  • 41. Data: 2012-06-28 09:59:29
    Temat: Re: Java i goto
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jun 27, 10:01 pm, Edek Pienkowski <e...@g...com>
    wrote:

    > Automatony da się zaimplementować zwykłym switchem w pętli. Miałem
    > na myśli inny przykład, ale w tej chwili nie mogę sobie przypomnieć.

    Jeden argument za goto, który dla mnie wygląda sensownie jest taki, że
    może się przydać przy generowanym kodzie automatu. Znaczy oczywiście
    da się bez goto, ale być może jest tak, że dostępność goto umożliwia
    prostszą i czytelniejszą konstrukcję generatora. Nie mam zdania, czy
    rzeczywiście tak jest, ale dopuszczam, że może tak być.

    Cały ten argument ma oczywiście sens tylko dlatego, że wygenerowany
    kod nie musi się nadawać do czytania ani do poprawiania przez
    człowieka. W sytuacji, kiedy kod ma być pisany, czytany lub
    potencjalnie zmieniany przez człowieka prawdopodobnie jednak zawsze
    jest lepsza alternatywa dla goto.

  • 42. Data: 2012-06-28 13:44:49
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

> [...]
    > człowieka. W sytuacji, kiedy kod ma być pisany, czytany lub
    > potencjalnie zmieniany przez człowieka prawdopodobnie jednak zawsze

    Pomylilo Ci sie o 180st.
    Jest _dokladnie_ odwrotnie.

    AK

  • 43. Data: 2012-06-28 15:11:19
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 28 Jun 2012 13:44:49 +0200, "AK" <n...@n...com> wrote:

    >Pomylilo Ci sie o 180st.
    >Jest _dokladnie_ odwrotnie.
    >
    >AK

    No tak, historia zaczela sie dal ciebie 5 lat temu...

    https://files.ifi.uzh.ch/rerg/arvo/courses/kvse/uebu
    ngen/Dijkstra_Goto.pdf

    Czy znasz nazwisko Dijkstra?... Jak nie to sie doucz.

    A.L.

  • 44. Data: 2012-06-28 16:31:25
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 28 Jun 2012 08:11:19 -0500, A.L. <l...@a...com> wrote:

> [...]
    >
    >https://files.ifi.uzh.ch/rerg/arvo/courses/kvse/ueb
    ungen/Dijkstra_Goto.pdf

    >Czy znasz nazwisko Dijkstra?... Jak nie to sie doucz.

    Sorry, chcialem odpowiedziec komus innemu, znaczy... zwolennikowi
    "gpto"

    A.L.

  • 45. Data: 2012-06-28 16:40:57
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2012 09:31:25 -0500, A.L. napisal:

    bungen/
    Dijkstra_Goto.pdf

    > Sorry, chcialem odpowiedziec komus innemu, znaczy... zwolennikowi "gpto"

    Przypuszczam, że chodzi o mnie. Tyle że nie jestem zwolennikiem goto,
    mając je dostępne w C i chyba w C++ (nawet nie sprawdzałem) już bardzo
    bardzo dawno nie przypomniam sobie, żebym go użył. Fajne to dopiero
    jest roszerzenie gnu pozwalające zrobić tablicę z labelek :)

    Opinie Dijkstry to niestety ludzie stosują bardzo wybiórczo, zwłaszcza
    zwolennicy TDD tacy jak jeden z przedpiśców.

    Edek

  • 46. Data: 2012-06-28 17:56:41
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "A.L." <l...@a...com> napisał:

    > Sorry, chcialem odpowiedziec komus innemu, znaczy... zwolennikowi
    > "gpto"
    >
    > A.L.

    Cale szczescie, bo tak sie sklada, ze piszę maksymalnie bezgotoowo.
    Z reguly powodem jest szkola Algolowa (choc tam goto oczywiscie bylo,
    jeno, ze rzadko mi bylo w ogole potrzebne. A switch (odpowiednik wyliczanego
    goto z Fortranu) to chyba najbardziej nielubiana konstrukcja w mym ukochanym
    jezyku na A.
    Czasem jest to sam jezyk: bo np. Python nie ma "jawnego" goto w ogole.

    PS: (dla gurus: a w C++ pisze np. maksymalonie bezdeletowo:)

    Ale goto jak najbardzi dpuszczam i sprecyzuje skad te 180st.
    Bo IMHO:
    "
    Cały ten argument ma oczywiście sens tylko dlatego, że wygenerowany
    kod nie musi się nadawać do czytania ani do poprawiania przez
    człowieka (moze rownie dobrze miec same goto, albo nie miec ich w ogole.
    Z zasady "nie dotykam", ani nawet nie spogladam w generowany kod).
    W sytuacji, kiedy kod ma być pisany, czytany lub potencjalnie zmieniany przez
    człowieka bardzo czesto/zwykle jest lepsza alternatywa dla goto,
    ale nie tak znow calkiem rzadko to wlasnie niby oblesne goto nadaje kodowi,
    prostoty, zwiezlosci czytelnosci i przejrzystosci.
    "

    AK

  • 47. Data: 2012-06-28 18:36:32
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2012 17:56:41 +0200, AK napisal:

> [...]
    > ale nie tak znow calkiem rzadko to wlasnie niby oblesne goto nadaje
    > kodowi, prostoty, zwiezlosci czytelnosci i przejrzystosci.

    Marnujesz imho czas. A.L. rzuci jakimś "doucz się", "czy ty wiesz
    co to komputer" czy innym takim tekstem, a połowa reszty to psy
    Pawłowa które mają łepki pełne frazesów o tym jak powinien kod wyglądać,
    a niewiele w życiu napisali. Guru napisał, że goto to czyste zło?
    No to mamy czyste zło.

    A świat będzie się toczył dalej, w najgorszym możliwym stylu i bałaganie
    bedą nadal pisane projekty w języku ceniącym prostotę i zakazującego
    złego stylu, mam na myśli Javę.

    Edek

  • 48. Data: 2012-06-28 18:42:21
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Marnujesz imho czas. A.L. rzuci jakimś "doucz się",

    Nie sądzę (a nawet jestem pewien, że nie).
    A.L. też był kiedyś spawaczem :) Bardzo dobrym spawaczem.

    PS: A gdy ew. A.L. rzuci jakimś mięchem, że gadam głupoty to tak
    się wk...ę, że.. że.., że się douczę...

    PS1: Slowem Edziu nie ze mna w te klocki ;). Jamci łeb skrajnie
    niezalezny, a wiec na wszelkie TWA bardzom uczulony :)

    AK