  • 71. Data: 2012-12-19 00:03:07
    Temat: Re: Jebany system
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    W dniu 2012-12-18 19:32, PK pisze:

    > Nie wiem co ma fart wspólnego ze zdawaniem PJ.
    > Prowadziłeś dziś? Udało Ci się nikogo nie zabić? To była kwestia
    > farta czy po prostu umiesz jeździć tak, żeby nie rozjeżdżać ludzi?

    Prowadzilem i prowadze bez kolizji od marca 1989

    > PJ to taki egzamin jak każdy inny. Trzeba umieć się uczyć i nie
    > można się bać ruchu ulicznego.
    > I tak jak patrzę na znajomych bliższych i dalszych, to zależność
    > jest bardzo prosta. Najlepiej egzamin na PJ idzie osobom na ciężkich
    > studiach i mających jakiś staż na drodze (rower, skuter).

    A jak Ty i Twoi znajomi na ciezkich studiach rozpoznaja znak na zdjeciu?
    http://img838.imageshack.us/img838/2852/rondoz.jpg
    Wytlumacz mi czy to znak zakazu, nakazu? I co oznacza, bo ja nie wiem,
    mimo ciezkich studiow i madrych znajomych z praktyka na skuterach.

  • 72. Data: 2012-12-19 00:03:41
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-12-18 23:28, (Tom N) pisze:

    > i ma taki przymus?

    Jeśli lewy jest zajęty - tak.
    On ma tam znak ustąp.

    ?

    --

    RedLite

  • 73. Data: 2012-12-19 00:04:21
    Od: <5...@5...000421.invalid> (Tom N)

    trolling tone w

    > No to cytat z tekstu powyżej tej tabelki:
    > Największą liczbę sprawców wśród kierujących, zanotowano w przedziale
    > wiekowym 25-39 lat.

    Czyli nie "20-letni", tylko z przedziału 25-39

    > Dużą liczbę wypadków spowodowali młodzi kierujące w wieku 18-24 lata

    I do tego przedziału /łapią/ się "20-letni"

    > Jest to grupa osób, którą
    > cechuje brak doświadczenia i umiejętności w kierowaniu pojazdami

    A tu jest różnica pomiędzy kierowcami, o których pisałeś i kierującymi, o
    których statystyka jest... Znajdź ją!, jeśli potrafisz!

    --
    'Tom N'

  • 74. Data: 2012-12-19 00:08:24
    Od: <6...@3...000824.invalid> (Tom N)

    RedLite w

    > Jeśli lewy jest zajęty - tak.
    > On ma tam znak ustąp.

    Potomek drebina też, więc zapomnij o znakach.

    > ?

    Autor wątku unika odpowiedzi skąd dokładnie jechały, i który pas chciały
    zająć pojazdy, przejrzyj wątek, to zrozumiesz.

    CROSS: pl.pregierz,pl.misc.samochody
    --
    'Tom N'

  • 75. Data: 2012-12-19 00:13:31
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-12-18 23:59, PK pisze:

    > No i nasz "hero" też wyjeżdżał z podporządkowanej. Obaj byli w takiej
    > samej sytuacji, po prostu trzeba było puścić tego z prawej i nie
    > cudować.

    Nie mówię jak powinien się zachować, tylko jaką powinien przyjąć linie
    obrony.

    > No i co by mu przyszło z tego odwoływania? Ja rozumiem, że egzaminator
    > może się pomylić i uwalić dobrego kierowcę w niejasnej sytuacji. Jakby
    > nie patrzeć: stówa wraca do portfela i kolejny egzamin jest za
    > friko, ale i tak trzeba go zdać.

    na drogach bywają watpliwe sytuacje. A trzeba widzieć, żee w WORDzie
    maja obowiązek niejasne sytuacje rozstrzygać na korzyść zdjącego.
    To raz.

    Moja znajoma oblała w sposób trochę dyskusyjny - jej zdaniem egzaminator
    niepotrzebnie użył hamulca.
    Odwołała się, przy czym były tam jeszcze problemy z uzyskaniem zapisu wideo.
    Koniec końców, dostała dowolny termin za free, plus egzaminatora, który
    bacznie obserwował spadające liście. Zdała pomimo błędów
    To dwa.

