  • 31. Data: 2019-01-27 14:19:21
    Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-26 o 22:15, Maciek pisze:

    > To już trzeba być wybitnym hobbystą ;)
    > Wersje salonka są absudralnie wygodne, ale estetyka burdelu do mnie nie
    > przemawia :)
    > Poza tym podobnie jak Astro fatalnie się składają przy kolizji.
    >
    > Nie mam nic przeciwko V8, ale wolałbym bardziej cywlizoowaną budę.

    To już for fun napisałem ;)
    Ale myślę że Toyota Sienna spełni wymagania.

    Lewis

  • 32. Data: 2019-01-27 16:14:08
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Jan 2019 14:19:21 +0100, Lewis napisał(a):

    > Ale myślę że Toyota Sienna spełni wymagania.

    Spełnia, z jednym wyjątkiem. W moich widełkach do wiekowych i finansowych
    jest bardzo mały wybór :(
    Trochę lepiej z Honda Odyssey, ale tu znów są glosy, że egzemplarze
    10-letnie lubią się sypać.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 33. Data: 2019-01-27 16:52:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-27 o 16:14, Maciek pisze:

    > Spełnia, z jednym wyjątkiem. W moich widełkach do wiekowych i finansowych
    > jest bardzo mały wybór :(
    > Trochę lepiej z Honda Odyssey, ale tu znów są glosy, że egzemplarze
    > 10-letnie lubią się sypać.

    A dlaczego nie wspomniana KIA Carnival? Czy ta starsza (do 2006) czy KIA
    II(III). Miałem tą starszą (produkcja 2005/grudzień) i zero rdzy czy
    problemów. Drobne usterki. Kupiona z przebiegiem 80tys spokojnie
    dojechała do 230k bezawaryjnie. Tanio i spokojnie. Zdążyłem poznać kilku
    użytkowników i do dzisiaj jeżdżą ze znacznie większym przebiegiem i
    bezproblemowo.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 34. Data: 2019-01-27 17:19:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Jan 2019 16:52:01 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > dojechała do 230k bezawaryjnie. Tanio i spokojnie. Zdążyłem poznać kilku
    > użytkowników i do dzisiaj jeżdżą ze znacznie większym przebiegiem i

    Przymierzałem się kilka lat temu. Do komfortu nie mam zastrzeżeń, ale każdy
    z oglądanych diesli 2,9 miał ręczną skrzynię, w której musiałem szukać
    biegu. Modele sprzed liftu miały też jakiś problem z opiłkami z pompy
    wtryskowej. Ostatecznie odpuściłem.
    Nowsze sa podobno pozbawione tych wad, ale za to o wiele mniej wygodne -
    inny układ siedzeń.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 35. Data: 2019-01-27 18:45:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-27 o 17:19, Maciek pisze:

    > Przymierzałem się kilka lat temu. Do komfortu nie mam zastrzeżeń, ale każdy
    > z oglądanych diesli 2,9 miał ręczną skrzynię, w której musiałem szukać
    > biegu.

    Mnie to ominęło. Miałem wersję automat/skóra/full.

    > Modele sprzed liftu miały też jakiś problem z opiłkami z pompy
    > wtryskowej. Ostatecznie odpuściłem.

    Bo to były bez CRDi, zwykłe turbodiesle, faktycznie był tam problem nie
    tylko z pompą.

    > Nowsze sa podobno pozbawione tych wad, ale za to o wiele mniej wygodne -
    > inny układ siedzeń.

    I tak się siedzi jak "na kiblu", jeśli już o wygodzie mowa to podobna
    opcja jest w Lancia Phedra (tanio) a lepiej w Chrysler Town&Country.

