  • 121. Data: 2013-12-05 17:27:24
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > A, rozumiem, czyli sensem samym w sobie jest trzymanie sie bezsensownego
    > wtracenia,

    Po co odpowiadasz, jeśli było bezsensowne Twoim zdaniem?
    Bo nie zrozumiałeś, czy nie doczytałeś?

  • 122. Data: 2013-12-05 17:39:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Niczego takiego nie twierdze.
    > Spadła szybkośc przyrostu mocy komputerów, a dodatkowo spadła szybkośc
    > rozrostu wymagań aplikacji.
    > Dlatego dziś bez problemu możesz kupić komputer sprzed kilku lat i w
    > pracach biurowych w niczym nie bedzie ustepował najnowszym rozwiazaniom.
    > W roku 9x takiej możliwości nie miałes.

    Oczywiście że miałeś, najlepszy dowód że w pracach biurowych do dziś pracuje
    często sprzęt z tamtych właśnie lat.
    Więc nie bredź.

    > Poza tym obecnie sprzet jest o wiele bardziej popularny wiec nic dziwnego,
    > ze ówniez ilośc starszych, nadajacych sie do uzytkowania komputerów
    > rosnie.
    > Dlatego tez wtedy komputerkosztował ponad 4000, dzis mozesz kupic nowy za
    > 1200 a uzywany za 400.

    Sam podawałeś przykłady, że komputery zaczynały się od 2000 w Vobisie, więc
    w normalnym miejscu jeszcze o 1/3 taniej.
    Po co więc te bzdury, że komputer kosztował 4000, w jednym zdaniu z
    porównaniem do 1200 dzisiaj?
    Tak samo kosztował 4000 jak i dzisiaj kosztuje 4000.

    > Zreszta na tym niby wypasionym po niewielkim czasie najnowsze gry tez nie
    > chodziły.
    > Trzeba by co rok zmieniac karte graficzna.

    Eeee tam , komputery są do pracy, nie zabawy, więc nic nie trzeba było
    zmieniać, tylko gierki używać na konsoli.

    > Nowy laptop za 1200 to jest złom?

    I znowu Twoja demagogia.
    Nie pisałeś o złomach z demobilu za 400 zł?
    Ja to pisałem niby?

    > Raz piszesz o komputerach raz o jakiejs bazie (cokolwiek masz na mysli)
    > Pokazałem ci konkretna ulotkę.

    No i z niej nie wynika, że komputery zaczynały się od 4000, tak jak
    twierdziłeś.
    A to jest właśnie baza, oczywiście monitor to nie komputer.

    > Chcesz powiedziec, ze były na rynku do kupienia komputery ktore ktos kupił
    > pol roku wczesniej i zaraz je odsprzedawał?

    Chcę powiedzieć, że cenniki nie zaczynały się od 4000 jak byłeś łaskaw
    zeznać.

    > W duzych ilosciach?
    > Bo obecnie masz tego setki, wtedy nie wiem skad miałyby być.
    > Ale podałem ci bardzo konkretny przykład komputera jaki kupowałem w 97
    > roku
    > za ponad 4000.

    Nie interesuje mnie co Ty kupowałeś i za ile.
    Interesują mnie ceny sprzętu minimalne, tylko o nich dyskutujemy.

    >Czekam na kontrpropozycje, co mogłem kupic nadajacego sie do
    > uzywania za cene obecnego lapka za 1200zł.
    > I na razie litosciwie pomine, ze obecne 1200zł to wtedy bylo wielokrotnie
    > mniej...

    > Konkretny zestaw, konkretne ceny.

    RGB PC XT, HDD 20 MB, RAM coś koło 1 MB, stacja dyskietek bodajże 5,25,
    monitor Hercules mono bursztynowy.
    Zadowolony?

    > Co własciwie konczy dyskusje.
    > Na słowo ci nie uwierze.

    Wisi mi to i powiewa.
    Skoro nie deklarujesz że wejdziesz pod stół i będziesz szczekał, to nawet 1
    kroku od biurka nie zrobię dla Ciebie.
    Za darmo umarło.

    A skoro piszesz "mam ale nie pokaze" to dziekuje
    > za dyskusje.

    > Ale ja powyzej napisałem, ze pamietam...

    Nie interesują mnie Twoje deklaracje, tylko fakty.
    A fakty są takie, że nie pamiętasz.

    > Zreszta podałem ci troche konkretniejsze dane niz twoje "kupiłem komputer"
    > Podałem konkretna konfiguracje, konkretna cene...

    I co w związku z tym?
    Jak to się ma to faktu, że nie było tańszych?
    HINT: wcale.

