  • 41. Data: 2011-07-12 18:13:01
    Temat: Re: Jazda po czesku
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-12 00:29:12 +0200, "Mako" <m...@n...com> said:

    > Witam,
    >
    > Miałem okazję kilka dni pojeździć po Czechach i wstyd się przyznać ale
    > przeżyłem szok kulturowy.

    To samo jest przy chodzeniu pieszo wśród Czechów.

    > Jeśli ktoś bliżej zna ten naród to proszę o odpowiedź czemu wszyscy
    > przestrzegają tam przepisów a ograniczeń prędkości w szczególności?

    Jest taki wredny i kłamliwy dowcip:
    - Dlaczego w Czechosłowacji nie było partyzantki?
    - Bo była zakazana!

    > Czy jest to spowodowane:
    > * mentalnością narodu

    Tak.

    > * strachem przed spotkaniem z policją i mandatem

    Też, ale bez przesady, z powodu jw.

    > * stanem infrastruktury drogowej

    Nie.

    > * inne przyczyny?

    Nie.

    --
    Bydlę

  • 42. Data: 2011-07-12 18:13:16
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-12 03:58:50 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> said:

    > W życi ...

    Zjadło ci "u".
    ;>

    --
    Bydlę

  • 43. Data: 2011-07-12 18:46:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-12 14:50, J.F pisze:

    > A w jakim rejonie to bylo ? Bo ja raczej raczej znam odwrotnie.
    > Jeda Czesi przez wies i trzymaja 50.

    Ja mogę tylko potwierdzić Twoją opinię. Do tego nie zauważyłem jakichś
    specjalnych różnic w zachowaniu kierowców w zależności od rejonu.
    Faktem jest, że dla niektórym może być szokiem np. nówka wielkie
    Audi czy inny MB ciągnący się na ograniczeniu i wcale nie próbujący
    wyprzedzać :) Zresztą element dość ciekawy - widoczny pomiar prędkości
    przy niektórych wjazdach w teren zabudowany. Coś podobnego do:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/883aab6fce
    7d9403.html
    ale w postaci znaku drogowego stojącego po prawej stronie drogi
    - tak jak 70 na tym przykładzie.

    > No coz, ja znam bardziej tereny przygraniczno-narciarskie .. jakbym
    > chcial budzet podreperowac, to bym sie ustawil po drodze do takiego
    > Spindlerovego Mlyna czy Janskich Lazni i zgarnal Polakow dwie setki co
    > tydzien. Tymczasem patrol tam widuje .. raz na rok. I wcale nie wylapuje
    > Polakow - lapie jak im podejda.

    No ja trochę więcej/dalej ( :) ) jeździłem i przyznam się szczerze, że
    suszarkowych widywałem i raczej nie zauważyłem, by wybierali sobie
    rejestracje. Co do szaleństw - czasem widywałem jakieś dziwactwa na
    autostradzie, ale to tylko na pewnych odcinkach. Klucza do tego nie
    znam - trzeba by autochtonów zapytać :)

  • 44. Data: 2011-07-12 18:59:01
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-12 14:40, Rafał Grzelak pisze:

    > O to to - tyle najlepiej zapamietalem. Jak stalo (40) przed zakretem,
    > to 50 bylo za szybko.
    >
    > A u nas? Na lacznicach S8 z Trasa Torunska w waw stoi ograniczenie do
    > 50... W efekcie mamy 120-50-80.

    Aby było z fotoradarami/suszarkami gdzie się ustawić i łupić kierowców.

  • 45. Data: 2011-07-12 19:55:44
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-12 17:56, Cavallino pisze:

    > A kto był miejscowy w tym opisie, ten Węgier w Serbii?
    > Bo zapieprzające kolumny prowadziły różne auta, również austriackie,
    > więc też nie miejscowi.

    Ale skoro w mówisz o całej kolumnie to pewnie paru miejscowych jechało
    przed nim. Ok, jednak podtrzymuje swoje zdanie. Jak już zapieprzać, to
    rozsądniej (z punktu widzenia ewentualnych pocztówek i innych nagród)
    nie na początku kolumny.

    Shrek.

