  • 11. Data: 2012-02-02 20:01:52
    Temat: Re: Klimatyzacja zimą
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    ...@i...dyndns.org.invalid

    > Klimatyzacja to nie tylko temperatura, ale też wilgotność powietrza, o
    > której byłeś łaskaw zapomnieć. A przy obecnych temperaturach (i bardzo
    > niskiej wilgotności) jest to nie do sprawdzenia.

    a co tu sprawdzać. Kompresor klimy sie nie załącza i koniec sprawdzania :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 12. Data: 2012-02-02 20:09:17
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Marcin Kiciński w <news:4f2adab5$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Wiem, zakładasz, że jak ktoś mówi "nie działa klimatyzacja" to ma na
    > myśli "system" odpowiedzialny za utrzymywanie w samochodzie określonej
    > temperatury (czy to ręcznie czy automatycznie).

    Bo tak jest -- jeśli jakiś element systemu zawodzi (patrz niżej [1]) to
    klimatyzacja nie działa, jakbyś nie zaklinał rzeczywistości.

    > Natomiast w rzeczywistości oznacza to tyle, że nie włącza się sprężarka
    > - cała reszta pracuje bez zmian.

    Nie włącza sie bo nie ma potrzeby się włączać, ale to, że sie nie włącza nie
    oznacza, że klimatyzacja nie działa.

    [1]
    Na zewnątrz mróz -20°C w pomieszczeniu jakieś +21°C i klimatyzator typu
    split, czyli jednostka zewnętrzną i wewnętrzna.
    Pewnego dnia przytkał sie odpływ skroplin z jednostki wewnętrznej i w
    efekcie w pomieszczeniu zrobiło się +28°C, a jednostka wewnętrzna oblodzona
    tak, że plastiki popękały.

    I klimatyzacja nie działała do czasu udrożnienia odpływu, potem jak ręką
    odjął w pomieszczeniu +21°C jak zadano

    --
    Wasz Łagiewka

  • 13. Data: 2012-02-02 20:18:40
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    > a co tu sprawdzać. Kompresor klimy sie nie załącza i koniec sprawdzania :D

    nie wiem jak w innych markach ale w octavii 2 na 100% chodzi, można
    sprawdzić przełączając na tryb eko, od razu szyby parują na samym
    ogrzewaniu.

  • 14. Data: 2012-02-02 20:20:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Kuba (aka cita)* napisał(-a):

    > a co tu sprawdzać. Kompresor klimy sie nie załącza i koniec
    > sprawdzania :D

    Wiem, ale mówiąc o _klimatyzacji_ nie można jej sprowadzać do jednego
    parametru

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 15. Data: 2012-02-02 20:22:25
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Big Jack w <news:4f2adc4a$1@news.home.net.pl>:

    > W wiadomości
    ...@i...dyndns.org.invalid
    > Klimatyzacja to nie tylko temperatura, ale też wilgotność powietrza

    Wreszcie jeden się zorientował ;-)

    >, o której byłeś łaskaw zapomnieć.

    Nie zapomniałem, byłem ciekaw ile będzie postów o sprężarce

    > A przy obecnych temperaturach (i bardzo
    > niskiej wilgotności) jest to nie do sprawdzenia.

    Jest -- posadź 5 osób w samochodzie i wyłącz klimatyzację (nie uchylaj szyb)
    -- tylko nie skarż się na oblodzone szyby ;-)

    --
    Tomasz Nycz

  • 16. Data: 2012-02-02 20:46:40
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    >W wiadomości
    zeta.pl

    > Wiem, ale mówiąc o _klimatyzacji_ nie można jej sprowadzać do jednego
    > parametru

    ale wlasnie o tym jest mowa kiedy ktoś (choćby instrukcja osbługi auta) mówi
    o 'niedziałaniu klimatyzacji poniżej jakiejś tam temperatury'
    Poza tym czym jest jeszcze klimatyzacja wg Ciebie? Klima to jedna z funkcji
    systemu regulacji temperatury w aucie.

  • 17. Data: 2012-02-02 20:47:20
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kor_nick" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > nie wiem jak w innych markach ale w octavii 2 na 100% chodzi, można
    > sprawdzić przełączając na tryb eko, od razu szyby parują na samym
    > ogrzewaniu.

    kompresor NIE "CHODZI"

  • 18. Data: 2012-02-02 20:49:14
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@2...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:120202.202225.pms.2572@int.dyndns.org.invalid..
    .
    > Jest -- posadź 5 osób w samochodzie i wyłącz klimatyzację (nie uchylaj
    > szyb)
    > -- tylko nie skarż się na oblodzone szyby ;-)

    A jaka część klimy odpowiada za wilgotność i co potrzeba do jej działania?

  • 19. Data: 2012-02-02 20:52:28
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Kuba (aka cita) w <news:jgep73$ref$1@inews.gazeta.pl>:

    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    > Poza tym czym jest jeszcze klimatyzacja wg Ciebie?

    Zgodnie ze słownikiem:

    klimatyzacja
    1. <<utrzymywanie w pomieszczeniu zamkniętym odpowiedniego ciśnienia, składu
    chemicznego powietrza, odpowiedniej temperatury i wilgotności, niezależnie
    od warunków zewnętrznych>>

    > Klima to jedna z funkcji
    > systemu regulacji temperatury w aucie.

    A klima to sprężarka... ;)

    --
    Tomasz Nycz

  • 20. Data: 2012-02-02 20:52:35
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@2...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:120202.200917.pms.2571@int.dyndns.org.invalid..
    .

    > I klimatyzacja nie działała do czasu udrożnienia odpływu, potem jak ręką
    > odjął w pomieszczeniu +21°C jak zadano

    to weź w samochodzie wyłącz działanie klap sterujących przepływem powietrza
    w punkcie, gdzie jest otwarty przepływ przez nagrzewnice.
    Też będzie 28 stopni .. i nie ma to nic wspólnego z klimatyzacją.
    Po prostu te same elementy działają i do sterowania chłodzeniem i
    ogrzewaniem.

    Jak sie zepsuje całość to nie ma kontroli ani nad jednym, ani nad drugim co
    nadal nie zmienia faktu, ze klima zimą nie działa.