  • 111. Data: 2013-12-05 10:42:07
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    Dnia Wed, 4 Dec 2013 14:33:10 +0100, J.F napisał(a):

    >Syn odniósł poważne obrażenia ciała, cud, że wyszedł z życiem.
    >Dostali

    No to kwota odszkodowania moze byc zasadna.

    >strzał w drzwi kierowcy od rozpędzonego Tira - typowe wyjechanie z
    >podporządkowanej na drogę krajową.
    >Odszokodowanie poszł z OC ojca.

    Ale w czym problem - ze takie duze, czy ze z OC ?
    Takie zasady, zona by nie dostala, ale dzieciom sie nalezy.
    Co prawda jak dziecko poniesie trwaly uszczerbek lub spedzi w szpitalu
    ponad 7 dni, to bedzie sie tatus musial wykosztowac na adwokata, wiec
    moze lepiej nie domagac sie odszkodowania :-)

    >No i właśnie o to chodzi. Ileś milionów pojazdów, ileś szkód, ale po
    >przeliczeniu na poliśe nie wychodzi potrzeba podwyżki o 500 złotych.
    >Jestem
    >przekonany że mechanizm wyliczania kosztów polisy OC jest bardzo
    >skomplikowany w każdym TU.

    Ale jak do kazdej stluczki, ktorych jest pewnie z milion, doliczysz
    2000 zl na auto zastepcze, to juz bedzie istotny koszt.

    >Sprawa sprzed 3 lat, lecznie zakończone itp.

    Tym niemniej uczciwe odszkodowanie moze byc sporo wyzsze.

    J.

  • 112. Data: 2013-12-05 11:10:59
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Jeśli chodzi o zegar procesora - już nie. Natomiast moc obliczeniowa
    > rośnie tylko dzięki wtykaniu coraz większej ilości rdzeni do
    > procesora. Tyle, że magistrale nie wyrabiają :(

    Prędkości światła nie da się przekroczyć ;)
    A nanosekunda (czyli 1GHz), to 30cm.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 113. Data: 2013-12-05 11:31:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sqlwiel,

    Thursday, December 5, 2013, 11:10:59 AM, you wrote:

    > Prędkości światła nie da się przekroczyć ;)
    > A nanosekunda (czyli 1GHz), to 30cm.

    Czyli należy robić magistrale wewnętrzne. I tak właśnie się robi. Ale
    pamięci masowe i RAM są nadal za wolne :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 114. Data: 2013-12-05 12:35:21
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-04 22:24, J.F pisze:

    > Odra byla jedna, a pecetow wiele :-P

    Ale nie AT.

    > Rozmawiamy o cenie komputerow, a wiec o zakupach z roku 1990, a nie o
    > stanie posiadania.

    To nie pisz o standardzie.

    > Zreszta te pecety namnozyly sie lawinowo, i znacznie wiecej pamietam AT
    > niz XT.

    Z folderów reklamowych to może tak. Może tak zamawiano nowe na
    uczelniach, ale w firmach to raczej w kategoriach "rzadko", czyli
    jeden na wiele XT (XT w różnych odsłonach turbo, np. na NEC V20).
    Czasem się trafiały już 386, ale to prawdziwy rarytas był.

    > W 1990 bylo juz "normalnie". Tylko zarobki niskie. Ale juz nie po
    > 20$/miesiac.

    Co nie znaczy, że masowo kupowano AT.

    > Nie widze. EGA to g* bylo :-)

    Cieszyłbyś się jak dziecko, gdybyś wtedy coś takiego "dostał".

    > Nawet jakbys podal, to przeciez bym nie pamietal.
    > Chcialem tylko uzmyslowic ze przy takich zmianach nie ma co mowic o
    > "sensownosci".

    Aha, czyli nie były sensowne, ale standardem było zamawianie AT?

  • 115. Data: 2013-12-05 13:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A to co^ - nie Ty pisałeś?

