  • 11. Data: 2011-10-24 14:35:34
    Temat: Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-10-24 15:48, Pszemol pisze:
    > Myślałem że to CEC idzie po kablu niezależnie od producenta sprzętu,
    > że jest jakiś standard...
    Niestety nie-standard, w dodatku nie z każdym każdy chce działać.
    Ideałem by było jakby działało tak prosto i dobrze jak DDC/pnp w
    monitorach w kablu VGA/DVI, ale jak zwykle w hdmi musieli przekombinować
    z DRM i innymi cudami.
    Sam walczyłem długo i niezbyt namiętnie, by komputer podłączony po HDMI
    do telewizora Samsung usypiał go idąc spać, i budził włączając się
    (czyli jak zwykły monitor komputerowy). Odpowiedz Samsunga - nie da się,
    prosze sobie kupić monitor.

    > Myk jest taki, że moje Samsungi są połączone również przez LAN
    > po Ethernecie, więc muszę sprawdzić czy to będzie działać tak samo
    > jak je odłączę od routera...
    Ethernet nic do tego nie ma

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2011-10-24 14:44:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    > zwykły monitor komputerowy). Odpowiedz Samsunga - nie da się, prosze sobie

    Chyba jednak coś ma, bo TV przełącza się na "źródło" z listy DLNA.

  • 13. Data: 2011-10-24 15:04:19
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-10-24 15:48, Pszemol wrote:
    [.....]
    > Natomiast mam do odgrywania europejskich filmów w PAL odtwarzacz
    > DVD Pioniera (bez funkcji blueray)
    Filmy w PAL na DVD? A cóż to takiego? :-)

    > Myślałem że to CEC idzie po kablu niezależnie od producenta sprzętu,
    > że jest jakiś standard...
    Z http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC:
    CEC wiring is mandatory, although implementation of CEC in a product is
    optional.

  • 14. Data: 2011-10-24 15:37:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message news:j83upp$ggn$1@news.onet.pl...
    > On 2011-10-24 15:48, Pszemol wrote:
    > [.....]
    > Filmy w PAL na DVD? A cóż to takiego? :-)

    To jest taki DVD w którym film zakodowany jest z ilością linii
    i częstością odświeżania ramki odpowiadającą systemowi PAL
    w przeciwieństwie do systemu amerykańskiego NTSC.
    Wiele (większość?) odtwarzaczy DVD na rynku amerykańskim
    nie jest w stanie poradzić sobie z odtwarzaniem europejskich
    płyt nawet gdy zakodowany na nich region jest '0', czyli dowolny
    odtwarzacz powinien je w teorii odegrać.

    Mieszkam w USA i chcąc oglądać europejskie filmy na DVD
    kupionych w Europie muszę mieć niestety coś więcej niż
    mój blueray player od Samsunga kupiony w sklepie w USA...
    Odtwarzacz jaki posiadam ma ustawienia co do formatu video
    i nazwane są PAL/NTSC mimo że sygnał zakodowany faktycznie
    nie jest na płycie zapisywany to jednak liczba linii i odświeżanie
    ramki robi najwyraźniej dla tego sprzetu zasadniczą różnicę.

    Te nazwy PAL/NTSC używane są nagminnie na okładkach
    płyt DVD do oznaczenia ilości linii i odświeżania ramki...
    Masz zwykle ikonę globusa z numerem regionu, np 1 dla
    Europy a 2 dla USA a pod globusem drukowanymi literami
    PAL lub NTSC mimo iż kolor nie jest kodowany PAL/NTSC.

  • 15. Data: 2011-10-25 15:09:54
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Oct 2011 15:16:46 +0200, IDKrzych
    <%moj_nick%@poczta.onet.pl> wrote:

    >Sony to "Bravia Sync" .. u innych też jakieś "sync" ;) (jakieś "Viera
    >Sync"?)

    W Panasonicu VieraLink, w Samsungu Anynet+. Z własnego doświadczenia
    wiem, że nagrywarka Samsunga nie gada wcale z TV LG, za to gada nie do
    końca OK z TV Panasonica. Sony PS3 gada w obie strony z TV Panasonica.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2011-10-25 18:48:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "BartekK" <s...@N...org> wrote in message

    > Chyba jednak coś ma, bo TV przełącza się na "źródło" z listy DLNA.

    Nie, nie ma - sprawdziłem bez podłączonego Ethernet - zachowuje się tak
    samo.