-
1. Data: 2009-01-11 13:17:35
Temat: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: "ZASK" <Z...@s...pl>
Co sadzicie o Kawie KLX 250 S (nowy, rocznik 2009) ? Jak to sie spisuje w
lekkim terenie ? Chodzi o lekkei enduro (typu dual purpose) do smigania po
lasach. Tyl;ko 4T i zeby serwis nie byl drogi/skomplikowany.
Kierowca: 105 kg, 190 cm wysokosci.
Czy jest jakas alternatywa (tylko NOWY!) dla niego za 15-20 tys. zl (20 tys.
granica nieprzekraczalna).
Przy okazji gdzie znajde nowy cennik motocykli na 2009 ??, dilerzy (poza
Honda i Suzuki) nie chwala sie cenami za bardzo...
Pozdrawiam
Zenek
-
2. Data: 2009-01-11 15:31:08
Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Uzytkownik "ZASK" <Z...@s...pl> napisal w wiadomosci
> Co sadzicie o Kawie KLX 250 S (nowy, rocznik 2009) ? Jak to sie spisuje w
> lekkim terenie ? Chodzi o lekkei enduro (typu dual purpose) do smigania po
> lasach. Tyl;ko 4T i zeby serwis nie byl drogi/skomplikowany.
> Kierowca: 105 kg, 190 cm wysokosci.
szalu przy twojej wadze nie bedzie ale kolem powinno zamieszac, generalnie
moje zdanie o klx jest takie ze sa to motocykle malo wyczynowe i do twojego
zastosowania powinny spokojnie wystarczyc
> Czy jest jakas alternatywa (tylko NOWY!) dla niego za 15-20 tys. zl (20
> tys. granica nieprzekraczalna).
no w tej cenie masz Yamahe wr 250r ( to R jest istotne ) motocykl bardzo
odmienny niz wr 250F pod wzgledem silnika, zawieszenia i innych paru
drobiazgów, w zamian masz dosc trwaly silnik i poreczny motorek. Po prostu
wersja R to nie wyczynowe enduro do takich zastosowan jak ty chcesz.
Jechalem tym w dwóch wersjach i takiej prosto z paczki ( takie delikatne
endurok ) i na takiej w której zmienilismy tlumik na tuningowy FMF - silnik
zaczal oddychac tak jak trzeba i motor staje sie bardzo przyjemny. Wydaje mi
sie ze w KLX tez trzeba to zrobic.
na jednym i drugim filmie widac ze firma przedstawia to jako prawie
wyczynówka ale to co widac to zasluga dobrego szofer..
kawasaki http://www.youtube.com/watch?v=yLqzOQwxuS8&NR=1
yamaha http://www.youtube.com/watch?v=iu50ONxFKW4
wybierz ten co ci sie bardziej podoba:)
pozdrawiam
Rafal
450exc
-
3. Data: 2009-01-11 16:08:47
Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: "ZASK" <Z...@s...pl>
>> Co sadzicie o Kawie KLX 250 S (nowy, rocznik 2009) ? Jak to sie spisuje w
>> lekkim terenie ? Chodzi o lekkei enduro (typu dual purpose) do smigania
>> po lasach. Tyl;ko 4T i zeby serwis nie byl drogi/skomplikowany.
>> Kierowca: 105 kg, 190 cm wysokosci.
>
> szalu przy twojej wadze nie bedzie ale kolem powinno zamieszac, generalnie
> moje zdanie o klx jest takie ze sa to motocykle malo wyczynowe i do
> twojego zastosowania powinny spokojnie wystarczyc
Ja wiem ze to spokojne enduro. Jedyny minus jak widze to tylko dosc mala moc
Kawy. A jak zawieszeniowo wypada taki KLX 250 S ? I druga sprawa - jak z
serwisem, czy jest drogi i upiardliwy (jak w KTM-ach gdzie co pare(nascie)
motogodzin trzeba cos zmieniac) ?
>> Czy jest jakas alternatywa (tylko NOWY!) dla niego za 15-20 tys. zl (20
>> tys. granica nieprzekraczalna).
>
> no w tej cenie masz Yamahe wr 250r ( to R jest istotne ) motocykl bardzo
> odmienny niz wr 250F pod wzgledem silnika, zawieszenia i innych paru
> drobiazgów, w zamian masz dosc trwaly silnik i poreczny motorek. Po prostu
> wersja R to nie wyczynowe enduro do takich zastosowan jak ty chcesz.