    Ale potem w innym poscie dodał że chodziło o ceny nominalne.
    I tym jednym zdaniem zostało to wszystkim narzucone.
    Nie ważne, ze porównywanie cen nominalnych ma sens żaden bo nic nam nie
    mówi o tym, czy coś jest tansze czy nie. Mowi tylko ile nominalnie
    kosztowało, ale odniesienia do mocy nabywczych nie ma żadnego.
    Ale to nieważne.
    Cavallino powiedział, lud ma wykonać.
    A kto nie skacze z nami ten głupek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 117. Data: 2013-12-05 13:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@t...hell napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > a skądże. Prawo Moore'a nadal obowiązuje

    Tak, ale juz w troche inny sposób.
    Zwieksza sie ilosc rdzeni, architekture,nie ma już wielkich przyrostów
    zegarowych.
    Ale to nie ma znaczenia, ważniejsza była druga część zdania którą wyciąłeś.
    W roku 97 trzeba bylo kupić w miarę nowego kompa bo po 2-3 latach nowe
    aplikacje wymagały coraz wiecej mocy obliczeniowej i uzywanie starego
    komputera stawało sie niewygodne.

    Dzisiaj nie ma to juz takiego znaczenia.
    Obecnie do większości standardowych zastosowań wystarczy ci komputer za
    300zł. Monitor całkiem przyzwoity możesz kupić za 100zł.

    W roku 97 takich możliwości nie było, bo kupno komputeraz sprzed kilku lat
    dawałaby możliwośc pracy na procesorze 20MHz a po roku czy dwóch juz 200
    bylo słabe.
    Stad liczne próby podnoszenia mocy przez overclocking.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 116. Data: 2013-12-05 13:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Pytanie jednak pozostaje aktualne - jak z tego złożyć kompa za 1000pln?
    > - no chyba, że w 2001 była górka :)

    Wiesz, wczytuje sie w ten wątek i chyba chodzi o to, ze pisząc "20 lat
    wczesniej" ja czy ty wzięlismy pod uwage rok 95-97 gdzie komputery były juz
    w miare popularne w domach i gdzie kosztowały w granicach 4000 tysiecy.
    Cavallino wziął za to pod uwage rok 1990, gdzie można było kupić komp za
    10.000.000 czyli nominalnie 1.000zł tyle tylko, ze to były takie poczatki,
    ze nikt kompa do domu nie kupował.
    Tylko firmy i istytucje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 118. Data: 2013-12-05 13:15:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 05 Dec 2013 12:00:29 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

> [...]
    > 200 bylo słabe.
    > Stad liczne próby podnoszenia mocy przez overclocking.

    to jest największy ból firm produkujących hardware. Kiedyś wraz z każdą
    nową wersją Windowsa trzeba było wymieniać sprzęt tak jak piszesz.
    Obecnie nie ma takiej potrzeby. I to doprowadziło do gigantycznego spadku
    cen wraz zrewolucją mobilną. A na tak tanim sprzęcie trudno jest zarobić.
    Już wiele lat temu pecety przeszły z rynku premium na FMCG. To jest
    obecnie na poziomie cukru czy proszku do prania. Trzeba sprzedawać na
    wagony a nie na sztuki

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 119. Data: 2013-12-05 15:19:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-12-05 10:26, J.F pisze:

    > Jak ci koszta zycia wzrosna ponad pensje, to negocjacja bedzie prosta - podwyzka
    albo odchodze :-)

    ... a oni na to: super, bo i tak przenosimy dział do Bangalore.
    Albo: a wiesz, że nie ma takiego fachowca, którego nie da się zastąpić skończoną
    liczbą bezpłatnych stażystów?
    I nieważne, że to nie całkiem prawda. Ważne że shareholders value skoczy w krótkim
    okresie, a prezio dostanie premię.

  • 120. Data: 2013-12-05 17:26:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Od samego początku piszę, że przez długie lata podstawą był sprzęt za
    > ok. $1000 - w 1990 roku podstawą był AT/286-16MHz

    Podstawa to jest to, od czego zaczyna się cennik, a nie czyjeś widzimisie.
    Na tym chyba można zakończyć tą dyskusję.