  • 1. Data: 2014-01-20 01:15:41
    Temat: Progi zwalniające
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tu taki tekst o prawidłowych wymiarach progów zwalniających:
    http://www.magazynauto.pl/porady/przepisy/ruch-drogo
    wy-2878/news-za-wysokie-progi,nId,1090728

    Jak pomyślę o mojej okolicy, to mało który próg te wymagania spełnia, ale
    zastanawiam się, czy te wymagania wynikają z jakiś przepisów prawa do
    których respektowania zarządca drogi jest zobligowany, czy jest to tylko
    jego dobra wola?

    Bo internet mówi że twórca artykułu najprawdopodobniej bazował na
    publikcaji "Tymczasowe wytyczne stosowania progów zwalniających, GDDP,
    Warszawa 1994", na którą powołują się samorządy rozpisując przetargi na
    progi zwalniające.

    Ale nie wiem czy ta publikacja to po prostu zbiór dobrych rad, czy zbiór
    wymogów na które powołuje się ustawa czy rozporządzenie, na podstawie
    którego można wystąpić do zarządcy o demontaż lub naprawę progu który tych
    wymagań nie spełnia.

  • 2. Data: 2014-01-20 07:39:50
    Temat: Re: Progi zwalniające
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-20 01:15, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > wymogów na które powołuje się ustawa czy rozporządzenie, na podstawie
    > którego można wystąpić do zarządcy o demontaż lub naprawę progu który tych

    O tak! Sam przyczyniłem się do demontażu i ponownego montażu trzech
    progów w mojej okolicy. Ich wykonawca chyba wzorował się na przekroju
    krawężnika.

    Dobrze wykonane progi to naprawdę perełki w moim sąsiedztwie.

    --
    MN

  • 3. Data: 2014-01-20 09:01:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2014 01:15, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > zastanawiam się, czy te wymagania wynikają z jakiś przepisów prawa do
    > których respektowania zarządca drogi jest zobligowany, czy jest to tylko

    Są przepisy. Dość precyzyjne. Kiedyś je znalazłem, ale teraz musiałbym
    na nowo szukać ;)

  • 4. Data: 2014-01-20 10:27:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 01:15:41 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
    napisał:

> [...]
    > publikcaji "Tymczasowe wytyczne stosowania progów zwalniających, GDDP,
    > Warszawa 1994", na którą powołują się samorządy rozpisując przetargi na

    i co z tego, że siępowołują jak potem przyjeżdża Kazik z Ziutkiem i robią
    próg jak im wyjdzie.jeszcze dwóch identycznych nie spotkałem :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2014-01-20 11:43:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-20 10:27, masti pisze:

    > i co z tego, że siępowołują jak potem przyjeżdża Kazik z Ziutkiem i robią
    > próg jak im wyjdzie.jeszcze dwóch identycznych nie spotkałem :)

    Po Ziutku powinien przyjechać nadzór inwestora i sprawdzić. Oczywiście
    nie przyjeżdża.

    --
    MN

  • 6. Data: 2014-01-20 11:50:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 11:43:22 +0100 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

    > Po Ziutku powinien przyjechać nadzór inwestora i sprawdzić. Oczywiście
    > nie przyjeżdża.

    ano, nie przyjeżdża

  • 7. Data: 2014-01-20 12:14:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-20 11:50, masti pisze:

    > ano, nie przyjeżdża

    I tu jest pies pogrzebany. Niech urzędnicy wezmą się za swoje obowiązki
    to buble znikną. A jak im się nie chce - to do kopania rowów. Ech,
    marzenia...

    --
    MN

  • 8. Data: 2014-01-20 12:25:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

    >I tu jest pies pogrzebany. Niech urzędnicy wezmą się za swoje
    >obowiązki to buble znikną. A jak im się nie chce - to do kopania
    >rowów. Ech, marzenia...

    Wybory blisko.

    J.

  • 9. Data: 2014-01-20 13:21:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-20 12:25, J.F pisze:

    > Wybory blisko.

    Niestety urzędników nie wybieramy.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-01-20 16:48:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Wybory blisko.

    Wybory to pikuś. Od czego są sondaże? One wskażą na kogo glosować. Nawet
    starać się nie trzeba.

    neelix