    Ten ostatni mnie zainspirował...ale okazało się że już mi taki autobus
    niepotrzebny i właśnie sobie kukam coś w kombi. Prawdopodobnie będzie to
    Kijański wyrób lub Hiundajski...bo po zaprzyjaźnieniu z tymi wyrobami
    nic złego nie mogę napisać. Kiedyś zakochany byłem w niemieckich ale mi
    całkowicie przeszło :)

  • 36. Data: 2019-01-27 22:59:11
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2019-01-27 14:19:21 niejaki Lewis napisał:
> [...]

    trochę bzdura

    są różne poziomy wyposażenia - skromniejsze też istnieją

    a tu akurat się nie wypowiem - bo nie wiem

    nie ma savany/astro w v8

    > To już for fun napisałem ;)

    a czemu? koledze poradziłem dla rodziny 2+2+pies
    kupił, jeździ, zadowolony

    sam dziewiąty rok popylam pełnowymariwym g20 z prawilnym v8 jako
    daylicarem, leję paliwo, wymianiam olej i nei widzę następcy
    może jak dzieciaki się z domu wyprowadzą to wywalę sofę i wstawię łóżko
    stałe?

    > Ale myślę że Toyota Sienna spełni wymagania.

    też dobry wybór

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 37. Data: 2019-01-28 09:21:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Jan 2019 22:59:11 +0100, p0li napisał(a):

    > sam dziewiąty rok popylam pełnowymariwym g20 z prawilnym v8 jako
    > daylicarem,

    O ile pamiętam, mieszkasz w kraju gdzie nie soli się dróg. Oglądałem kiedyś
    chevy vany, ale zjedzone były od spodu okrutnie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 38. Data: 2019-01-28 09:31:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Jan 2019 18:45:24 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > I tak się siedzi jak "na kiblu", jeśli już o wygodzie mowa to podobna
    > opcja jest w Lancia Phedra (tanio) a lepiej w Chrysler Town&Country.

    Mnie chodzi głównie o rzędy 2 i 3. Kierowca ma zawsze wygodnie, ale
    dobiegające z tyłu narzekania skutecznie obrzydzają każdą dłuższą podróż.
    T&C mam i zostawiłbym sobie, gdyby tak nie rdzewiał.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 39. Data: 2019-01-28 11:37:47
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 25.01.2019 o 22:46, Maciek pisze:

    > Czas pomału żegnać się z obecnym dzieciowozem, bo się sypie.
    >
    > Co wybrać? Kryteria wyboru następcy są takie:
    >
    > - auto używane, powiedzmy do 30 tys.
    > - w miarę odporne na korozję
    > - benzynowy silnik
    > - 5 (lub wiecej) miejsc, w tym przynajmniej 5 osobnych foteli
    > pełnowymiarowych
    > - rozsądne zaopatrzenie w części
    > - nie starszy niż 2007
    > - przerobione i przepłacone dostawczaki typu Multivan raczej odpadają
    >
    > Spalanie nieistotne, wygląd nieistotny, pojemność silnika nieistotna, Vmax
    > nieistotne, tzw. prestiż też mam gdzieś.

    Citroen C4 Grand Pisasso

  • 40. Data: 2019-01-28 22:04:59
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2019-01-28 09:21:25 niejaki Maciek napisał:

    > O ile pamiętam, mieszkasz w kraju gdzie nie soli się dróg.

    mieszkam w .de i jesteś w mylnym błędzie bo sypią tu solą z równą
    zaciekłością jak w .pl - ponadto 8 lat mieszkałem 500m od morza - też swoje
    daje
    nie mogę powiedzieć że nie mam rdzy ale auto ma prawie 27 lat i roszkę go
    chrupie pod oknami - stały problem występujący po niezabezpieczeniu blachy
    po wycięciu okna

    > Oglądałem kiedyś
    > chevy vany, ale zjedzone były od spodu okrutnie.

    oczywiście można trafić taki egzemplarze - aczkolwiek częste to nie jest
    dla Ciebie polecałbym jednak mniejsze astro na początek (łatwiej się
    przestawić z europejczyka) a jak łykniesz bakcyla to pójdziesz w pełen
    wymiar

    sprawdzonym sprzedawcą jest adam z wodzisławia

    osobiście nie wyobrażam sobie powrót do europejczyka jako auta rodzinnego
    a obiegowe opinie dotyczące awaryjności i spalania najlepiej sprawdzić
    osobiście :)

    --
    P0zdrawiam
    p0li