    --

    RedLite

  • 76. Data: 2012-12-19 00:19:33
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    Ci się nie dziwię! Kiedyś się zdawało :) Dziś jak po W-wskim Targówku czy
    Bródnie jeźdzę za "L"ką to mnie k...ca bierze - jak oni uczą tych ludzi
    jeździć. Bez życia - debilnie. Daleko mi od łamania na chama przepisów - ale
    po stolycy trzeba jeździć z jajem inaczej jest się mkarwanem albo jego
    kundlem (r)Azorem Dupowłazem

  • 77. Data: 2012-12-19 00:20:17
    Od: <5...@4...002018.invalid> (Tom N)

    RedLite w

> [...]

    > Koniec końców, dostała dowolny termin za free, plus egzaminatora, który
    > bacznie obserwował spadające liście. Zdała pomimo błędów

    Pogrzeb w Szczecinie po świętach...
    To trzy.

    --
    'Tom N'

  • 78. Data: 2012-12-19 00:21:23
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    Użytkownik "RedLite" <y...@b...von.pl> napisał w wiadomości

    > Musiałby zmienić pas. Sytuacja patowa.

    Powiedział SPEC i ZNAWCA od przepisów ruchu drogowego. Jak się na czymś PAŁO
    nie znasz to stul pysk.

  • 79. Data: 2012-12-19 00:23:08
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-18, RedLite <y...@b...von.pl> wrote:
    > na drogach bywają watpliwe sytuacje. A trzeba widzieć, żee w WORDzie
    > maja obowiązek niejasne sytuacje rozstrzygać na korzyść zdjącego.
    > To raz.

    Oczywiście. Tyle że to nie była niejasna sytuacja. Mogła być
    trudna dla zdającego, ale dyspozycje znaków są dosyć oczywiste.

    Mnie nie interesuje, jaką linię obrony mieliby obrać drebin z juniorem.
    Mi chodzi o to, jak powinni jeździć, żeby
    a) zdać egzamin,
    b) nie powodować zagrożenia.
    W tej sytuacji po prostu trzeba było pusić człowieka po drugiej
    stronie. To jest dobre, poprawne i bezpieczne wyjście. A każde
    inne jest albo wątpliwe formalnie albo ryzykowne, więc po co?

    pozdrawiam,
    PK

  • 80. Data: 2012-12-19 00:24:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia 18 Dec 2012 21:22:39 GMT, PK napisał(a):

    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    inne osoby związane ze sportem motorowym.

    > Myślę, że na dużej próbie miałbym podobny wynik. Znajomi: głównie
    > matematycy, fizycy, kilku ekonomistów.
    >
    > Jedni potrafią jeździć, a inni potrafią się uczyć. Naprawdę w życiu
    > trafiają się wyzwania trudniejsze niż PJ.

    Inna sprawa że teraz oglądam dane statystyczne dostępne w necie.
    Np:
    http://www.pord.pl/doc/statystyki_egzaminow.pdf
    http://www.eurzad.szczecin.pl/files/56E23D39C8BB45AC
    9DC1FCA2DD480D4E/Zdawalno%C5%9B%C4%87%20za%202012%20
    I.pdf
    Na oko zdawalność egzaminu praktycznego kat. B jest poniżej 25%

    Więc wygląda że faktycznie jest trudniej niż kiedyś.
    Albo egzamin trudniejszy, albo teraz w łapę nie biorą.

    I to też nie wygląda tak że jeździć nie potrafią, bo na te kategorie gdzie
    z założenia kandydat jeździć już umie (C, D, E), statystyka trochę wyższa
    ale nie powala.

    > To jest akurat świetny pomysł i wszystkim polecam. Ja po kursie
    > objeździłem WSZYSTKIE drogi w okolicy ośrodka i zrobiłem chyba
    > wszystkie możliwe manewry na trudniejszych skrzyżowaniach. Warto
    > też pojeździć za egzaminem, ale bez przesady (rowerzysta w lusterku
    > stresuje młodego kierowcę, a sam egzamin też jest dosyć męczący).

    No nie tak że rowerzysta w lusterku - tak to się zazwyczaj nie udało, ale
    starałem się po prostu mieć egzamin w zasięgu wzroku.

    W sumie wyglądało to tak, że jak mi kursant dał radę uciec, albo
    przynajmniej wymagał solidnego pedałowania to zazwyczaj zdawał. A jak nie
    miałem problemów z nadążeniem, to egzaminator prędzej czy później kursanta
    uwalił.