skutery
    czy wspomniane hulajnogi. Zostawiasz gdzie chcesz i masz w dupie, koszty
    utrzymania zerowe, ubezpieczenie w pakiecie. Dobre w mieście ale
    dalej?...a skoro jednak miasta ograniczą ruch bo tak, to jak?

    Tak, czytałem te brednie...zupełnie tak samo jak z domami czy
    mieszkaniami, wszyscy wynajmują a właścicielem jest jakaś firma.
    Brednie dla mnie, bo prawo własności to zabranie wolności i wątpię, żeby
    do tego doszło. Ludzie chcą mieć "swoje" a zmiana mentalności tych ludzi
    to zamach na wszystko. Komuna już była więc będzie rewolucja zaraz jak
    się "rządy" za to zabiorą...a jeszcze pozostają kraje z "nawiasu" typu
    Chiny czy Rosja lub inne, które się wyłamią. Nie dam rady tego
    zaprorokować na następne 100lat ale pewnie jakiś mix z tego będzie.

    Jedno jest pewne. Fizyki nie oszukasz i energia jakakolwiek jest
    potrzebna na poruszenie 1 tony pojazdu z A do B. Zmniejszyć się tej
    energii nie da, bo to fizyka a wytworzyć ją trzeba ale można ograniczyć
    i tutaj właśnie o to ograniczanie chodzi. Osobiście bardzo wątpię żeby
    przez najbliższe 50 lat coś się zmieniło na ten kierunek. Może za 2
    pokolenia ale nie wcześniej.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 36. Data: 2023-04-11 10:36:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Apr 2023 17:14:29 +0200, To.Ja napisał(a):

    > Adam w

    > Super, ileż to energii mogą odzyskać przypierdalając w stojący przed
    > przejściem dla pieszych pojazd?
    > Czy może są to jakieś "cheaty" na dalsza jzdę bezśmiertenoną?

    > Ale pisałeś: "zamiast hamować" -- zdecyduj się proszę, czy zamiast, czy przy
    > okazji...

    To się nazywa rekuperacja.
    W autach BEV/PHEV itp. standardowo po naciśnięciu pedału hamulca nie
    działają hamulce mechaniczne, tylko rekuperacja. Hamulec mechaniczny działa
    przy bardzo małej prędkości lub gdy brakuje zakresu dla rekuperacji, np.
    przy mocnym hamowaniu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 37. Data: 2023-04-11 10:47:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2023 o 10:36, Adam pisze:

    > W autach BEV/PHEV itp. standardowo po naciśnięciu pedału hamulca nie
    > działają hamulce mechaniczne, tylko rekuperacja.

    Nieprawda.
    Co do zasady działają i hamulce i rekuperacja.

    To co piszesz ma zastosowanie, ale TYLKO przy LEKKIM, labo wręcz bardzo
    lekkim naciśnięciu pedału hamulca.
    Wtedy mechaniczne hamowanie może nie być uruchamiana, gdy hamowanie
    rekuperacyjne wystarcza.

    Steruje tym komputer, w zależności os siły nacisku na pedał, włączając
    różne stopnie rekuperacji, ale czasem też hamulce.

    Idąc dalej - tak samo się dzieje w przypadku nacisku na pedał gazu, jego
    rezultat jest różny w zależności od siły nacisku, oraz włączonych w
    samochodzie funkcji (np i-pedal) i ustawień poziomu rekuperacji.

    Może być tak, że naciskasz na pedał gazu, ale nie tylko nie
    przyspieszasz, a wręcz hamujesz rekuperacyjnie.
    Do zatrzymania auta włącznie.

  • 38. Data: 2023-04-11 10:54:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.04.2023 o 16:32, Adam pisze:

> [...]
    >
    > A teraz się zastanów i przelicz, jeśli pamiętasz wzory:
    > ile energi uzyskamy hamując z zadanej prędkości 1 tonę, a ile hamując z tej

    Nawet...to można prosto policzyć :] Skoro do poruszenia dwukrotnie
    większej masy, potrzeba dwukrotnej energii a proces rekuperacji może
    oddać MAX 20% to wynik jest oczywisty :)

    Skoro prątek ma często dwukrotnie większą masę od spalinowca to bilans
    energii zużytej, nadal wypada na niekorzyść prątka.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 39. Data: 2023-04-11 11:01:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.04.2023 o 10:47, Cavallino pisze:

    > Może być tak, że naciskasz na pedał gazu, ale nie tylko nie
    > przyspieszasz, a wręcz hamujesz rekuperacyjnie.
    > Do zatrzymania auta włącznie.

    Brednia. Przy prędkości ok 5km/h nie działa układ rekuperacji, ponieważ
    zbyt małe obroty kół nie są zdolne do wytworzenia energii a co za tym
    idzie, nie hamują :] Tyle, że trzeba mieć pojęcie jak działa "prądnica"
    i od jakiej liczby obrotów zaczyna pracować w sensie jej wykorzystania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 40. Data: 2023-04-11 14:12:29
    Temat: Re: Lobby elektryczne nie potrafi obronić swojej ideologii
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Apr 2023 17:47:56 +0200, _Master_ wrote:
    > szukają tematów zastępczych typu parkingi.
    >
    > A teraz wyobraź sobie parking podziemny z autem elektrycznym.
    >
    > Czy ktoś opętany obecnymi trendami bezpieczeństwa pozwoli parkować auto
    > z dużą baterią?
    >
    > Zagrożenie rozszczelnienia butli instalacji gazowej też było minimalne
    > ale istniało a ZAKAZ WPROWADZONO
    >
    > Trzymaj sobie elektryka na powietrzu i najlepiej z dala od innych
    > samochodów żeby Straż mogła go przez kilkanaście godzin dogaszać ;-)

    https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/splonal-elek
    tryczny-mercedes-akcja-gaszenia-trwala-prawie-dobe/m
    p8rh8e
    https://magazynauto.pl/wiadomosci/elektryczny-merced
    es-stanal-w-plomieniach-akcja-strazakow-trwala-21-go
    dzin,aid,2993

    Jak oni go do tego kontenera wstawili?

    Zbiornik z wodą powinien być pod ładowarką, a auto na zapadni?

    P.S. Ale woda litu nie gasi.

    J.