No Yamaha lepsza, bardziej niezawodna, trwala i ponoc lepsza w terenie.
Ciekawi mnie jak wygladaja koszty serwisu obu maszyn (chodzi mi glównie o
przeglady w okresie gwarancji i te obowiazkowe po gwarancji, co ile
moto-godzin sie wymienia rózne cuda i ile to kosztuje?).
> Jechalem tym w dwóch wersjach i takiej prosto z paczki ( takie delikatne
> endurok ) i na takiej w której zmienilismy tlumik na tuningowy FMF -
> silnik zaczal oddychac tak jak trzeba i motor staje sie bardzo przyjemny.
> Wydaje mi sie ze w KLX tez trzeba to zrobic.
O tlumiku tez sie pomysli w przyszlosci.
> na jednym i drugim filmie widac ze firma przedstawia to jako prawie
> wyczynówka ale to co widac to zasluga dobrego szofer..
> kawasaki http://www.youtube.com/watch?v=yLqzOQwxuS8&NR=1
> yamaha http://www.youtube.com/watch?v=iu50ONxFKW4
Obejrze filmy, dzieki!
> wybierz ten co ci sie bardziej podoba:)
Bardziej podoba mi sie Yamaha, ale pomysle o obu jeszcze pod katem
serwisowania.
Zenek
-
4. Data: 2009-01-11 16:23:25
Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-01-11 16:31:08 +0100, "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> said:
> na jednym i drugim filmie widac ze firma przedstawia to jako prawie
> wyczynówka ale to co widac to zasluga dobrego szofer..
> kawasaki http://www.youtube.com/watch?v=yLqzOQwxuS8&NR=1
> yamaha http://www.youtube.com/watch?v=iu50ONxFKW4
Swoją szosą to bardzo fajnie, że po paru latach niebytu rozwija sie
klasa dualsportów. Szkoda, że nie ma nic ze środka pojemności, choć do
niedawna dolny biegun to w większości 125 :-/ Teraz 250 lub ~600,
brakuje IMHO czegoś z okolic 400. Trochę szkoda, że nowa Husqa 350
będzie konstrukcyjnie wyczynówką, ale może inni producenci ruszą w tym
kierunku, "poprawiając" włochów (czy tam niemców).
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
5. Data: 2009-01-11 16:30:01
Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-01-11 17:08:47 +0100, "ZASK" <Z...@s...pl> said:
> Ja wiem ze to spokojne enduro. Jedyny minus jak widze to tylko dosc
> mala moc Kawy.
Przy Twojej wadze dość szybko może okazać się słabowity. Ale to bardzo
zależy od temperamentu i oczekiwań.
> I druga sprawa - jak z serwisem, czy jest drogi i upiardliwy (jak w
> KTM-ach gdzie co pare(nascie) motogodzin trzeba cos zmieniac) ?
Nie, oba to dual-sporty, przeglądy co pare tys. km.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
6. Data: 2009-01-11 16:39:23
Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: "ZASK" <Z...@s...pl>
>> na jednym i drugim filmie widac ze firma przedstawia to jako prawie
>> wyczynówka ale to co widac to zasluga dobrego szofer..
>> kawasaki http://www.youtube.com/watch?v=yLqzOQwxuS8&NR=1
>> yamaha http://www.youtube.com/watch?v=iu50ONxFKW4
>
> Swoją szosą to bardzo fajnie, że po paru latach niebytu rozwija sie klasa
> dualsportów. Szkoda, że nie ma nic ze środka pojemności, choć do niedawna
> dolny biegun to w większości 125 :-/ Teraz 250 lub ~600, brakuje IMHO
> czegoś z okolic 400. Trochę szkoda, że nowa Husqa 350 będzie
> konstrukcyjnie wyczynówką, ale może inni producenci ruszą w tym kierunku,
> "poprawiając" włochów (czy tam niemców).
>
Suzuki już nie sprzedaje (w Europie) DR-Z 400, KTM-y są mocno wyczynowe (i
drogie) i brakuje takich dual purpose enduro. Szczególnie tak jak piszesz o
poj. 350-400. Bo 600-ki są już za ciężkie,duże, toporne. W teren sie nie
nadają za bardzo.
Z.
-
7. Data: 2009-01-11 16:45:22
Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Uzytkownik "ZASK" <Z...@s...pl> napisal w wiadomosci
> Ja wiem ze to spokojne enduro. Jedyny minus jak widze to tylko dosc mala
> moc Kawy. A jak zawieszeniowo wypada taki KLX 250 S ? I druga sprawa - jak
> z serwisem, czy jest drogi i upiardliwy (jak w KTM-ach gdzie co
> pare(nascie) motogodzin trzeba cos zmieniac) ?
20pare koni to normalna moc z nie wysilonego 250 w czteropaku, co za tym
idzie jest to bardzo trwala jednostka nie wymagajaca czestego zagladania do
silnika, nie katuje opon i napedu. Ma sie to nijak do KTM czy innch sprzetów
wyczynowych bo my tu rozmawiamy o konstrukcjach czysto dla amator.
> No Yamaha lepsza, bardziej niezawodna, trwala i ponoc lepsza w terenie.
> Ciekawi mnie jak wygladaja koszty serwisu obu maszyn (chodzi mi glównie o
> przeglady w okresie gwarancji i te obowiazkowe po gwarancji, co ile
> moto-godzin sie wymienia rózne cuda i ile to kosztuje?).
no Yamaha ponoc zastosowala silnik który uzywa w swoich albo skuterach albo
jakis malych motorach szosowych które dostepne sa na Japonie wiec widac ze
silnik bedzie praktycznie bez obslugowy:)
> O tlumiku tez sie pomysli w przyszlosci.
koniecznie, dzwiek oryginalu a w zasadzie jego bezdzwiek jest nie do
zniesienia:)
wybierz ten co ci sie bardziej podoba:)
>
> Bardziej podoba mi sie Yamaha, ale pomysle o obu jeszcze pod katem
> serwisowania.
o yamahe moge ci napisac jutro jak pogadam z kumplem, ostatnio byl na
swietach w Hiszpani i mial z soba swoje wr400 i wr250r do jazdy turystycznej
bo tamtych górach wystarczala
pozdrawiam
rafal
450exc
-
8. Data: 2009-01-11 16:52:49
Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-01-11 17:39:23 +0100, "ZASK" <Z...@s...pl> said:
>> Swoją szosą to bardzo fajnie, że po paru latach niebytu rozwija sie
>> klasa dualsportów. Szkoda, że nie ma nic ze środka pojemności, choć do
>> niedawna dolny biegun to w większości 125 :-/ Teraz 250 lub ~600,
>> brakuje IMHO czegoś z okolic 400. Trochę szkoda, że nowa Husqa 350
>> będzie konstrukcyjnie wyczynówką, ale może inni producenci ruszą w tym
>> kierunku, "poprawiając" włochów (czy tam niemców).
>>
>
> Suzuki już nie sprzedaje (w Europie) DR-Z 400,
Ano. Podobno wycofali się ze względu na normy Euro3, choć Kalifornia
też ma dość ostre i tam jakoś przechodzą...
> KTM-y są mocno wyczynowe
Nie tylko KTMy. Husqi, Hondy, Yamahy - też mają podobne rygory serwisowe.
> Szczególnie tak jak piszesz o poj. 350-400. Bo 600-ki są już za
> ciężkie,duże, toporne. W teren sie nie nadają za bardzo.
Są wyjątki nadające się - LC4, TE610, G650X - ale to dalej klasa
ciężka, duża bezwładność silnika i nadmiar mocy do amatorskiego latania
po krzakach. Da się, ale to bardziej męcząca wersja.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
9. Data: 2009-01-11 16:54:58
Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
news:gkd6q9$glh$1@inews.gazeta.pl...
> On 2009-01-11 17:08:47 +0100, "ZASK" <Z...@s...pl> said:
> Przy Twojej wadze dość szybko może okazać się słabowity. Ale to bardzo
> zależy od temperamentu i oczekiwań.
no słuchaj kolega na wstępnie powiedział że maszyna ma być na grzyby więć
mąć w głowie:)
pozdrawiam
rafał
450exc
-
10. Data: 2009-01-11 17:28:16
Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
news:gkd851$o2b$1@inews.gazeta.pl...
> Są wyjątki nadające się - LC4, TE610, G650X - ale to dalej klasa ciężka,
> duża bezwładność silnika i nadmiar mocy do amatorskiego latania po
> krzakach. Da się, ale to bardziej męcząca wersja.
siedział kiedyś na g650x? te610 albo LC4 są przy nim jak crossufki:)
Bynajmniej moja mała dupa takie ma odczucia
pozdrawiam
rafał
450exc