    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)
    Date: Fri, 14 Sep 2012 22:56:35 +0200

    Dzień dobry wieczór bardzo.
    Ano, jak tytuł wskazuje, potrzebuję stabilizatora, możliwie niskiego zrzutu,
    czyli LDO, czy jak go zwał, w obudowie TO3 (w innych obudowach znalazłem),
    5V, 5A, a przynajmniej 4.5, chcę jednak mieć zapas. Wejście ok. 8.5, wyjście
    w zakresie TTL, prąd j.w. Napięcie dodatnie.
    Poguglałem, ale nic swoistego.
    Nawet takie coś znalazłem, czyżby firma niekumata? (nie o cenę chodzi, tylko
    o obudowę...) Układ byłbym w stanie "zagospodarować", ale, czy ufać
    sprzedawcy, który jawnie myli obudowę TO220, z TO3? (Sam układ mi pasuje, bo
    jest "małego zrzutu").
    Niby szukając znalazłem LM323K, z tabeli wynika, ze w zasadzie by uciagnął,
    ale nie chcę ryzykowac po pierwsze, wtórnego przebicia, po drugie
    niestabilności (praca na granicy, lub nawet z nieco przekroczonymi
    parametrami), zbyt cennym dla mnie jest urządzenie, które ma byc tym
    zasilane, już i tak zostało uszkodzone przegrzanym zasilaczem (na
    stabilizacji traciło się prawie 50W, i to się niesamowicie grzało! Nie
    miałem jednak wyboru i musiało tak być, dziś mam wybór i chcę to porządnie
    zrobić), nie chcę, aby padło do reszty, na razie usterka to tylko
    niedogodność, jej usunięciem zajmę się później. Na razie od 10 lat z hakiem
    leży w szafie.
    Jakiś mający chyba ludzi za nic (a moze za idiotów? A moze tylko
    przewrażliwiony jestem, a człowiek jest niewinny?) sprzedawca z Opola, na
    Świstaku oferował LM309K, reklamując jako 5V, 50W, co by sugerowało i 10A
    (co by mi cholernie pasowało), tymczasem ma niewiele ponad 1A, a max moc
    strat, to 20W, więc nawet po zsumowaniu użytecznej i stratnej nijak 50W nie
    wychodzi...
    Pozostaje mi chyba nabyć LM1084 użyć, ale to jest TO220 (zmieszczę, koko
    spoko, i się nie spali, ale stokroć wolałbym TO3, bo taki mam radiator).
    Nawet nie o cenę chodzi (zresztą znalazłem za 8 złotych, a pewnie są tańsze,
    inni zaś powyżej 30 PLN chcieli), jestem w stanie wysupłać, tylko o to, zeby
    było jak to "zagospodarować" i żeby stabilne było.
    W związku z tym pytanie - czy istnieje TO3, 5V +-TTL, absolutnie minimum
    4.5A, ale lepiej przynajmniej 5A, może być więcej, byle rozmiar nie
    spuchł...?
    Jeśli tak, to pod jakim symbolem go znajdę, jeśli nie... to wezmę LM1084,
    trudno...?

    Uśmiech o podpowiedź :)