  • 11. Data: 2009-11-06 22:19:09
    Temat: Re: Klawiatura Dell - dziwny układ
    Od: "-" <o...@r...pl>

    > Niemieckojęzyczny TOS też?

    TOS byl po anglijsku, ale nie pamietam jaka wersja (tzn czy byl zmieniany),
    ale stawiam na 1.0 - bo nie mial numeru podanego ani nie byl teczowy; bo to
    520stfm..

  • 12. Data: 2009-11-06 22:57:34
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Szymon von Ulezalka pisze:
    > natomiast klawisz (bezuzyteczny btw) \| jest pomiedzy Z i shiftem

    Bezużyteczny w tym miejscu czy bezużyteczny w ogóle? ;)

    PS. Zawsze mnie fascynowało, kto tak genialnie wpada na po-
    mysły, by najczęściej używanego lewego Shifta tak okra-
    jać różnymi klawiszami, prawego - prawie nie dotykanego
    zazwyczaj - robiąc wielkim.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 13. Data: 2009-11-07 07:21:20
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 6 Nov 2009 23:19:09 +0100,
    - <o...@r...pl> screamed:

    > TOS byl po anglijsku, ale nie pamietam jaka wersja (tzn czy byl zmieniany),
    > ale stawiam na 1.0 - bo nie mial numeru podanego ani nie byl teczowy; bo to
    > 520stfm..

    W ST, które miałem w rękach, te z QWERTZ zawsze miały niemiecki TOS.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 08:20:45 user up 12249 days, 20:15, 1 user, load average: 0.30, 0.61, 0.95 ]

    Brain off-line, please wait.

  • 14. Data: 2009-11-07 11:03:08
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > PS. Zawsze mnie fascynowało, kto tak genialnie wpada na po-
    > mysły, by najczęściej używanego lewego Shifta tak okra-
    > jać różnymi klawiszami, prawego - prawie nie dotykanego
    > zazwyczaj - robiąc wielkim.

    Podobno "prawidłowy" sposób wciskania klawiszy z shiftem
    to jest na krzyż, tzn. prawy shift + A, lefy shift + P itd.
    Nie pamiętam, gdzie to usłyszałem, ale tak się nauczyłem pisać
    i obu shiftów używam właściwie tak samo intensywnie.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 15. Data: 2009-11-07 12:34:41
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Artur Czeczko pisze:
    > Podobno "prawidłowy" sposób wciskania klawiszy z shiftem
    > to jest na krzyż, tzn. prawy shift + A, lefy shift + P itd.

    Owszem. Ale nawet takie coś sugerowałoby raczej równą po-
    wierzchnię tych klawiszy, a nie dwukrotną dysproporcję.

    > Nie pamiętam, gdzie to usłyszałem, ale tak się nauczyłem pisać
    > i obu shiftów używam właściwie tak samo intensywnie.

    Generalnie Shift powinna naciskać ręka przeciwna do tej,
    której przynależy dany klawisz, a wiadomo, że - w teorii -
    lewe 50% klawiatury obsługuje ręka lewa, a prawe -- prawa.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 16. Data: 2009-11-07 15:39:27
    Od: "-" <o...@r...pl>

    > W ST, które miałem w rękach, te z QWERTZ zawsze miały niemiecki TOS.

    mi sie udalo angielsie, ale i tak 3/4 programow po niemiecku bylo, i jakos -
    mino, ze w szkole to angielski i rosyjski byl - jakos rozumiem co-nieco
    krzyzakow ;)

  • 17. Data: 2009-11-07 18:58:11
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Bezużyteczny w tym miejscu czy bezużyteczny w ogóle? ;)

    Bezużyteczny w ogóle będąc w tym miejscu, bo drugi \| jest wtedy w okolicy
    prawego shifta/entera/backspace'a, czyli "normalnie".

    > PS. Zawsze mnie fascynowało, kto tak genialnie wpada na po-
    > mysły, by najczęściej używanego lewego Shifta tak okra-
    > jać różnymi klawiszami, prawego - prawie nie dotykanego
    > zazwyczaj - robiąc wielkim.

    Nie wiem, którego częściej używam, ale używam obu.

    --
    Azarien

  • 18. Data: 2009-11-07 20:50:43
    Od: Łukasz Dąbrowski <l...@N...PLS.gmail.com>

    On Fri, 06 Nov 2009 23:57:34 +0100, Radosław Sokół wrote:

    > PS. Zawsze mnie fascynowało, kto tak genialnie wpada na po-
    > mysły, by najczęściej używanego lewego Shifta tak okra-
    > jać różnymi klawiszami, prawego - prawie nie dotykanego
    > zazwyczaj - robiąc wielkim.

    Ja używam właściwie wyłącznie prawego shifta.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Dąbrowski

  • 19. Data: 2009-11-07 21:36:03
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Radosław Sokół napisal(a):

    > Generalnie Shift powinna naciskać ręka przeciwna do tej,
    > której przynależy dany klawisz, a wiadomo, że - w teorii -
    > lewe 50% klawiatury obsługuje ręka lewa, a prawe -- prawa.

    w teorii, oraz w praktyce - jest to wygodne i efektywne.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 20. Data: 2009-11-09 09:04:32
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> wrote in message

    > Bezużyteczny w ogóle będąc w tym miejscu, bo drugi \| jest wtedy w okolicy
    > prawego shifta/entera/backspace'a, czyli "normalnie".

    Nie ma dwoch takich klawiszy na brytyjskiej klawiaturze, uzywam tego ukladu
    od lat w domu i w pracy i jeszcze nigdy nie widzlaem zdublowanego \|

    Pozdrawiam
    Kamil