  • 11. Data: 2010-05-23 22:34:19
    Temat: Re: Kiedy Powershot G12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    dominik napisal:
    > Szczerze to nie widziałem jeszcze aparatu z pokrętłem iso. Może jakiś
    > jest, nie wiem :)

    No właśnie G10 ma.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2010-05-23 22:36:01
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 23 May 2010 22:23:56 GMT, Mikolaj Machowski napisał(a):

    > Wystarczy, że Canon wsadzi APS-C do Gx i zmiecie sporą część EVIL-i
    > z rynku.

    Co tu zmiatac jak toto sie nie sprzedaje. Wmawia sie klientom ze idzie jak
    swieze buleczki i kupa. W kwietniowym DFV red nacz przytaczal liczby.
    Konkluzja byla mniej wiecej taka - w 2009 roku w Europie sprzedano 32 mln
    aparatow cyfrowych. W tym jakies 13 tys aparatow Mikro 4/3. Jak ktos chce
    celownik - nie wazne czy optyczny czy elektroniczny i wymienna optyke -
    wezmie lustrzanke. Jak nie chce wymiennej optyki - wezmie kompakta/hybryde.
    Natomiast evilki z ich cenami ....... Sam bym nie pogardzil takim PEN'em z
    nalesnikiem 17 mm ale przeciez toto ma zaporowa cene.

    A taki G12 z APS-C ech pomazyc.

    Kyniu

  • 13. Data: 2010-05-23 22:46:27
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 00:23:52 +0200, dominik napisał(a):

    > Czemu evil nie spełnia tego kryterium?

    Nie lubie celownikow elektronicznych i uwazam je za przeszkode a do tego
    zbedny element kosztowy. Nie chce wymiennych szkiel i nie chce placic za
    mozliwosc wymiany optyki. Co z tego ze taki PEN z 17 mm bylby calkiem
    ciekawa propozycja jak cena tego sprzetu jest chora.

    > Tobie... nie wiem. Jeśli nic, to czemu czekasz na G12?

    No wlasnie wymienialem czego mi brakuje. Dlatego pytalem czy sa jakies
    przecieki w sprawie G12.

    > Szczerze to nie widziałem jeszcze aparatu z pokrętłem iso. Może jakiś
    > jest, nie wiem :)

    No wlasnie G11 ma i glosno sie zastanawiam po jaka cholere skoro uwazam ze
    sa bardziej potrzebne szybko dostepne funkcje.

    > W bardzo starych analogach miało to sens. Ale kiedy to było? Przed erą AF,
    > programu A i masy tematycznych. Dzisiaj kilka aparatów takie pokrętła ma,
    > ale to są raczej bardzo niszowe i specyficzne.

    Dla mnie program A i masa programow tematycznych to cos rownie nieistotnego
    jak zeszloroczny snieg. Chociaz nie, zeszloroczny snieg mnie nie drazni i
    nie musze za niego placic, a te duperszwance mnie i draznia i musze za nie
    placic chociaz ich nie chce. Nie chce zeby aparat mial w procesorze profil
    40 tys najczesciej fotografowanych tematow i photoshopa lite ktory z MOIMI
    zdjeciami zrobi co JEMU sie podoba. To JA robie zdjecia a nie programista
    ktory pisal algorytmy dla tego CPU.

    > Zoom na silniku w kompakcie ma sens jeśli mowa o trybie filmowym. Tam
    > raczej to jest wskazane ze względu na estetykę nagrań. Przy normalnych
    > zdjęciach i "tylko" aparacie zoom mechaniczny też by był ok. Tyle, że
    > dzisiaj wszystko musi i filmy kręcić.

    No popatrz, a zawsze ludzie marudza na warkot motora zoomu. No i zawsze ten
    zoom dziala z taka sama predkoscia i tak samo skokowo. A jakby krecic reka
    byloby i bezszelestnie, i z plynna regulacja szybkosci i mozna by szybko
    skoczyz z szerokiego planu do waskiego wycinka kadru. Same zalety
    manualnego zooma. Dodajmy ze tak zreszta jest w lustrzankach ktore tez
    kreca filmy.

    > To o czym piszesz wyżej to narzekanie na brak czegoś co jest reliktem
    > przeszłości. Dawniej rozwiązania, które opisujesz nie to, że miały sens,
    > ale były po prostu podyktowane ówczesnymi możliwościami. Dzisiaj taki
    > aparat jest możliwy, ale cofanie się w tył jest średnie.

    No coz, mam dosc odmienne zdanie o postepie ktory sie dokonuje. Fakt, PC mi
    szybciej smiga. Ale czy to lepiej. Ja tam wolalem jak komputer byl
    tajemnicza szara skrzynka obslugiwana z linii komend i potrafili to
    nieliczni.

    > Ci źli producenci jednak mają konkretne przesłanki ku temu.

    Tylko jakos te ich przeslanki nie chca sie sprzedawac. Pisalem o tym w
    innym poscie w tym watku. Wlasnie w tym problem ze zamiast sluchac co
    klienci chca to producenci wmawiaja klientom czego chciec powinni. To
    zreszta dosc powszechne w obecnych czasach - ale Ty to nazywasz postepem.

    Kyniu

  • 14. Data: 2010-05-24 07:57:43
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 23 May 2010 22:34:19 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > No właśnie G10 ma.

