  • 21. Data: 2010-10-29 07:39:51
    Temat: Re: Klej na gorąco
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-E617EF46-23BE9AF
    C/lidl_pl/hs.xsl/index_10085.htm

    to nie ten co byl ostatnio (w poniedzilek "rzucili") ale mam z tej marki i sa
    bardzo dobrze wykonane, cienka rurka jest.

    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _13793.htm

    O to ten, cena super jakosc tez ok.

  • 22. Data: 2010-10-29 08:04:08
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papkin" napisał w wiadomości grup

[...]

    ------------

    co ty gadasz, ta oklejarka z lidla jest beznadziejna, wykonanie fatalne,
    jednorazówka a w dodatku niebezpieczna dla zdrowia i życia, miałem to
    badziewie
    o mało mnie nie zabiło, gołe kable z tego wystawały, iskrzyło w podstawce,
    i w rękach się rozlatywała.

    Kup sobie coś firmowego

  • 23. Data: 2010-10-29 08:05:10
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris_gor" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Witam!!!

    Szukam w zasadzie klejarki z odpowiednim cienkim aplikatorem...

    Otóż potrzebuję oblewać jedno złącze na płycie PCB, aby uchronić
    je przed wyłamaniem.
    Standardowe klejarki, jak np:
    http://www.tme.eu/html/PL/pistolety-do-klejenia-glue
    matic-3002-firmy-steinel/ramka_2586_PL_pelny.html

    ---------------------

    są specjalne kleje do usztywniania elementów na PCB

  • 24. Data: 2010-10-29 08:07:54
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-29 10:04, blur pisze:
> [...]
    > badziewie
    > o mało mnie nie zabiło, gołe kable z tego wystawały, iskrzyło w podstawce,
    Chyba jakiś odpad dostałeś. Mam 2szt z 2 różnych okresów promocyjnych,
    kupione w zastępstwie starego boscha który się już rozpadał, i obie
    ponad 2 lata działają "przemysłowo" bez problemów, bez rozpadania się,
    co dziwne - nawet nie zepsuła się "podawaczka" laski, żadne kable nie
    wystają, nic nie iskrzy, wykonanie na poziomie boscha zielonego.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 25. Data: 2010-10-29 08:43:51
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > ponad 2 lata działają "przemysłowo" bez problemów, bez rozpadania się,
    > co dziwne - nawet nie zepsuła się "podawaczka" laski, żadne kable nie
    > wystają, nic nie iskrzy, wykonanie na poziomie boscha zielonego.

    no wlasnie, parkside sa naprawde ok za te pieniadze, daja 3lata gwarancji -
    chinczyki nie daja tyle za swoje badziewia (nie twierdze ze tego zielonego z
    lidla nie robili w panstwie srodka!). Podstawke trzeba przykrecic do stolu bo
    sie nie wygodnie wklada pistolet w to, zawsze mozna kabel podpiac bezposrendio
    do pistoletu (to samo zlacze).

    No i popieram ze cieply klej slabo trzyma sie gladkiej PCB :) Zobaczcie co
    siedzi w zasilaczach np ATX, taki kremowy glut ktorego oderwac od pcb latwo sie
    nie da, cieply klej odskoczy szybko jesli beda wieksze sily.

  • 26. Data: 2010-10-29 09:11:21
    Od: Martin Lukasik <m...@m...pl>

    On 28 Paź, 11:38, Kris_gor <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Szukam w zasadzie klejarki z odpowiednim cienkim aplikatorem...
    >
    > Otóż potrzebuję oblewać jedno złącze na płycie PCB, aby uchronić
    > je przed wyłamaniem.
    > Standardowe klejarki, jak np:http://www.tme.eu/html/PL/pistolety-do-klejenia-g
    luematic-3002-firmy-...

    > niestety mają zbyt grubą końcówkę i ciężko nią operować przy delikatnej
    > elektronice nie zalewając przy okazji niepotrzebnie wielu innych części.
    >
    > Tak więc szukam (i nie mogę znaleźć) klejarki, ale z cienkim,
    > precyzyjnym aplikatorem.
    >
    > Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ;-)....

