  • 21. Data: 2011-04-28 11:55:19
    Temat: Re: Kalkulator ZEZA - nowa wersja, info
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > tak przypomniało mi się, że kolega używa tego dekodera,
    > więc zapytałem go opinię i cóż:
    > - wymienił kondensatory w zasilaczu
    > - wstawił większy radiator na procek + wiatrak
    > - odsunął dysk w kąt, najdalej od procka
    > w efekcie tych zabiegów przestało się przycinać.

    O wymianie elektrolitów w zasilaczu też już gdzieś czytałem, ale nie
    znalazłem dokładnego opisu co i na co wymienić
    Tak czy inaczej dzięki za poradę :-)

    > pasowałoby do Twojego opisu, na hb procek dekoduje programy,
    > z astry są fta.

    Też musi je jakoś przekształcić w obraz, ale być może jeśli nie są
    kodowane to ma z tym mniej roboty...

    > odepnij antenę i zobacz co pokazuje

    Siła 11, jakość skacze w zakresie 35-55
    Przy podłączonej antenie mam siłę około 80 (z każdego satelity) i jakość 98.

  • 22. Data: 2011-04-28 12:49:05
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Kwi, 12:05, Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>
    wrote:

    > Mnie to nie dziwi, rozumiem to tak, że sygnał 70% wystarcza żeby w
    > większości przypadków odbiór był bezbłędny lub korygowalny FEC-em, a
    > nawet jeśli raz na jakiś czas nie da się naprawić FEC-em, to pasek nie
    > zdąży tego pokazać.
    > PS. Bywa też tak, że mam poziom w granicach 25-50% i jakoś 0...

    Ja tam nie wiem jak wygladaja fanaberie konkretnych sprzetow ale
    poziom sygnalu to poprostu cos w rodzaju napiecia skutecznego.
    Natomiast jakosc to cos w rodzaju odstepu sygnalu od szumu. Taka
    troche barbarzynska interpretacja.
    Spowodowanie zeby sygnal byl silny to nie problem, wystarczy
    mocniejszy wzmacniacz albo wiecej szumow :)
    Natomiast zapewnienie jakosci czyli czytelnosci sygnalu uzytecznego
    jest trudniejsze. We wszystkich tunerach jakie mialem w lapach schemat
    byl wlasnie taki (wysoka sila ale slabsza jakosc).

    Nie wiem czy ta jakosc to "przed" czy "po" korekcji bledow. Sadze ze
    przed bo wtedy elegancko mowi o tym jaki sygnal leci z anteny. i jest
    niezalezne od FEC serwowanego przez nadawce.

    Jesli urzedujesz na slasku (polsl) to warunki masz podobne do moich z
    ta roznica ze ja nie mam niczego miedzy antena a niebem. Pogoda i
    klimat jest ten sam. Na antenie mi sie w zimie za wiele sniegu nie
    zbiera.
    Wiec jesli nic ci nie zawadza to dla pojedynczego hotbirda nie ma bata
    byle antena 65cm wystarczy.
    Ale jesli chcesz miec zeza na pare satelit to rzeczywiscie wieksza
    antena ci bedzie potrzebna.

    Do tego jak ustawiales antene na taki piszczyk z wskaznikiem
    wychylowym to moze byc zle ustawiona. U mnie ustawienie na piszczyk
    pozwolilo tylko z grubsza zlapac satelite. Reszte musialem robic na
    lornetke i wyniesiony na podworko telewizor :) A i tak mialem zle
    ustawiony pochyl konwertera.

  • 23. Data: 2011-04-28 12:57:19
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik ptoki napisał:
    > Spowodowanie zeby sygnal byl silny to nie problem, wystarczy
    > mocniejszy wzmacniacz albo wiecej szumow :)

    Istotnie, jak bawiłem się na dachu w instalacje to miałem siłę 50% przy
    konwerterze skierowanym w dach ;-)

    > Nie wiem czy ta jakosc to "przed" czy "po" korekcji bledow. Sadze ze
    > przed bo wtedy elegancko mowi o tym jaki sygnal leci z anteny. i jest
    > niezalezne od FEC serwowanego przez nadawce.

    To pewnie zależy od softu tunera.

    > Jesli urzedujesz na slasku (polsl) to warunki masz podobne do moich z
    > ta roznica ze ja nie mam niczego miedzy antena a niebem. Pogoda i

    Urzęduję w Gliwicach, a między anteną a niebem mam tylko chmury, jeśli
    jakoweś są.

    > Do tego jak ustawiales antene na taki piszczyk z wskaznikiem
    > wychylowym to moze byc zle ustawiona.

    Za pomocą tego samego piszczyka ustawiałem wszystkie konwertery, a
    dodatkowo posiłkowałem się podglądem na żywo - wytargałem na dach
    zasilanie, tuner i mały monitor od kamery. Dawniej to jeszcze ustawiałem
    za pomocą tunera analogowego, bo tam każdą nieprawidłowość od razu widać
    w pogorszeniu jakości obrazu.

  • 24. Data: 2018-10-05 00:06:03
    Od: w...@p...onet.pl

    W dniu poniedziałek, 25 kwietnia 2011 21:43:53 UTC+2 użytkownik Jerzy Pastusiak
    napisał:
    > Witam.
    >
    > Poniewaz na kilku forach widzialem duze zainteresowanie
    > tworzeniem zestawow satelitarnych do odbioru z wielu
    > kierunkow - czesto nietypowych, np. Astra 2 <--> Hellas,
    > w ostatnich dwoch dniach, majac troche czasu,
    > uzupelnilem strone:
    >
    > [Kalkulator ZEZA]
    > http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/zez.html
    >
    > o mozliwosc oblicznia parametrow "z reki":
    >
    > [Kalkulator ZEZA]
    > [Licz z Reki]
    > http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/zez.html#z_
    reki

    > Dodalem takze "antene 45cm", oraz opis:
    >
    > [Odległości LNB dla zeza HB <--> Astra 1]
    > http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/zez.html#mo
    noblok

    > Pzdr.J.P.

    Mam kłopot z (wąskie) konw. na 16,0 i 23,5 E. Z poz. 16 odbiera mało kanałów a 23,5
    mi zwiał i nie mogę ponownie dostroić - liczę na jakieś wskaz. Corab90, głów. na 19,2
    E.

  • 25. Data: 2018-10-05 13:07:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-10-05 00:06, w...@p...onet.pl wrote:
> [...]

    Brylantowa łopata!

    W.

  • 26. Data: 2018-10-05 16:21:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    w...@p...onet.pl wrote:

    > Mam kłopot z (wąskie) konw. na 16,0 i 23,5 E. Z poz. 16 odbiera mało
    > kanałów a 23,5 mi zwiał i nie mogę ponownie dostroić - liczę na jakieś
    > wskaz. Corab90, głów. na 19,2 E.

    Czemu mnie to nie dziwi?