    G11 tyż :->

    --
    pzdr
    meping :)

  • 15. Data: 2010-05-24 08:18:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Naucz się brać na wagę :) Albo idziesz focić i zabierasz 2x body 6x słoik, itd,
    > albo idziesz dla innych przyjemności: małe body z małym szkłem - koniec :)

    Albo idziesz na foty i dla innych przyjemności - stosuję od lat :)

    Długo wam idzie odchodzenie od onanizmu sprzętowego ku fotografii...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 16. Data: 2010-05-24 08:29:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Nie lubie celownikow elektronicznych i uwazam je za przeszkode a do tego
    > zbedny element kosztowy.

    No to polub, a najlepiej ''na zombi''. Wizjerki typu gx są zupełnie
    nieużywalne, dokładniej widać listonosza w judaszu.

    > No wlasnie G11 ma i glosno sie zastanawiam po jaka cholere skoro uwazam ze
    > sa bardziej potrzebne szybko dostepne funkcje.

    Nie ma. Pstrykanie aparatami typu Gx jest zupełnie inną filozofią - tam
    jest jedna przysłona (4,5), przy której jakość jest najlepsza. Zamykanie
    i otwieranie nic nie daje - kontroli nad go i tak nie ma żadnej.
    Najwyżej można otworzyć jak ciemno.

    W g9 pstrykam w trybie manual sprowadzonym do customa - zawsze po
    włączeniu mam f=4,5 i czas 1/60, który reguluję pierścieniem z tyłu na
    histogram. Iso podbijam w razie potrzeb osobnym pierścieniem. Nie znam
    lepszej i sprawniejszej metody naświetlania, pen może się schować, a
    lustrzanki to już w ogóle porażka.

> [...]
    > zdjeciami zrobi co JEMU sie podoba. To JA robie zdjecia a nie programista

    Nudzisz i tyle. Lustrzankę rzuciłem w 2005 roku, została tylko do
    zawodowego fotografowania, gdzie trzeba jakości w dużym wymiarze.
    Nie używasz po prostu większości menu, robisz rawy, Gx mają customy, w
    które wrzucasz wszystko po swojemu i robi się pełen manual, w dodatku
    taki jak chcesz. To prawie idealny aparat gdyby miał jeszcze lepszy
    obiektyw no i nie wpuszczał śmieci do środka.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kobiet się nie rozumie, kobiety się odgaduje/

  • 17. Data: 2010-05-24 09:12:37
    Temat: Odp: Kiedy Powershot G12
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Uzytkownik "Kyniu" <k...@p...gazeta.pl> napisal w wiadomosci
    grup dyskusyjnych:1p33u3vimdazv$.1jdehdi95rlr5.dlg@40tude
    .net...
    > Hej,
    >
    > Cos wiadomo kiedy Canon zamierza pokazac Powershota G12?
    -----------------------
    Poprzednie modele wychodzily w miesiacach sierpien/wrzesien.
    Zapewne mozna liczyc na podobny termin.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa malpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mala Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 18. Data: 2010-05-24 09:34:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Janko Muzykant napisal:
    > Albo idziesz na foty i dla innych przyjemności - stosuję od lat :)
    > Długo wam idzie odchodzenie od onanizmu sprzętowego ku fotografii...

    Hm, tak czytam twoje ostatnie wypowiedzi i odnoszę wrażenie,
    że dochodzisz do jakiegoś kolejnego mentalnego 'przejścia fazowego'.
    Coś w stylu opisanego przez ciebie na twojej stronie niegdysiejszego
    'dnia wyjścia'...

    Dobrze wyczuwam? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2010-05-24 09:54:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek_P pisze:
> [...]
    > że dochodzisz do jakiegoś kolejnego mentalnego 'przejścia fazowego'.
    > Coś w stylu opisanego przez ciebie na twojej stronie niegdysiejszego

    Za dużo powiedziane. Po prostu miliardy idealnych zdjęć o
    rozdzielczościach nastu megapikseli bez moich kilkudziesięciu się
    obejdą. Za to można pstryknąć po prostu pamiątkę, widoczek jakiś
    megapikselowy bez bezsensownego dźwigania tego całego balastu. I tak
    najwyżej kilka osób rzuci na to okiem i zapomni...
    Szkoda życia na tak nieefektywne działania :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /odpowiedź jest natychmiastowa: tak - albo nie; nie wiem... znaczy wiem!/

  • 20. Data: 2010-05-24 11:55:42
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 10:29:54 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > No to polub, a najlepiej ''na zombi''. Wizjerki typu gx są zupełnie
    > nieużywalne, dokładniej widać listonosza w judaszu.

    No to kupa :-(

> [...]
    > jest jedna przysłona (4,5), przy której jakość jest najlepsza. Zamykanie
    > i otwieranie nic nie daje - kontroli nad go i tak nie ma żadnej.

    Buuuu. Wiem ze przy malej matrycy nie da sie tak panowac nad GO jak w
    lustrze ale mimo to mnie zaskoczyles ta jedna wartoscia przeslony ktora ma
    sens.

    > Nudzisz i tyle.

    Zapewne nie pierwszy i nie ostatni raz.

> [...]
    > taki jak chcesz. To prawie idealny aparat gdyby miał jeszcze lepszy
    > obiektyw no i nie wpuszczał śmieci do środka.

    Mozesz rozwinac te mysl o lepszym obiektywie i wpuszczaniu smieci.

    Kyniu