    Nie chcesz klejarki.
    Chcesz klej epoksydowy, albo tak zwany "thread lock". Te występują w
    wersjach "normal", "strong" i "super strong".
    Jak przykleisz, to już w zasadzie nie odkleisz...

    Klej "na gorąco" beznadziejnie się trzyma :/

    m.

  • 27. Data: 2010-10-29 09:18:28
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-29 11:11, Martin Lukasik pisze:

> [...]
    > wersjach "normal", "strong" i "super strong".
    > Jak przykleisz, to już w zasadzie nie odkleisz...
    >
    > Klej "na gorąco" beznadziejnie się trzyma :/

    Bo go od razu wychładza przy kontakcie z zimną powierzchnią. Trzeba
    przytrzymać odpowiednio długo końcówkę z klejem - lekko mieszając żeby
    podgrzać powierzchnię. Dopiero potem wypuścić resztę kleju żeby złapać
    element. JA podgrzewałem elementy lutownicą hot air zanim je kleiłem klejem.

    MD

  • 28. Data: 2010-10-29 09:25:13
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-29 11:18, Mario pisze:

> [...]
    > podgrzać powierzchnię. Dopiero potem wypuścić resztę kleju żeby złapać
    > element. JA podgrzewałem elementy lutownicą hot air zanim je kleiłem

    Ja jeszcze zauważyłem prawidłowość, że ten sam klej (te same laski z tej
    samej paczki) kleją 10x lepiej dobrym pistoletem, który utrzymuje
    właściwą temperaturę (np ten z lidla, ma termostat jakiś prosty ale
    skuteczny). Gdy pistolet jest dziadowski i przegrzewa klej do postaci
    zbyt ciekłej, to w efekcie siła nośna takiego kleju tak na początku jak
    i po zastygnięciu jest już beznadziejna.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 29. Data: 2010-10-29 09:25:46
    Od: Martin Lukasik <m...@m...pl>

    On 29 Paź, 09:43, "Papkin" <s...@s...net> wrote:

    > No i popieram ze cieply klej slabo trzyma sie gladkiej PCB :) Zobaczcie co
    > siedzi w zasilaczach np ATX, taki kremowy glut ktorego oderwac od pcb latwo sie
    > nie da, cieply klej odskoczy szybko jesli beda wieksze sily.

    Ten glut to właśnie klej epoksydowy...

    m.

  • 30. Data: 2010-10-29 09:30:45
    Temat: Re: Klej na gorÄ&#65533;co
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > spijać Mądrość płynącą z postów Waszej Luminescencji.

    > No cóż, zbyt rzadkie ( a jakże potrzebne) wypowiedzi Waszej Iluminacji
    > powodują, żeśmy tu w ciemnocie i durnocie naszej zasklepieni.
    > Rozumiem jednak, że Wasza Imaginacja ma ważniejsze i donioślejsze sprawy niż
    > pochylanie się nad naszymi - co tu dużo mówić - głupawymi
    > wypocinami.
    >
    > Bogu dzięki, że dał nam Waszą Doniosłość , bo mamy teraz przynajmniej wzór
    > (niedościgniony), bez którego egzystencja nasza, i tak bezsensowna -
    > byłaby pogrążona w mroku ciemnoty i głupoty, gdyby nam brakło Twojego

    i co się wściekasz. Nikt nie lubi jak mu powiedzieć w oczy że jest głupi. Tylko
    że czasami trzeba. Żeby w narcyzm i samouwielbienie nie popadł. Pełno na niusach
    tanich ekshibicjonistów. Czytam potem w cv jaki ktoś dobry jest. Ile to
    problemów rozwiązał. Czekam aż ktoś w swoich osiągnięciach napisze na że niusach
    doradza. A Ty wcale nie mądrzejszy od innych. Reszta skuliła ogony. A Ty przed
    orkiestrę jak wiejski głupek się wyrwałeś. A jak Ty albo ktoś inny chciałby coś
    jeszcze dodać to od razu niech na Berdyczów adresuje. I stamtąd oczekuje odpowiedzi.