  • 46. Data: 2011-07-12 21:09:30
    Od: Koniejo <j...@c...pl>

    Hejahej

    On 12/07/2011 10:23, mAro wrote:
    > Witam,
    > Mało piszę często czytam :)
    > (ciach)
    > Oczywiście - wszędzie dobrze gdzie nas nie ma to raz, a dwa, że znam
    > mało Czechów :) Ale z moim jednym kumplem, który sporo czasu pracował
    > w Londynie doszliśmy do wniosku - że nam Polakom zdecydowanie bliżej
    > do Brytoli. Żeby nie było tak słodko - to oni sami narzekają na swoją
    > klasę rządzącą, polityków itp. I nasza zaleta jest taka - że nam mniej
    > wszystko "wali"w sprawach wielkich.
    A to dla mnie dosyć niespodziewany wniosek :-).
    Pracowałem jakiś czas temu z Czechami (i jeździłem autem kilka razy po
    Czechach), a teraz od 4 lat mieszkam w Wielkiej Brytfanii. I jeżeli
    miałbym kogoś do kogoś przyrównać to zdecydowanie Anglicy przypominają
    mi ... Czechów a już absolutnie na pewno nie Polaków (i wice wersa).
    Absolutnie czasami niepojęty "spokój grabarza" w wielu sytuacjach (w tym
    za kółkiem) obserwowałem właśnie u Czechów i u Anglików. Taki charakter.
    Pamiętam właśnie z Czech sporo samochodów poruszających się dokładnie
    tyle ile na znakach bez najmniejszej oznaki jakiegokolwiek pośpiechu. Ja
    jeździłem tam tak samo dodatkowo dobrze się maskując Skodą Favorit :-) i
    nikt mnie nigdzie nie poganiał. A w Anglii? Cóż, widok długiego sznura
    samochodów jadących absolutnie prostą niezłej jakości szosą z prędkością
    dokładnie 60 mil na godzinę (tyle wolno) jeden za drugim bez żadnego
    wyprzedzania się jest bezcenny - bez żadnych supermanów wyprzedzających
    przy 7000 obr/min rowem na piątego. Dlaczego tak jest? Ciężko mi
    powiedzieć. Może wszystko na raz - lepsze drogi, lepsze auta, nieco
    (podkreślam: nieco) mniejsza harówa w robocie, sporo lepsze zarobki i do
    tego narodowy charakter. Wszystko to sprawia, że jak dzisiaj pojadę do
    ojczyzny to mam wrażenie, że na drodze toczy się jakaś straszliwa wojna
    o przetrwanie, której nie potrafię zrozumieć. Trzeba chwilę pomieszkać
    poza Polską żeby zrozumieć jak trudno się jeździ po polskich drogach.
    Proszę nie zrozumieć mnie źle - jestem daleki od gloryfikowania
    wszystkiego co "zachodnie" a krytykowania wszystkiego co "swojskie", ale
    spora część rodaków powinna naprawdę nieco wyluzować za kółkiem. Ani to
    zdrowe, ani szybsze ani bezpieczne. Jeżdżąc po Anglii mam dokładnie
    takie same odczucia jak jeżdżąc po Czechach czy Słowacji.

    >(ciach)
    > Pozdrawiam,
    > Whatlogin

    Hejahej
    JH

  • 47. Data: 2011-07-12 22:45:47
    Temat: Odp: Jazda po czesku
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Koniejo" <j...@c...pl> napisał w wiadomości grup
    > Absolutnie czasami niepojęty "spokój grabarza" w wielu sytuacjach (w tym
    > za kółkiem) obserwowałem właśnie u Czechów i u Anglików. Taki charakter.

    Podczas ostatniego pobytu w UK dosyć sporo jeździłem,
    ale głównie w charakterze pasażera taksówki.
    Owszem, jak trzeba, to też potrafią przyspieszyć ;-)

    Natomiast jeżdżą na ogół równym tempem,
    takim samym na prostej i na rondach,
    gdzie dochodzi 2-pasmówka,
    zewnętrzny pas wylatuje na prostą,
    a wewnętrzny prowadzi w prawo.
    I jakoś nikt nie hamuje, nie wcina się, nikt w nikogo nie uderza
    U nas by to nie przeszło ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 48. Data: 2011-07-12 22:51:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Koniejo" <j...@c...pl> napisał w wiadomości news:

    >widok długiego sznura samochodów jadących absolutnie prostą niezłej jakości
    >szosą z prędkością dokładnie 60 mil na godzinę (tyle wolno) jeden za drugim
    >bez żadnego wyprzedzania się jest bezcenny

    U nas też by był bezcenny.
    Problem w tym, że nasze "prawo" każe temu sznurowi co chwila jechać 50 tką,
    40-tką, 30-tką.
    I tak od granicy do granicy, dobre 800 km.
    Kto tak wytrzyma?
    Nawet Angol by się zbuntował.

> [...]
    > ojczyzny to mam wrażenie, że na drodze toczy się jakaś straszliwa wojna o
    > przetrwanie, której nie potrafię zrozumieć.

    Tylko na drodze?
    Nie?
    No to czemu oczekujesz, że akurat droga będzie wyjątkiem?

  • 49. Data: 2011-07-12 23:30:10
    Temat: Re: [OT] Re: Jazda po czesku
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    > Niebezpiecznie? On jedzie jak Polak...

    Jak Polak?! A dlaczego nie jak np. Niemiec?

    > Ale niezły kawał świra. Rozsmaruje się kiedyś i nie zdąży nawet
    > pisnąć.

    To może być tylko koszt interwencji straży pożarnej, itp. Gorzej, jak
    ktoś inny ucierpi przez jego głupotę.

    Hmm, czyli co, bezpieczniej i ciekawiej by się oglądało, gdyby się
    roztrzaskał gdzieś pod koniec, nie? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 50. Data: 2011-07-12 23:48:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dykus,

    Tuesday, July 12, 2011, 11:30:10 PM, you wrote:

    > Jak Polak?! A dlaczego nie jak np. Niemiec?

    Miemcy są ostrożniejsi...

    > To może być tylko koszt interwencji straży pożarnej, itp. Gorzej, jak
    > ktoś inny ucierpi przez jego głupotę.

    :(

    > Hmm, czyli co, bezpieczniej i ciekawiej by się oglądało, gdyby się
    > roztrzaskał gdzieś pod koniec, nie? :)

    Lepiej na samym początku.

    Ja jestem ponoć wariat na autostradzie. Ale takich numerów nie robię.
    Tu trzeba być chyba na jakimś speedzie, żeby ogarnąć te jazdy po
    trzech pasach i nikogo nie zahaczyć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl