-
1. Data: 2011-04-17 18:30:24
Temat: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: Karol Y <k...@o...pl>
- http://www.rp.pl/artykul/642569_Zielony-podatek-na-d
rogach.html
W skrócie:
"...Bruksela przygotowała projekt nowej dyrektywy o opodatkowaniu
energii. Dokument przedstawił w Brukseli komisarz Algirdas Semeta.
Zgodnie z naszymi informacjami Bruksela chce zmienić cała filozofie
opodatkowania produktów energetycznych. Zamiast zróżnicowanych stawek,
będących efektem historycznych zaszłości, powstaną minima wyliczane na
podstawie dwóch kryteriów: wartości energetycznej danego paliwa oraz
jego emisyjności. KE proponuje jednolitą stawkę 20 euro za tonę CO2 oraz
9,6 euro za gigadżula energii dla paliw samochodowych.
Co to oznacza w praktyce? W przypadku paliw samochodowych unijna stawka
minimalne dla benzyny nie zmieni się. Będzie natomiast rosła stopniowo
stawka dla oleju napędowego, a ponad 4-krotnie zwiększy się stawka
podatkowa dla gazu LPG oraz gazu ziemnego stosowanego w samochodach.
Podane przez KE stawki mają być w pełni osiągnięte w 2013 roku.
Ostatecznym efektem zmian będzie wzrost cen paliw innych niż benzyna.
Państwa członkowskie najpóźniej w 2018 roku będą musiały podnieść swoje
stawki powyżej minimów zapowiedzianych przez KE.
...Propozycja Komisji Europejskiej musi zostać jednomyślnie przyjęta
przez 27 państw UE. Już słychać protesty z Niemiec, gdzie wprowadzone
zmiany doprowadzą do znacznego zmniejszenia popytu na samochody typu
diesel. Bruksela próbuje łagodzić ten opór oferując kilkuletni okres
przejściowy."
--
Mateusz Bogusz
-
2. Data: 2011-04-17 18:45:26
Temat: Re: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
>- http://www.rp.pl/artykul/642569_Zielony-podatek-na-d
rogach.html
>
> W skrócie:
>
> "...Bruksela przygotowała projekt nowej dyrektywy o opodatkowaniu energii.
> Dokument przedstawił w Brukseli komisarz Algirdas Semeta. Zgodnie z
> naszymi informacjami Bruksela chce zmienić cała filozofie opodatkowania
> produktów energetycznych. Zamiast zróżnicowanych stawek, będących efektem
> historycznych zaszłości, powstaną minima wyliczane na podstawie dwóch
> kryteriów: wartości energetycznej danego paliwa oraz jego emisyjności. KE
> proponuje jednolitą stawkę 20 euro za tonę CO2 oraz 9,6 euro za gigadżula
> energii dla paliw samochodowych.
(...)
>
> ...Propozycja Komisji Europejskiej musi zostać jednomyślnie przyjęta przez
> 27 państw UE. Już słychać protesty z Niemiec, gdzie wprowadzone zmiany
> doprowadzą do znacznego zmniejszenia popytu na samochody typu diesel.
> Bruksela próbuje łagodzić ten opór oferując kilkuletni okres przejściowy."
Mimo iż jestem świeżym nabywcą diesla, muszę się mniej więcej zgodzić.
Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas gdy
spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...
--
Marcos
marek [AT] microstock . pl
http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze
-
3. Data: 2011-04-17 19:00:54
Temat: Re: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):
> - http://www.rp.pl/artykul/642569_Zielony-podatek-na-d
rogach.html
>
> W skrócie:
>
> "...Bruksela przygotowała projekt nowej dyrektywy o opodatkowaniu
> energii. Dokument przedstawił w Brukseli komisarz Algirdas Semeta.
> Zgodnie z naszymi informacjami Bruksela chce zmienić cała filozofie
> opodatkowania produktów energetycznych. Zamiast zróżnicowanych stawek,
> będących efektem historycznych zaszłości, powstaną minima wyliczane na
> podstawie dwóch kryteriów: wartości energetycznej danego paliwa oraz
> jego emisyjności. KE proponuje jednolitą stawkę 20 euro za tonę CO2 oraz
> 9,6 euro za gigadżula energii dla paliw samochodowych.
>
> Co to oznacza w praktyce? W przypadku paliw samochodowych unijna stawka
> minimalne dla benzyny nie zmieni się. Będzie natomiast rosła stopniowo
> stawka dla oleju napędowego, a ponad 4-krotnie zwiększy się stawka
> podatkowa dla gazu LPG oraz gazu ziemnego stosowanego w samochodach.
> Podane przez KE stawki mają być w pełni osiągnięte w 2013 roku.
>
> Ostatecznym efektem zmian będzie wzrost cen paliw innych niż benzyna.
> Państwa członkowskie najpóźniej w 2018 roku będą musiały podnieść swoje
> stawki powyżej minimów zapowiedzianych przez KE.
>
> ....Propozycja Komisji Europejskiej musi zostać jednomyślnie przyjęta
> przez 27 państw UE. Już słychać protesty z Niemiec, gdzie wprowadzone
> zmiany doprowadzą do znacznego zmniejszenia popytu na samochody typu
> diesel. Bruksela próbuje łagodzić ten opór oferując kilkuletni okres
> przejściowy."
to się dzieje bo:
"Obrońcy środowiska są zagrożeniem dla wolności człowieka"
http://www.youtube.com/watch?v=gxXEdPpF27U
"Vaclav Klaus o globalnym ociepleniu"
http://www.youtube.com/watch?v=BECkIm8ZxKI
politycznie to wygląda tak:
http://www.youtube.com/watch?v=suOVgIDi504
http://www.youtube.com/watch?v=EKnJHtCK_D0 <--tego jest 3
http://www.youtube.com/watch?v=P0asTC9PKEA
więc generalnie mamy problem, i trzeba tam wysłać kogoś
mocniejszego niż Buzek od nas w następnych wyborach :)
O samym CO2:
-największym zagrożeniem dla wolności i rozwoju (i podatków) jest Al Gore !
ale dostał już swoje $500mln i w końcu jest odrobinę ciszej.
Problem jest taki że kilku gości chce przepchnąć głupoty o co2 i rąbać
od tego swój %, a banda kretynów na całym świecie wierzy w bzdury.
tu tylko chodzi o kasę!
Zakaz używania w świetlówkach rtęci to było by coś !, a nie zmuszanie do
używania rtęciowych świetlówek kompaktowych kosztem żarówek ? chore ?
tak ! całe szczęście jeszcze się daje kupić halogeny 100W :)
Generalnie trzeba tych WSZYSTKICH EKO-TERRORYSTÓW (KOMUNISTÓW)
gdzieś pozamykać, bo szkodzą ludzkości !
Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2011-04-17 19:04:24
Temat: Re: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 17 Apr 2011 18:45:26 +0200, =Marcos= wrote:
>>- http://www.rp.pl/artykul/642569_Zielony-podatek-na-d
rogach.html
>> Zamiast zróżnicowanych stawek, będących efektem
>> historycznych zaszłości, powstaną minima wyliczane na podstawie dwóch
>> kryteriów: wartości energetycznej danego paliwa oraz jego emisyjności. KE
>> proponuje jednolitą stawkę 20 euro za tonę CO2 oraz 9,6 euro za gigadżula
>> energii dla paliw samochodowych.
>(...)
>Mimo iż jestem świeżym nabywcą diesla, muszę się mniej więcej zgodzić.
>Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas gdy
>spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...
A ja nie moge zrozumiec czemu trzeba zepsuc samochod gazem, zeby
zalapac sie na ulge podatkowa :-)
J.
-
5. Data: 2011-04-17 19:08:24
Temat: Re: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):
>
> > - http://www.rp.pl/artykul/642569_Zielony-podatek-na-d
rogach.html
> >
> > W skrócie:
> >
> > "...Bruksela przygotowała projekt nowej dyrektywy o opodatkowaniu
> > energii. Dokument przedstawił w Brukseli komisarz Algirdas Semeta.
> > Zgodnie z naszymi informacjami Bruksela chce zmienić cała filozofie
> > opodatkowania produktów energetycznych. Zamiast zróżnicowanych stawek,
> > będących efektem historycznych zaszłości, powstaną minima wyliczane na
> > podstawie dwóch kryteriów: wartości energetycznej danego paliwa oraz
> > jego emisyjności. KE proponuje jednolitą stawkę 20 euro za tonę CO2 oraz
> > 9,6 euro za gigadżula energii dla paliw samochodowych.
> >
> > Co to oznacza w praktyce? W przypadku paliw samochodowych unijna stawka
> > minimalne dla benzyny nie zmieni się. Będzie natomiast rosła stopniowo
> > stawka dla oleju napędowego, a ponad 4-krotnie zwiększy się stawka
> > podatkowa dla gazu LPG oraz gazu ziemnego stosowanego w samochodach.
> > Podane przez KE stawki mają być w pełni osiągnięte w 2013 roku.
> >
> > Ostatecznym efektem zmian będzie wzrost cen paliw innych niż benzyna.
> > Państwa członkowskie najpóźniej w 2018 roku będą musiały podnieść swoje
> > stawki powyżej minimów zapowiedzianych przez KE.
> >
> > ....Propozycja Komisji Europejskiej musi zostać jednomyślnie przyjęta
> > przez 27 państw UE. Już słychać protesty z Niemiec, gdzie wprowadzone
> > zmiany doprowadzą do znacznego zmniejszenia popytu na samochody typu
> > diesel. Bruksela próbuje łagodzić ten opór oferując kilkuletni okres
> > przejściowy."
>
> to się dzieje bo:
>
> "Obrońcy środowiska są zagrożeniem dla wolności człowieka"
> http://www.youtube.com/watch?v=gxXEdPpF27U
> "Vaclav Klaus o globalnym ociepleniu"
> http://www.youtube.com/watch?v=BECkIm8ZxKI
>
> politycznie to wygląda tak:
> http://www.youtube.com/watch?v=suOVgIDi504
> http://www.youtube.com/watch?v=EKnJHtCK_D0 <--tego jest 3
> http://www.youtube.com/watch?v=P0asTC9PKEA
>
> więc generalnie mamy problem, i trzeba tam wysłać kogoś
> mocniejszego niż Buzek od nas w następnych wyborach :)
>
Chociaż dobra, Buzek od nas jest ok, pozwolił im wszystkim
dokończyć co mieli do powiedzenia :)
Tylko problem jest taki że od nas niech będzie taki Nigel Farage
albo i kilku ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2011-04-17 19:27:14
Temat: Re: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>
Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:iof6c6$iu1$1@inews.gazeta.pl...
> więc generalnie mamy problem, i trzeba tam wysłać kogoś
> mocniejszego niż Buzek od nas w następnych wyborach :)
Buaaaaaaaahaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaa :D
To jest forum pl.dowcipy??
-
7. Data: 2011-04-17 19:44:05
Temat: Re: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: z <z...@g...pl>
=Marcos= pisze:
> Mimo iż jestem świeżym nabywcą diesla, muszę się mniej więcej zgodzić.
> Zniesmacza mnie fakt, że olej napędowy jest tańszy od benzyny, podczas
> gdy spaliny z niego są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska...
>
Nawet zakładając że takie rozumowanie UE ma sens (wątpię) to niech
szanowna banda brukselskich darmozjadów weźmie pod uwagę że Polacy mają
niższe pensje i takie równanie podatków opłat W GÓRĘ NIE PRZEJDZIE!!!
Niech te dowcipasy siądą i zastanowią się nad ujednoliceniem siły
nabywczej bo zajmują się pierdołami.
Chciałbym wierzyć że to tylko tylko wymysły znudzonych urzędników a nie
celowe działania. :-(
Jeśli w UE należy coś ujednolicać to na pewno nie ceny.
z
-
8. Data: 2011-04-17 19:59:41
Temat: Re: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: "pm" <x...@w...pl>
?> Generalnie trzeba tych WSZYSTKICH EKO-TERRORYSTÓW (KOMUNISTÓW)
> gdzieś pozamykać, bo szkodzą ludzkości !
święta racja
a tak wogóle podatki toz zuo
a specjalne podatki (typu akcyza. opłaty od kwot itp.) to zło absolutne.
-
9. Data: 2011-04-17 20:00:03
Temat: Re: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: rafal000 <r...@p...onet.pl>
W dniu 17.04.2011 19:44, z pisze:
> Nawet zakładając że takie rozumowanie UE ma sens (wątpię) to niech
> szanowna banda brukselskich darmozjadów weźmie pod uwagę że Polacy mają
> niższe pensje i takie równanie podatków opłat W GÓRĘ NIE PRZEJDZIE!!!
Powiedz mi - pytam poważnie - dlaczego nie przejdzie?
Nie chcę robić politycznego OT, ale muszę to napisać...
SLD obniżyło CIT, PiS obniżyło PIT, PO podniosło VAT. Jaka partia
prowadzi w rankingach?
UE chce płatnych dróg ekspresowych, nowych podatków lub podwyższenia
obecnych a naród tylko temu klaszcze. Jedyna nadzieja w tym, że nasz
zachodni sąsiad się zdenerwuje i opuści strefę euro... wtedy może modne
stanie się podobne myślenie :]
-
10. Data: 2011-04-17 20:39:46
Temat: Re: Kolejne podatki na benzyne, disel, a LPG to może i po 4zł
Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
> Nawet zakładając że takie rozumowanie UE ma sens (wątpię) to niech
> szanowna banda brukselskich darmozjadów weźmie pod uwagę że Polacy mają
> niższe pensje i takie równanie podatków opłat W GÓRĘ NIE PRZEJDZIE!!!
Ale w ogóle co to znaczy "NIE PRZEJDZIE"? Nie mamy prawa nie przestrzegać
praw ustalanych przez UE. Co więcej, Unia Europejska nie przewidziała
procedury wystąpienia, bo też nie ma to sensu (z punktu widzenia UE). Po to
ładują kasę w biedne kraje, żeby za jakiś czas na tym skorzystać
(http://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_European
_Union).
Miło, że możemy jeździć na dowód i pracować w Irlandii, ale idzie z tym w
parze dużo różnych obciążeń. Jeszcze więcej udogodnień i obciążeń przyjdzie
razem z wprowadzeniem waluty euro. Wystarczy, że w Niemczech i Francji
będzie kryzys finansowy, euro do dolara spadnie na łeb na szyję i benzyna w
Polsce będzie po 9zł. Warto o tym pamiętać.
--
Marcos
marcos [AT] wyprawa . info
http://www.wyprawa.info