    > Zalinkowałem ci ulotke...

    Gdzie widziałem ceny o połowę niższe od deklarowanych przez Ciebie.
    W jednym z najdroższych sklepów.
    Nic Ci to nie daje do myślenia?

    > No to pytałem gdzie kupowałes?
    > Jezdziłes do fabryki i sobie przywoziłes?

    Nie, w Poznaniu, w firmie pod moją szkołą, bo miałem po drodze.
    Więc pewnie dałoby się jeszcze taniej, gdyby ktoś wiedział gdzie i umiał
    poszukać.

  • 123. Data: 2013-12-05 17:45:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:52a02827$0$2140$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Dnia 2013-12-04 19:08, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > 2001 - w linku to widać, u mnie czeski błąd :)
    > Pytanie jednak pozostaje aktualne - jak z tego złożyć kompa za 1000pln?

    Wszedłem sobie do Optimy (bo akurat rok później czyli w 2002 zaczynałem
    działalność związaną wtedy z handlem komputerami) i sprawdziłem ceny
    detaliczne w archiwalnym cenniku.
    No i widzę zestaw z Duron 800 za 1022,13 (fakt, to kwota netto, więc trochę
    więcej niż 1000 w sumie).
    Nie wiem co w nim było, ale był to działający sprzęt.
    Bez monitora rzecz jasna.

    Kolejne ceny to 1200, 1400, 1600 itd.

    Coś jeszcze mam dodawać?

    > - no chyba, że w 2001 była górka :)

    Może i tak.

  • 124. Data: 2013-12-05 17:47:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail n...@n...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Wiesz, wczytuje sie w ten wątek i chyba chodzi o to, ze pisząc "20 lat
    > wczesniej" ja czy ty wzięlismy pod uwage rok 95-97 gdzie komputery były
    > juz
    > w miare popularne w domach i gdzie kosztowały w granicach 4000 tysiecy.
    > Cavallino wziął za to pod uwage rok 1990, gdzie można było kupić komp za
    > 10.000.000 czyli nominalnie 1.000zł tyle tylko, ze to były takie poczatki,
    > ze nikt kompa do domu nie kupował.

    Ja kupowałem, więc Twoje "nikt" to bzdura.
    I większość moich kolegów z klasy też nabyła kompy w ciągu pierwszego roku.

    Ale naście lat później niewiele się zmieniło, jeśli chodzi o ceny.

    > Tylko firmy i istytucje.

    No i widzisz jak mało wiesz.

  • 125. Data: 2013-12-05 17:47:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:52a02a53$0$2140$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Dnia 2013-12-04 19:09, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A to co^ - nie Ty pisałeś?

    Tak ja - nie zauważyłeś słowa "nominalnie"?

  • 126. Data: 2013-12-05 17:48:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail n...@n...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Ale potem w innym poscie dodał że chodziło o ceny nominalne.

    Nie - w tym samym raptem zdanie wcześniej.
    Tak to jest jak się nie czyta na co się odpowiada.

    > I tym jednym zdaniem zostało to wszystkim narzucone.

    Dokładnie tak.

  • 127. Data: 2013-12-05 18:43:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

    >Podstawa to jest to, od czego zaczyna się cennik, a nie czyjeś
    >widzimisie.
    >Na tym chyba można zakończyć tą dyskusję.

    XT w 1990 to nie byla podstawa tylko desperacja.
    Zreszta jak sam pisales - po pol roku kupiles lepszy :-)

    J.

  • 128. Data: 2013-12-05 18:49:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w

    > XT w 1990 to nie byla podstawa

    Skoro był w cenniku i dało się go kupić to była podstawa.
    Twoje widzimisie możesz sobie w buty włożyć.

    Bardziej był podstawą, niż obecny cennik np. Kia Soul czy Citroena
    C4Aircross, których w podstawie kupić nie idzie.

  • 129. Data: 2013-12-05 19:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Po co odpowiadasz, jeśli było bezsensowne Twoim zdaniem?
    > Bo nie zrozumiałeś, czy nie doczytałeś?

    Bo zdroworozsądkowo załozyłem, ze jeżeli odnoga wątku jest o porównywaniu
    cen, to odpowiadając, będziesz pisał o porównywaniu cen a nie o
    porównywaniu liczb, które nic nam nie powiedzą czy cos było droższe albo
    tansze.

    Pamiętasz jeszcze pierwotną teze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 130. Data: 2013-12-05 19:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Podstawa to jest to, od czego zaczyna się cennik, a nie czyjeś
    > widzimisie.

    Ze co?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie